Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Big Brother. Kontrola, sledování a voyeurismus ve fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Čekání b) výstavní soubor: Slídění
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Big Brother. Kontrola, sledování a voyerizmus ve fotografii
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb:
Čekání
b) výstavní soubor:
Slídění
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Big Brother. Surveillance, Observation and Voyeurism in Photography 2. Practical part: a) Waiting b) Snoop
Název dle studenta
1. Teoretická část: Big Brother. Kontrola, sledování a voyeurismus ve fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Čekání b) výstavní soubor: Slídění
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical Part: Big Brother. Surveillance, Observation and Voyeurism in Photography 2. Practical Part: a) Waiting b) Snoop
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na vizuální vnímání našeho okolí. Zabývám se autory, kteří se věnovali dlouhodobému sledování ostatních osob, veřejných i soukromých prostorů. Ústředním tématem práce je pohled na voyeurismus v umění. Zaměřuji se více na samostatný jev pozorování v digitální době. Součástí práce je i doprovodný obrazový materiál konkrétních uměleckých děl. Analyzuji stručný průběh historie voyeurismu v malbě a fotografii.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the visual perception of our surroundings. I write about artists who have been engaged in long-term observation of other people, public and private spaces. The central theme of the work is a view of voyeurism in art. I focus more on the separate phenomenon of observation. Part of the work is also the accompanying pictures of specific works of art. I analyse a brief history of voyeurism in painting and photography.
Klíčová slova
Sledování, soukromí, pronásledování, pozorování, erotika, voyeurismus, intimita, umění, fotografie
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na vizuální vnímání našeho okolí. Zabývám se autory, kteří se věnovali dlouhodobému sledování ostatních osob, veřejných i soukromých prostorů. Ústředním tématem práce je pohled na voyeurismus v umění. Zaměřuji se více na samostatný jev pozorování v digitální době. Součástí práce je i doprovodný obrazový materiál konkrétních uměleckých děl. Analyzuji stručný průběh historie voyeurismu v malbě a fotografii.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the visual perception of our surroundings. I write about artists who have been engaged in long-term observation of other people, public and private spaces. The central theme of the work is a view of voyeurism in art. I focus more on the separate phenomenon of observation. Part of the work is also the accompanying pictures of specific works of art. I analyse a brief history of voyeurism in painting and photography.
Klíčová slova
Sledování, soukromí, pronásledování, pozorování, erotika, voyeurismus, intimita, umění, fotografie
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií - formát cca 21x30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + 1x USB Flash disk: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií - formát cca 21x30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + 1x USB Flash disk: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
ORWELL, George. 1984: a novel by George Orwell. New York: Signet Classic, 2005. ISBN 0-451-52493-4
FOUCAULT, Michel. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Přeložil Čestmír PELIKÁN. Praha: Dauphin, 2000. Studie (Dauphin). ISBN 80-86019-96-9
Seznam doporučené literatury
ORWELL, George. 1984: a novel by George Orwell. New York: Signet Classic, 2005. ISBN 0-451-52493-4
FOUCAULT, Michel. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Přeložil Čestmír PELIKÁN. Praha: Dauphin, 2000. Studie (Dauphin). ISBN 80-86019-96-9
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V rámci diskuse nad teoretickou částí práce zodpověděl student otázky z oponentského posudku. Dále odůvodnil absenci některých autorů v práci obavou z přílišného rozsahu na úkor zřejmé struktury textu.
Kritickým připomínkám pak autor čelil při obhajobě praktické části práce; nevhodnou adjustací a instalací volného souboru nebyl naplněn potenciál jednotlivých fotografií. Katalog výrobků byl pak prezentován jako jakýsi vizuální odkaz fotografické produkce devadesátých let, což bylo komisí rozporováno jako ne zcela fungující a pochopitelný koncept.