Práce představuje plnohodnotný souhrn výukových materiálů pro výuku webových technologíí na SŠ. Práce zahrnuje 16 výukových lekcí a 6 úkolů pro projektovou výuku. Vytvořené materiály jsou přímo použitelné jak vyučujícími pro vedení přímé výuky, tak žáky získávajícími řešením úloh požadované kompenzum znalostí a zkušeností.
Anotace v angličtině
The thesis presents a full-fledged summary of teaching materials for teaching web technologies at high schools. The work includes 16 teaching lessons and 6 tasks for project teaching. The created materials are directly usable by both teachers for direct teaching and students gaining the required compensation of knowledge and experience by solving problems.
Klíčová slova
projektová výuka, webové stránky, tvorba WWW stránek, bezpečnost na internetu, zabezpečení webu, programování webových aplikací, programování v PHP, tvorba HTML šablony
Klíčová slova v angličtině
project education, web pages, web pages creation, internet security, web security, web application programming, PHP programming, HTML template creation
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
CZ
Anotace
Práce představuje plnohodnotný souhrn výukových materiálů pro výuku webových technologíí na SŠ. Práce zahrnuje 16 výukových lekcí a 6 úkolů pro projektovou výuku. Vytvořené materiály jsou přímo použitelné jak vyučujícími pro vedení přímé výuky, tak žáky získávajícími řešením úloh požadované kompenzum znalostí a zkušeností.
Anotace v angličtině
The thesis presents a full-fledged summary of teaching materials for teaching web technologies at high schools. The work includes 16 teaching lessons and 6 tasks for project teaching. The created materials are directly usable by both teachers for direct teaching and students gaining the required compensation of knowledge and experience by solving problems.
Klíčová slova
projektová výuka, webové stránky, tvorba WWW stránek, bezpečnost na internetu, zabezpečení webu, programování webových aplikací, programování v PHP, tvorba HTML šablony
Klíčová slova v angličtině
project education, web pages, web pages creation, internet security, web security, web application programming, PHP programming, HTML template creation
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši na téma www technologií a projektové výuky.
Formou projektu navrhněte vhodné oblasti učiva pro výuku webových technologií.
Realizujte zvolené oblasti jako souhrn systémově řešených úloh.
Získejte zpětnou vazbu od studentů střední školy.
Zhodnoťte výsledky práce a její realizace.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši na téma www technologií a projektové výuky.
Formou projektu navrhněte vhodné oblasti učiva pro výuku webových technologií.
Realizujte zvolené oblasti jako souhrn systémově řešených úloh.
Získejte zpětnou vazbu od studentů střední školy.
Zhodnoťte výsledky práce a její realizace.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, J. Pedagogika pro učitele odborných předmětů, 2005, VŠE, ISBN: 80-245-0886-9.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9
GILMORE, W. J. Velká kniha PHP 5 a MySQL: kompendium znalostí pro začátečníky i profesionály. Nové, 3. vyd. Přeložil Jan POKORNÝ. Brno: Zoner Press, 2011. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-163-9.
KOSEK, Jiří. PHP a XML. Praha: Grada, 2009. Profesionál. ISBN 978-80-247-1116-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, J. Pedagogika pro učitele odborných předmětů, 2005, VŠE, ISBN: 80-245-0886-9.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9
GILMORE, W. J. Velká kniha PHP 5 a MySQL: kompendium znalostí pro začátečníky i profesionály. Nové, 3. vyd. Přeložil Jan POKORNÝ. Brno: Zoner Press, 2011. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-163-9.
KOSEK, Jiří. PHP a XML. Praha: Grada, 2009. Profesionál. ISBN 978-80-247-1116-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejprve seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta. Následně byla vedena rozprava, během které byly položeny následující otázky a komentáře:
Diplomant pracoval velmi pečlivě, práce je aplikovatelná a přínosná pro cílovou skupinu a edukační
proces. (prof. Jašek)
Diplomová práce je zpracovaná systematicky, psaný text obsahuje prvky odborné
terminologie. Výhradu mám k nejednoznačné formě citací, které jsou nepřehledné a citační zdroje
neupravené do jednotného stylu. Z hlediska typografického zpracování textu také shledávám
zbytečné typografické nedostatky. (dr. Sedláček Michal)
Vyzkoušel jste váš výstup na více školách nebo na jedné škole u více ročníků? (dr. Sysala)
Učil jste výběr žáků nebo konkrétní třídu? Jak jste u nich uspěl s algoritmizací? Domníváte se, že ji zvládnou? (doc. Botek)
Jak jste realizoval projektovou výuku? Řekněte nějaký rozdíl projektové od frontální výuky. V 2. kapitole uvádíte zásady správné výuky. Co je klíčem pro vymezení správné výuky? Co je teoretický koncept a co je studentský prekoncept? (prof. Lukášová)
Student reagoval a všechny dotazy zodpověděl.