Cílem práce bylo podrobně se seznámit s rámcovými vzdělávacími programy pro gymnázia a na jejich základě sestavit dotazník pro střední školy, který bude zjišťovat jaké pro-gramy se ve školách používají v předmětech informatiky, v oblasti multimédií. Pro tyto programy byly jednotnou formou vytvořeny prezentace, které slouží jako návod k používání daného programu a k nim sada pracovních listů včetně dlouhodobějšího projektu. Po dokončení prezentací byly materiály odeslány na školy a na základě zpětné vazby (druhý dotazník) byly opraveny nedostatky a nevhodnosti, které původně v materiálech byly.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to get acquainted in detail with the framework educational programs for grammar schools and on their basis to compile a questionnaire for secondary schools, which will find out what programs are used in schools in the subjects of informatics, in the field of multimedia. Presentations were created for these programs in a uniform form, which serve as instructions for the use of the program and a set of worksheets, including a longer-term project. After the completion of the presentations, the materials were sent to schools and, based on the feedback (second questionnaire), the shortcomings and inadequacies that were originally in the materials were corrected.
Klíčová slova
Multimédia, pedagogika, grafika, pracovní listy, audio, video, software, učitel, projekt
Cílem práce bylo podrobně se seznámit s rámcovými vzdělávacími programy pro gymnázia a na jejich základě sestavit dotazník pro střední školy, který bude zjišťovat jaké pro-gramy se ve školách používají v předmětech informatiky, v oblasti multimédií. Pro tyto programy byly jednotnou formou vytvořeny prezentace, které slouží jako návod k používání daného programu a k nim sada pracovních listů včetně dlouhodobějšího projektu. Po dokončení prezentací byly materiály odeslány na školy a na základě zpětné vazby (druhý dotazník) byly opraveny nedostatky a nevhodnosti, které původně v materiálech byly.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to get acquainted in detail with the framework educational programs for grammar schools and on their basis to compile a questionnaire for secondary schools, which will find out what programs are used in schools in the subjects of informatics, in the field of multimedia. Presentations were created for these programs in a uniform form, which serve as instructions for the use of the program and a set of worksheets, including a longer-term project. After the completion of the presentations, the materials were sent to schools and, based on the feedback (second questionnaire), the shortcomings and inadequacies that were originally in the materials were corrected.
Klíčová slova
Multimédia, pedagogika, grafika, pracovní listy, audio, video, software, učitel, projekt
Seznamte se s rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia a odborné vzdělávání.
Proveďte průzkum používaných programů pro výuku na středních školách z okruhu daného zadáním formou dotazníku.
Popište používaný software z tohoto okruhu na středních školách.
Vytvořte sadu podkladů pro výuku včetně pracovních listů.
Prakticky ověřte vytvořenou sadu úloh pomocí dotazníku.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia a odborné vzdělávání.
Proveďte průzkum používaných programů pro výuku na středních školách z okruhu daného zadáním formou dotazníku.
Popište používaný software z tohoto okruhu na středních školách.
Vytvořte sadu podkladů pro výuku včetně pracovních listů.
Prakticky ověřte vytvořenou sadu úloh pomocí dotazníku.
Seznam doporučené literatury
ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Brno: CP Books, 2005. Česká škola (CP Books). ISBN 80-251-0761-2.
HORNÝ, Stanislav. Úvod do multimédií: teoretická učebnice. V Praze: Oeconomica, 2013. Česká škola (CP Books). ISBN 978-802-4519-876.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech: teoretická učebnice. Praha: Portál, 2009. Česká škola (CP Books). ISBN 978-807-3675-271.
NAVRÁTIL, Pavel, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Počítačová grafika a multimédia: teoretická učebnice. Kralice na Hané: Computer Media, 2007. Česká škola (CP Books). ISBN 80-866-8677-9.
PRŮCHA, Jan, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Moderní pedagogika: teoretická učebnice. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. Česká škola (CP Books). ISBN 978-802-6212-287.
Národní ústav pro vzdělávání [online]. 2019 [cit. 2019-11-13]. Dostupné z: nuv.cz
Seznam doporučené literatury
ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Brno: CP Books, 2005. Česká škola (CP Books). ISBN 80-251-0761-2.
HORNÝ, Stanislav. Úvod do multimédií: teoretická učebnice. V Praze: Oeconomica, 2013. Česká škola (CP Books). ISBN 978-802-4519-876.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech: teoretická učebnice. Praha: Portál, 2009. Česká škola (CP Books). ISBN 978-807-3675-271.
NAVRÁTIL, Pavel, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Počítačová grafika a multimédia: teoretická učebnice. Kralice na Hané: Computer Media, 2007. Česká škola (CP Books). ISBN 80-866-8677-9.
PRŮCHA, Jan, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Moderní pedagogika: teoretická učebnice. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. Česká škola (CP Books). ISBN 978-802-6212-287.
Národní ústav pro vzdělávání [online]. 2019 [cit. 2019-11-13]. Dostupné z: nuv.cz
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejprve seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta. Následne byla vedena rozprava, behem které byly položeny následující otázky a komentáre:
Který software byste doporucil pro výuku multimédií a proc? (dr. Perutka Karel)
Jaký prínos podle Vás má využití multimédií ve výuce?
Jaké zásadní zmeny v obsahu výuky informatiky (popr. i jiných predmetu) jsou v soucasné dobe plánovány? Bude možné Vaše materiály využít i po techto zmenách?(Dr. Javorcík Tomáš)
Máte zkušenost s rušivými vlivy pri výce multimedií? (prof. Jašek)
V kterých predmetech jste se setkal s požadavkem rozšírení výuky formou multimedií? Jak je to s aplikacemi ve fyzice a chemii? (doc. Botek)
Zmínil jste Movie Maker, proc padla volba na tento program? (dr. Sysala)
V prvním dotazníku jste oslovil konkrétní ucitele nebo jste oslovil školy prostrednitvím reditele škol? (doc. Chramcov)
Student pružne reagoval a všechny dotazy správne zodpovedel.