Bakalářská práce na téma "3D vizualizace hradu Starý Světlov" si dává za cíl uká-zat postup práce při tvorbě rozsáhlé scény v herním engine a s 3D grafikou jako takovou. Začátek teoretické části pojednává o historii hradu Starý Světlov a o době jeho největší slávy. Zbylá část teoretické části pak pojednává o 3D grafice v širším měřítku a použi-tých programech. V praktické části je nejdříve popisován sběr informací, dále postup při modelování jednotlivých částí hradu v programu Blender a ve finální části se zaměřuje na přesunutí práce do Unreal Engine a vypracování jednotlivých výstupů, které zahrnují ren-dery, animaci a virtuální aplikaci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis with the topic "3D visualization of the castle Starý Světlov" aims to show workflow tasks in creating large scenes in the game engine and 3D graphics as such. The beginning of the theoretical parts deals with the history of the Starý Světlov castle and the time of its greatest glory. The rest of the theoretical part deals with 3D graphics in wide areas and used programs. The practical part first describes the collection of in-formation and then the procedure for modeling individual parts of the castle in Blender. The final part is focused on moving the work to the Unreal Engine and developing indivi-dual outputs, which include renders, animation and virtual application.
Klíčová slova
3D grafika, historie, hrad Starý Světlov, Blender, Unreal Engine, rendery, aplikace
Klíčová slova v angličtině
3D graphics, history, Starý Světlov castle, Blender, Unreal Engine, renders,
applications
Rozsah průvodní práce
62 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma "3D vizualizace hradu Starý Světlov" si dává za cíl uká-zat postup práce při tvorbě rozsáhlé scény v herním engine a s 3D grafikou jako takovou. Začátek teoretické části pojednává o historii hradu Starý Světlov a o době jeho největší slávy. Zbylá část teoretické části pak pojednává o 3D grafice v širším měřítku a použi-tých programech. V praktické části je nejdříve popisován sběr informací, dále postup při modelování jednotlivých částí hradu v programu Blender a ve finální části se zaměřuje na přesunutí práce do Unreal Engine a vypracování jednotlivých výstupů, které zahrnují ren-dery, animaci a virtuální aplikaci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis with the topic "3D visualization of the castle Starý Světlov" aims to show workflow tasks in creating large scenes in the game engine and 3D graphics as such. The beginning of the theoretical parts deals with the history of the Starý Světlov castle and the time of its greatest glory. The rest of the theoretical part deals with 3D graphics in wide areas and used programs. The practical part first describes the collection of in-formation and then the procedure for modeling individual parts of the castle in Blender. The final part is focused on moving the work to the Unreal Engine and developing indivi-dual outputs, which include renders, animation and virtual application.
Klíčová slova
3D grafika, historie, hrad Starý Světlov, Blender, Unreal Engine, rendery, aplikace
Klíčová slova v angličtině
3D graphics, history, Starý Světlov castle, Blender, Unreal Engine, renders,
applications
Zásady pro vypracování
Seznamte se s historií hradu Starý Světlov a zpracujte literární rešerši.
Vyhledejte vhodné historické materiály, které bude možné použít pro 3D vizualizaci hradu Starý Světlov.
Ve vybraných programech vytvořte podrobný 3D model hradu Starý Světlov z 15. století.
K vytvořenému modelu přidejte vhodné textury a materiály. Využijte dostupných historických materiálů pro zajištění co největší autentičnosti.
Dosažené výsledky prezentujte formou vyrenderovaných obrazů, animací a aplikace virtuální reality.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s historií hradu Starý Světlov a zpracujte literární rešerši.
Vyhledejte vhodné historické materiály, které bude možné použít pro 3D vizualizaci hradu Starý Světlov.
Ve vybraných programech vytvořte podrobný 3D model hradu Starý Světlov z 15. století.
K vytvořenému modelu přidejte vhodné textury a materiály. Využijte dostupných historických materiálů pro zajištění co největší autentičnosti.
Dosažené výsledky prezentujte formou vyrenderovaných obrazů, animací a aplikace virtuální reality.
Seznam doporučené literatury
MICHÁLEK, Ladislav. Starý Světlov. Zříceniny hradu severně od Luhačovic. 1. Hukvaldy: PUTUJME, 2013. ISBN 978-80-87897-06-3.
RAZÍM, Vladislav. Řeč středověké fortifikační architektury: terminologie a její souvislosti. V Praze: Národní památkový ústav, 2018. ISBN 978-80-86516-96-7.
SHANNON, Tom. Unreal Engine 4 for design visualization: developing stunning interactive visualizations, animations, and renderings. Boston: Addison-Wesley, [2018]. ISBN 0134680707id.
VILLAR, Oliver. Learning Blender: A Hands-on Guide to Creating 3D Animated Characters. Second edition. Boston, MA: Addison-Wesley, [2017]. ISBN 0134663462id.
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: computer modeling & animation. Fifth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, a CRC title, part of the Taylor & Francis imprint, a member of the Taylor & Francis Group, the academic division of T&F Informa, 2019. ISBN 9780367184742.
Seznam doporučené literatury
MICHÁLEK, Ladislav. Starý Světlov. Zříceniny hradu severně od Luhačovic. 1. Hukvaldy: PUTUJME, 2013. ISBN 978-80-87897-06-3.
RAZÍM, Vladislav. Řeč středověké fortifikační architektury: terminologie a její souvislosti. V Praze: Národní památkový ústav, 2018. ISBN 978-80-86516-96-7.
SHANNON, Tom. Unreal Engine 4 for design visualization: developing stunning interactive visualizations, animations, and renderings. Boston: Addison-Wesley, [2018]. ISBN 0134680707id.
VILLAR, Oliver. Learning Blender: A Hands-on Guide to Creating 3D Animated Characters. Second edition. Boston, MA: Addison-Wesley, [2017]. ISBN 0134663462id.
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: computer modeling & animation. Fifth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, a CRC title, part of the Taylor & Francis imprint, a member of the Taylor & Francis Group, the academic division of T&F Informa, 2019. ISBN 9780367184742.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
Následovala dlouhá diskuze.