Cílem bakalářské práce je popsat autoevaluaci mateřské školy v oblasti spolupráce školy a rodiny. Teoretická část se vymezuje a charakterizuje základní terminologii, legislativu, autoevaluační proces, nástroje a metody při autoevaluaci. S autoevaluaci je rovněž v rámci práce spojena i oblast spolupráce mateřské školy a rodiny, proto se i tato kapitola v bakalářské práci vyskytuje.
Cílem praktické části je kvantitativním výzkumem vymezit četnost provádění a dané podoblasti spolupráce školy a rodiny, způsob zjišťování dat a následná práce s výsledky autoevaluace, které při spolupráci mezi mateřskou školou a rodinou probíhají. Kvantitativní výzkum je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření s řediteli mateřských škol.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis deals with the self-evaluation of a nursery school in terms of cooperation between the nursery school and the families. The aim of this thesis is the description of such self-evaluation. The theoretical part of this thesis defines and characterizes the basic terminology, legislation, the self-evaluation process, tools and methods thereof. As the cooperation between the nursery school and the families is closely related to self-evaluation, this thesis also includes a specific chapter on this topic.
The aim of the practical part of this thesis is to establish the frequency of cooperation between the nursery school and the families by means of quantitative research, data collection methods and post-research analysis of the self-evaluation outcomes concerning the school-family cooperation. The quantitative research is carried out via a questionnaire survey sent to the head teachers of particular nursery schools.
Klíčová slova
autoevaluační proces školy, komunikace rodiny a školy, evaluační nástroj, spolupráce rodiny a školy, ředitel mateřské školy, preprimární vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
school self-evaluation process, school-family communication, the evaluation tool, cooperation between the school and the family, the head teachers of the nursery schools, preschool education
Rozsah průvodní práce
81s. (113 303 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je popsat autoevaluaci mateřské školy v oblasti spolupráce školy a rodiny. Teoretická část se vymezuje a charakterizuje základní terminologii, legislativu, autoevaluační proces, nástroje a metody při autoevaluaci. S autoevaluaci je rovněž v rámci práce spojena i oblast spolupráce mateřské školy a rodiny, proto se i tato kapitola v bakalářské práci vyskytuje.
Cílem praktické části je kvantitativním výzkumem vymezit četnost provádění a dané podoblasti spolupráce školy a rodiny, způsob zjišťování dat a následná práce s výsledky autoevaluace, které při spolupráci mezi mateřskou školou a rodinou probíhají. Kvantitativní výzkum je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření s řediteli mateřských škol.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis deals with the self-evaluation of a nursery school in terms of cooperation between the nursery school and the families. The aim of this thesis is the description of such self-evaluation. The theoretical part of this thesis defines and characterizes the basic terminology, legislation, the self-evaluation process, tools and methods thereof. As the cooperation between the nursery school and the families is closely related to self-evaluation, this thesis also includes a specific chapter on this topic.
The aim of the practical part of this thesis is to establish the frequency of cooperation between the nursery school and the families by means of quantitative research, data collection methods and post-research analysis of the self-evaluation outcomes concerning the school-family cooperation. The quantitative research is carried out via a questionnaire survey sent to the head teachers of particular nursery schools.
Klíčová slova
autoevaluační proces školy, komunikace rodiny a školy, evaluační nástroj, spolupráce rodiny a školy, ředitel mateřské školy, preprimární vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
school self-evaluation process, school-family communication, the evaluation tool, cooperation between the school and the family, the head teachers of the nursery schools, preschool education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se autoevaluace mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vlastního hodnocení školy se zaměřením na spolupráci školy a rodiny.
Příprava metodiky empirické části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku pro ředitele mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se autoevaluace mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vlastního hodnocení školy se zaměřením na spolupráci školy a rodiny.
Příprava metodiky empirické části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku pro ředitele mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Hrubá, J., & Chvál, M. (2019). Na cestě ke kvalitní škole. Praha: Wolters Kluwer.
Latunde, Y. (2017). Research in Parental Involvement: Methods and Strategies for Education and Psychology. London: Palgrave Macmillan.
Majerčíková, J., & Rebendová, A. (2016). Mateřská škola ve světě univerzity. Zlín: Univerzita Tomáše Bati.
Miňová, M. (2017). Kooperácia materskej školy s rôznymi inštitúciami. Prešov: Rokus.
Syslová, Z. (2012). Autoevaluace v mateřské škole. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Hrubá, J., & Chvál, M. (2019). Na cestě ke kvalitní škole. Praha: Wolters Kluwer.
Latunde, Y. (2017). Research in Parental Involvement: Methods and Strategies for Education and Psychology. London: Palgrave Macmillan.
Majerčíková, J., & Rebendová, A. (2016). Mateřská škola ve světě univerzity. Zlín: Univerzita Tomáše Bati.
Miňová, M. (2017). Kooperácia materskej školy s rôznymi inštitúciami. Prešov: Rokus.
Syslová, Z. (2012). Autoevaluace v mateřské škole. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce ocenila práci studentky na náročném tématu. V praktické části práce konstatovala problémy v závěrečných tvrzeních. Vedoucí práce položila dvě otázky. První se orientovala na limity výzkumu a druhá na evaluaci v mateřské škole. Studentka odpověděla na obě otázky s nedostatky. Oponent práce se vyjádřil k nedostatkům v empirické části práce a položil otázku týkající se verifikace dat. Studentka odpověděla s drobnými nedostatky. Předsedkyně komise doc. Wiegerová položila otázku týkající se využívání externí firmy při autoevaluaci. Studentka dokázala adekvátně odpovědět.