Bakalářská práce je aplikačního charakteru a věnuje se využití digitální fotografie ve výtvarné tvorbě dětí předškolního věku.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na implementaci digitální fotografie do výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání. Dále jsou zde vymezena teoretická východiska týkající se digitálních technologií ve vzdělávání a konkrétně ve výtvarné výchově v prostředí mateřské školy. Teoretická část se také věnuje dětskému výtvarném projevu.
Praktická část bakalářské práce představuje soubor edukačních aktivit, jenž je zaměřený na činnosti s digitálním fotoaparátem a fotografií. Soubor edukačních aktivit byl realizován a evaluován v praxi mateřských škol. Na základě evaluace byla zpracována doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis has an application character and deals with the use of digital photography in visual arts for preschool children
The theoretical part of the bachelor thesis is focused on the implementation of digital photography in art preschool art education. Furthermore, the theoretical background concerning to digital technologies in education and specifically in art education in the kindergarten environment. The theoretical part is also devoted to children's artistic expression.
The practical part of the bachelor's thesis presents a set of educational activities, which is focused on activities with a digital camera and photography. A set of educational activities was implemented and evaluated in the practice of kindergartens. Based on the evaluation, were prepared recommendations for kindergarten future practice.
Klíčová slova
nová média, digitální fotografie, vizuální vnímání, obraz
Klíčová slova v angličtině
digital media, digital photography, visual perception, picture
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je aplikačního charakteru a věnuje se využití digitální fotografie ve výtvarné tvorbě dětí předškolního věku.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na implementaci digitální fotografie do výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání. Dále jsou zde vymezena teoretická východiska týkající se digitálních technologií ve vzdělávání a konkrétně ve výtvarné výchově v prostředí mateřské školy. Teoretická část se také věnuje dětskému výtvarném projevu.
Praktická část bakalářské práce představuje soubor edukačních aktivit, jenž je zaměřený na činnosti s digitálním fotoaparátem a fotografií. Soubor edukačních aktivit byl realizován a evaluován v praxi mateřských škol. Na základě evaluace byla zpracována doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis has an application character and deals with the use of digital photography in visual arts for preschool children
The theoretical part of the bachelor thesis is focused on the implementation of digital photography in art preschool art education. Furthermore, the theoretical background concerning to digital technologies in education and specifically in art education in the kindergarten environment. The theoretical part is also devoted to children's artistic expression.
The practical part of the bachelor's thesis presents a set of educational activities, which is focused on activities with a digital camera and photography. A set of educational activities was implemented and evaluated in the practice of kindergartens. Based on the evaluation, were prepared recommendations for kindergarten future practice.
Klíčová slova
nová média, digitální fotografie, vizuální vnímání, obraz
Klíčová slova v angličtině
digital media, digital photography, visual perception, picture
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti výtvarné edukace dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na výtvarnou tvorbu dětí předškolního věku s využitím digitální fotografie.
Zpracování výtvarného projektu zaměřeného na práci s digitálním fotoaparátem a fotografií pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření výtvarného projektu v mateřské škole.
Evaluace projektu a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti výtvarné edukace dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na výtvarnou tvorbu dětí předškolního věku s využitím digitální fotografie.
Zpracování výtvarného projektu zaměřeného na práci s digitálním fotoaparátem a fotografií pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření výtvarného projektu v mateřské škole.
Evaluace projektu a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Black, J., & Browning, K. (2011). Creativity in Digital Art Education Teaching Practices. Art Education, 64(5), 19-34.
Hazuková, H. (2011). Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Chrz, V., Slavik, J., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Valachová, D. (2010). Výtvarná edukácia v predprimárnom vzdelávání a mimoškolskej činnosti. Bratislava: Univerzita Komenského.
Wittlich, F. (2011). Fotografie - přímý svěděk?! Praha: Lidové noviny, Univerzita Karlova, Filozofická fakulta.
Seznam doporučené literatury
Black, J., & Browning, K. (2011). Creativity in Digital Art Education Teaching Practices. Art Education, 64(5), 19-34.
Hazuková, H. (2011). Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Chrz, V., Slavik, J., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Valachová, D. (2010). Výtvarná edukácia v predprimárnom vzdelávání a mimoškolskej činnosti. Bratislava: Univerzita Komenského.
Wittlich, F. (2011). Fotografie - přímý svěděk?! Praha: Lidové noviny, Univerzita Karlova, Filozofická fakulta.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně představila svou bakalářskou práci teoreticko-aplikačního charakteru. Vedoucí práce v posudku vyzvedla nové náměty. Studentka adekvátně reagovala na otázky vedoucí práce. Na otázku oponentky práce odpověděla studentka s určitými nedostatky. Na otázku doc. Majerčíkové studentka adekvátně reagovala.