Bakalářská práce má aplikační charakter. Cílem bakalářské práce je prokázat význam využití grafiky v prostředí mateřských škol. Teoretická část je zaměřena zejména na současné pojetí výtvarné činnosti, grafiku a grafické techniky a výtvarné myšlení. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh projektu s aktivitami zaměřenými na grafiku a grafické techniky. Projekt byl ověřen v praxi mateřské školy, kde byl také evaluován. Na základě evaluace byla zpracována doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis has an application character. The main goal of this bachelor thesis is to prove the importace of the use of graphics in kindergartens. Theoretical part focuses mainly on contemporary conception of art activities, graphics, graphic techniques and art thinking. Practical part of the thesis includes a project proposal with activities that are focused on graphics and graphic techniques. Project was verified in kindergarten practice, where it was also evaluated. Recommendations for the practice of kindergartens were prepared based on the evaluation of the project.
graphic, graphic techniques, visual art activities, art thinking, modifacation of art techniques
Rozsah průvodní práce
86 s. (131 950)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má aplikační charakter. Cílem bakalářské práce je prokázat význam využití grafiky v prostředí mateřských škol. Teoretická část je zaměřena zejména na současné pojetí výtvarné činnosti, grafiku a grafické techniky a výtvarné myšlení. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh projektu s aktivitami zaměřenými na grafiku a grafické techniky. Projekt byl ověřen v praxi mateřské školy, kde byl také evaluován. Na základě evaluace byla zpracována doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis has an application character. The main goal of this bachelor thesis is to prove the importace of the use of graphics in kindergartens. Theoretical part focuses mainly on contemporary conception of art activities, graphics, graphic techniques and art thinking. Practical part of the thesis includes a project proposal with activities that are focused on graphics and graphic techniques. Project was verified in kindergarten practice, where it was also evaluated. Recommendations for the practice of kindergartens were prepared based on the evaluation of the project.
graphic, graphic techniques, visual art activities, art thinking, modifacation of art techniques
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se problematiky výtvarné edukace dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na grafické techniky v mateřské škole.
Zpracování výtvarného projektu s využitím grafických technik pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření výtvarného projektu v mateřské škole.
Evaluace projektu a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se problematiky výtvarné edukace dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na grafické techniky v mateřské škole.
Zpracování výtvarného projektu s využitím grafických technik pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření výtvarného projektu v mateřské škole.
Evaluace projektu a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Bezděková, L., Kubecová, M., Kupcová, Z., & Váňová, H. (2016). Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí. Praha: Raabe.
Bird, M. (2012). 100 ideas that changed art. London: Laurence King.
Hazuková, H. (2011). Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (Dotisk 1. vyd). Praha: Raabe.
Horová, J. (2010). 100 inspirací z Ekoateliéru: moderní abeceda tvořivé recyklace. Praha: Portál.
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Bezděková, L., Kubecová, M., Kupcová, Z., & Váňová, H. (2016). Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí. Praha: Raabe.
Bird, M. (2012). 100 ideas that changed art. London: Laurence King.
Hazuková, H. (2011). Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (Dotisk 1. vyd). Praha: Raabe.
Horová, J. (2010). 100 inspirací z Ekoateliéru: moderní abeceda tvořivé recyklace. Praha: Portál.
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci s drobnými nedostatky. Vedoucí práce se vyjádřila k nepřesnostem v didaktické stránce práce. Položila otázky týkající se aplikační části práce a jejího přínosu pro současnou pedagogickou praxi v mateřské škole. Studentka odpověděla s nedostatky. Oponentka se vyjádřila k originalitě zvoleného tématu. Položila otázky, které se orientovaly na rozdíl mezi kresbou a malbou. Studentka odpověděla s nedostatky. Členka komise doc. Wiegerová se vyjádřila k neadekvátnímu zpracování grafické stránky práce. Konstatovala nesrovnalosti v kapitole Výtvarné myšlení v teoretické části práce.
Studentka obhájila bakalářskou práci s podmínkou zpracování erata. Komise hlasovala o zpracování erata v poměru 5:0.