Bakalářská práce se zabývá představami rodičů o pracovních činnostech učitele mateřské školy. Cílem bakalářské práce bylo vymezit teoretická východiska zaměřená na problematiku učitelského povolání v mateřské škole. Taktéž bylo cílem zjistit, jaké jsou představy rodičů podle jejich vzdělání, podle počtu jejich dětí, podle osobní zkušenosti s mateřskou školou o pracovních činnostech učitele mateřské školy a jakou významnost připisují jednotlivým pracovním činnostem učitele mateřské školy. V teoretické části je popsáno povolání učitel mateřské školy a druhy pracovních činností, které vykonává. Vyhodnocení stanovených cílů probíhalo na základě dotazníkového šetření u 93 rodičů, jejichž děti aktuálně navštěvují mateřskou školu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on parent´s ideas of working activities of a kindergarten teacher. The goal of this bachelor thesis was to define the theoretical basis focused on the issue of the teaching profession in kindergarten. The goal was also to find out what parent´s ideas are according to their education, the number of their children, their own experience with the kindergarten and the importance they attach to the work activities of the kindergarten teacher. Concerning theoretical part, there is described and characterized the kindergarten teacher and the types of his work activities. The evaluation of the set goals was based on a questionnaire survey of 93 parents whose children are currently attending a kindergarten.
Klíčová slova
profesní činnost učitele mateřské školy, učitelské povolání, představa
Klíčová slova v angličtině
proffesional activity of a kindergarten teacher, teaching proffesion, idea
Rozsah průvodní práce
69 s. (17 162 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá představami rodičů o pracovních činnostech učitele mateřské školy. Cílem bakalářské práce bylo vymezit teoretická východiska zaměřená na problematiku učitelského povolání v mateřské škole. Taktéž bylo cílem zjistit, jaké jsou představy rodičů podle jejich vzdělání, podle počtu jejich dětí, podle osobní zkušenosti s mateřskou školou o pracovních činnostech učitele mateřské školy a jakou významnost připisují jednotlivým pracovním činnostem učitele mateřské školy. V teoretické části je popsáno povolání učitel mateřské školy a druhy pracovních činností, které vykonává. Vyhodnocení stanovených cílů probíhalo na základě dotazníkového šetření u 93 rodičů, jejichž děti aktuálně navštěvují mateřskou školu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on parent´s ideas of working activities of a kindergarten teacher. The goal of this bachelor thesis was to define the theoretical basis focused on the issue of the teaching profession in kindergarten. The goal was also to find out what parent´s ideas are according to their education, the number of their children, their own experience with the kindergarten and the importance they attach to the work activities of the kindergarten teacher. Concerning theoretical part, there is described and characterized the kindergarten teacher and the types of his work activities. The evaluation of the set goals was based on a questionnaire survey of 93 parents whose children are currently attending a kindergarten.
Klíčová slova
profesní činnost učitele mateřské školy, učitelské povolání, představa
Klíčová slova v angličtině
proffesional activity of a kindergarten teacher, teaching proffesion, idea
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o problematice učitelského povolání v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na pracovní činnosti učitele mateřské školy s ohledem na názory rodičů.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro rodiče.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o problematice učitelského povolání v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na pracovní činnosti učitele mateřské školy s ohledem na názory rodičů.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro rodiče.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Bang, Y. S. (2018). Parents´perspectives on how their behaviors impede parent - teacher collaboration.Social Behavior and Personality, 46(11), 1787-1799. Dostupné z http://dx.doi.org/10.2224/sbp.7270
Burkovičová, R. (2013). Obtížnost profesních činností v učitelství pro mateřské školy. Ostrava: Ostravská univerzita.
Helus, Z., Bravená, N., & Franclová, M. (2012). Perspektivy učitelství. Praha: Univerzita Karlova.
Lazarová, B. et al. (2006). Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Syslová, Z. (2013). Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada.
Vašutová, J. (2007). Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova.
Seznam doporučené literatury
Bang, Y. S. (2018). Parents´perspectives on how their behaviors impede parent - teacher collaboration.Social Behavior and Personality, 46(11), 1787-1799. Dostupné z http://dx.doi.org/10.2224/sbp.7270
Burkovičová, R. (2013). Obtížnost profesních činností v učitelství pro mateřské školy. Ostrava: Ostravská univerzita.
Helus, Z., Bravená, N., & Franclová, M. (2012). Perspektivy učitelství. Praha: Univerzita Karlova.
Lazarová, B. et al. (2006). Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Syslová, Z. (2013). Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada.
Vašutová, J. (2007). Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřila k problémům v empirické části práce. Oponentka práce se shoduje v posudku s vedoucí v problémech ve struktuře dotazníku. Vedoucí práce položila otázku, která se orientovala na pracovní činnosti učitelů v mateřské škole. Studentka odpověděla s nedostatky. Zkoušející konstatovala náročnost tématu bakalářské práce. Člen komise dr. Pacholík položil otázku týkající se diagnostikování dětí v mateřské škole. Studentka dokázala adekvátně odpovědět.