Bakalářská práce se zabývá rozvíjením sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku prostřednictvím principů a metod dramatické výchovy. Teoretická část popisuje koncept sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku. Seznamuje s cíli, principy a metodami dramatické výchovy a jejich možnostmi při rozvoji sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku. Praktická část popisuje aplikaci projektu dramatické výchovy s dětmi předškolního věku a v rámci evaluace předkládá přínos projektu pro rozvoj jejich sociálních a personálních kompetencí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis seeks to explain how the principles and methods of drama education can be used to develop preschool children's social and personal competencies. The theoretical part deals with the concept of preschool children's social and personal competencies. It describes goals, principles and methods of drama education, as well as methods used to develop the children's social and personal competencies. The practical part outlines the application of a drama education project in preschool children's learning. The evaluation part illuminates how the project contributes to the development of their social and personal competencies.
Bakalářská práce se zabývá rozvíjením sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku prostřednictvím principů a metod dramatické výchovy. Teoretická část popisuje koncept sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku. Seznamuje s cíli, principy a metodami dramatické výchovy a jejich možnostmi při rozvoji sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku. Praktická část popisuje aplikaci projektu dramatické výchovy s dětmi předškolního věku a v rámci evaluace předkládá přínos projektu pro rozvoj jejich sociálních a personálních kompetencí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis seeks to explain how the principles and methods of drama education can be used to develop preschool children's social and personal competencies. The theoretical part deals with the concept of preschool children's social and personal competencies. It describes goals, principles and methods of drama education, as well as methods used to develop the children's social and personal competencies. The practical part outlines the application of a drama education project in preschool children's learning. The evaluation part illuminates how the project contributes to the development of their social and personal competencies.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti klíčových kompetencí dětí v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek o rozvíjení sociálních a personálních kompetencích dětí prostřednictvím dramatické výchovy.
Zpracování projektu uplatňujícího metody dramatické výchovy v mateřské škole.
Realizace a vyhodnocení projektu v mateřské škole.
Evaluace projektu a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti klíčových kompetencí dětí v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek o rozvíjení sociálních a personálních kompetencích dětí prostřednictvím dramatické výchovy.
Zpracování projektu uplatňujícího metody dramatické výchovy v mateřské škole.
Realizace a vyhodnocení projektu v mateřské škole.
Evaluace projektu a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Belz, H., & Siegrist, M. (2011). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál.
Karaffa, J. (2017). Dramatická výchova a klíčové kompetence dětí v mateřské škole. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Svobodová, E., & Švejdová, H. (2011). Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál.
Tombak, A. (2014). Importance Of Drama In Pre-school Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2014(143), 372-378.
Seznam doporučené literatury
Belz, H., & Siegrist, M. (2011). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál.
Karaffa, J. (2017). Dramatická výchova a klíčové kompetence dětí v mateřské škole. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Svobodová, E., & Švejdová, H. (2011). Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál.
Tombak, A. (2014). Importance Of Drama In Pre-school Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2014(143), 372-378.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce hovořila o originalitě projektu, který studentka představila. Upozornila na drobné nedostatky v rámci didaktické stránky práce. Oponentka se vyjádřila k drobným nedostatkům v aplikační části práce. Vedoucí práce položila dvě otázky. První otázka se orientovala na využití dramatické výchovy v mateřské škole. Druhá otázka se vázala na výsledný produkt aplikace. Studentka dokázala adekvátně odpovědět na obě otázky. Oponentka práce položila otázky týkající se realizace aplikace v praxi mateřské školy. Studentka dokázala adekvátně odpovědět. Členka komise prof. Lukášová orientovala otázku týkající se rozvoje personálních kompetencí prostřednictvím představeného projektu. Studentka dokázala adekvátně odpovědět. Členka komise prof. Lukášová položila otázku, která se vázala na sebepojetí dítěte předškolního věku. Studentka dokázala odekvátně odpovědět. Člen komise dr. Pacholík doporučil systematičtější řazení aktivit v projektu.