Cílem diplomové práce je navržení projektu, který by mohl vést ke zvýšení turistického potenciálu Krušných hor pro ruské turisty. V rámci řešení byla použita SWOT analýza pro určení silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb zkoumané oblasti. Dále byly využity statistické údaje cestovního ruchu Ruské federace, České republiky a Krušných hor a pomocí dotazníkového šetření byl zjištěn zájem Rusů o tuto oblast. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že Krušné hory nabízejí rozsáhlé možnosti turismu a že ruská klientela jeví zájem o poznání Krušných hor prostřednictvím aktivní dovolené. Hlavním výsledkem projektu je návrh týdenního pobytu, který v sobě zahrnuje poznání památek Krušných hor prostřednictvím pěší turistiky a cykloturistiky.
Anotace v angličtině
The goal of the diploma thesis is to design a project proposal that will increase the potential of Russian tourism in the Ore Mountains. A SWOT analysis was used to determine strengths, weaknesses, opportunities, and threats in the given area of research. Furthermore, the available statistical data on tourism in the Russian Federation, Czech Republic, and the Ore Mountains was used along with a questionnaire about the level of interest in the area expressed by Russian citizens. The research revealed that the Ore Mountains offer extensive opportunities for tourism and that Russians are interested in getting to know the Ore Mountains through active holidays. The key output of the project is a proposal for a one-week stay. The proposed holiday includes exploring the sights of the Ore Mountains through hiking and biking.
Klíčová slova
aktivní dovolená, cestovní ruch, Krušné hory, Rusové, SWOT analýza, UNESCO
Klíčová slova v angličtině
active vacation, tourism, Ore Mountains, Russians, SWOT analysis, UNESCO
Rozsah průvodní práce
125 s. (206 133 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navržení projektu, který by mohl vést ke zvýšení turistického potenciálu Krušných hor pro ruské turisty. V rámci řešení byla použita SWOT analýza pro určení silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb zkoumané oblasti. Dále byly využity statistické údaje cestovního ruchu Ruské federace, České republiky a Krušných hor a pomocí dotazníkového šetření byl zjištěn zájem Rusů o tuto oblast. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že Krušné hory nabízejí rozsáhlé možnosti turismu a že ruská klientela jeví zájem o poznání Krušných hor prostřednictvím aktivní dovolené. Hlavním výsledkem projektu je návrh týdenního pobytu, který v sobě zahrnuje poznání památek Krušných hor prostřednictvím pěší turistiky a cykloturistiky.
Anotace v angličtině
The goal of the diploma thesis is to design a project proposal that will increase the potential of Russian tourism in the Ore Mountains. A SWOT analysis was used to determine strengths, weaknesses, opportunities, and threats in the given area of research. Furthermore, the available statistical data on tourism in the Russian Federation, Czech Republic, and the Ore Mountains was used along with a questionnaire about the level of interest in the area expressed by Russian citizens. The research revealed that the Ore Mountains offer extensive opportunities for tourism and that Russians are interested in getting to know the Ore Mountains through active holidays. The key output of the project is a proposal for a one-week stay. The proposed holiday includes exploring the sights of the Ore Mountains through hiking and biking.
Klíčová slova
aktivní dovolená, cestovní ruch, Krušné hory, Rusové, SWOT analýza, UNESCO
Klíčová slova v angličtině
active vacation, tourism, Ore Mountains, Russians, SWOT analysis, UNESCO
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Pomocí odborných literárních zdrojů vymezte pojmy týkající se cestovního ruchu včetně typologie a statistiky cestovního ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou oblast cestovního ruchu z hlediska lokalizačních, selektivních a realizačních podmínek.
Analyzujte současnou nabídku služeb cestovního ruchu ve vybrané oblasti.
Pomocí vybraných metod analyzujte dosavadní zájem ruských turistů o tuto oblast.
Na základě výsledků analýz navrhněte projekt ke zvýšení potenciálu cestovního ruchu Krušných hor pro ruské turisty.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Pomocí odborných literárních zdrojů vymezte pojmy týkající se cestovního ruchu včetně typologie a statistiky cestovního ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou oblast cestovního ruchu z hlediska lokalizačních, selektivních a realizačních podmínek.
Analyzujte současnou nabídku služeb cestovního ruchu ve vybrané oblasti.
Pomocí vybraných metod analyzujte dosavadní zájem ruských turistů o tuto oblast.
Na základě výsledků analýz navrhněte projekt ke zvýšení potenciálu cestovního ruchu Krušných hor pro ruské turisty.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 9788024742090.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156.
MORRISON, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. London: Routledge, 2013, 596 s. ISBN 9780415672504.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 262 s. ISBN 9788024736433.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024740393.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 9788024742090.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156.
MORRISON, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. London: Routledge, 2013, 596 s. ISBN 9780415672504.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 262 s. ISBN 9788024736433.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024740393.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce. Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D., 22 bodů
Oponent práce: doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., 17 bodů
1. Konzultovali ste návrh 7-dňového balíčku s riaditeľkou zahraničného zastúpenia CzechTourism v Moskve? zodpovězeno částečně
Otázky oponent práce:
1. Uveďte seznam nejnovějších zdrojů včetně autorů z vámi vybrané oblasti cestovního ruchu. zodpovězeno částečně
2. Uveďte nejdůležitější důvody max tři, proč by vybraná cílová skupina měla navštívit vybranou oblast v ČR. zodpovězeno částečně
doc. Novák - Kolik bylo respondentů z Ruska a jaký je jejich hlavní záměr příjezdu. zodpovězeno částečně