Bakalářská práce je teoreticky-empirického charakteru a zabývá se problematikou pracovních sešitů, které jsou zaměřeny na přírodovědnou tematiku. V bakalářské práci se zabývám základními informacemi, které korespondují s tématem o pracovních sešitech a jejich využívání v mateřských školách. Část mé bakalářské práce se zabývá obsahovou analýzou a výpočtem didaktické vybavenosti vybraných pracovních sešitů, které jsou zaměřeny na přírodovědnou taktiku a jsou využívány v prostředí mateřských škol v ČR.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has theoretical-empirical character and it is based on problematics of workbooks which are focused on science theme. Bachelor thesis deals with basic information which correspond with science workbooks theme and its utilization at kindergartens. Part of my bachelor thesis deals with content analysis and calculation of didactic equipment of selected workbooks which are exploited at the ambience of kindergartens in Czech Republic.
Klíčová slova
pracovní sešit, předškolák, didaktický prostředek, didaktická vybavenost učebnic, přírodovědné poznávání
Klíčová slova v angličtině
workbooks, preschooler, didactic resources, didactic equipment of textbooks, scientific cognition
Rozsah průvodní práce
78 s. (103 186 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je teoreticky-empirického charakteru a zabývá se problematikou pracovních sešitů, které jsou zaměřeny na přírodovědnou tematiku. V bakalářské práci se zabývám základními informacemi, které korespondují s tématem o pracovních sešitech a jejich využívání v mateřských školách. Část mé bakalářské práce se zabývá obsahovou analýzou a výpočtem didaktické vybavenosti vybraných pracovních sešitů, které jsou zaměřeny na přírodovědnou taktiku a jsou využívány v prostředí mateřských škol v ČR.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has theoretical-empirical character and it is based on problematics of workbooks which are focused on science theme. Bachelor thesis deals with basic information which correspond with science workbooks theme and its utilization at kindergartens. Part of my bachelor thesis deals with content analysis and calculation of didactic equipment of selected workbooks which are exploited at the ambience of kindergartens in Czech Republic.
Klíčová slova
pracovní sešit, předškolák, didaktický prostředek, didaktická vybavenost učebnic, přírodovědné poznávání
Klíčová slova v angličtině
workbooks, preschooler, didactic resources, didactic equipment of textbooks, scientific cognition
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o didaktických prostředcích využívaných v mateřské škole.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti tvorby pracovních sešitů pro mateřské školy.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného problému a cílů výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím kvantitativně orientované obsahové analýzy v mateřské škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o didaktických prostředcích využívaných v mateřské škole.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti tvorby pracovních sešitů pro mateřské školy.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného problému a cílů výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím kvantitativně orientované obsahové analýzy v mateřské škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Bečvářová, Z. (2003). Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Majerčíková, J., Kasáčová, B., & Kočvarová, I. (2015). Předškolní edukace a dítě. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Maňák, J. (2006). Učebnice pod lupou. Paido: Brno.
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
Wiegerová, A. et al. (2015). Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
York-Barr, J. (2006). Reflective practice to improve schools: An Action Guide for Educators. United States of America: SAGE Publications Ltd.
Seznam doporučené literatury
Bečvářová, Z. (2003). Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Majerčíková, J., Kasáčová, B., & Kočvarová, I. (2015). Předškolní edukace a dítě. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Maňák, J. (2006). Učebnice pod lupou. Paido: Brno.
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
Wiegerová, A. et al. (2015). Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
York-Barr, J. (2006). Reflective practice to improve schools: An Action Guide for Educators. United States of America: SAGE Publications Ltd.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci, v rámci které realizovala výzkum. Po přečtení posudků studentka odpovídala na otázky, které jsou v nich uvedené. Oponentka ocenila celkovou zdařilost práce. Na otázky oponentky i vedoucí práce studentka adekvátně odpověděla. K tématu práce proběhla krátká diskuze. Doc. Petrová položila dotaz ohledně kategorií v empirické části. Studentka otázku zodpověděla s nedostatky.