Tématem bakalářské práce je motivace sester k jejich vzdělávání. V teoretické části této práce je popsána historie ošetřovatelství i vzdělávání, ale také aktuální možnosti vzdělávání sester a vnímání jejich profese. V části praktické jsou zpracovány výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno pomocí dotazníků a bylo zjišťováno, jakou mají sestry motivaci a podporu při kombinované formě studia, oboru Všeobecná sestra.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the motivation of nurses to their education. The theoretical part of this work describes the history of nursing and education but also the current possibilities of educating nurses and the perception of their profession. The practical part deals with the results of a research survey, which was conducted by using questionnaires and was found out what motivation and support nurses have for studying the part time form of study the field of General Nurse.
Tématem bakalářské práce je motivace sester k jejich vzdělávání. V teoretické části této práce je popsána historie ošetřovatelství i vzdělávání, ale také aktuální možnosti vzdělávání sester a vnímání jejich profese. V části praktické jsou zpracovány výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno pomocí dotazníků a bylo zjišťováno, jakou mají sestry motivaci a podporu při kombinované formě studia, oboru Všeobecná sestra.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the motivation of nurses to their education. The theoretical part of this work describes the history of nursing and education but also the current possibilities of educating nurses and the perception of their profession. The practical part deals with the results of a research survey, which was conducted by using questionnaires and was found out what motivation and support nurses have for studying the part time form of study the field of General Nurse.
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti vzdělávání sester a motivace.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumného šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti vzdělávání sester a motivace.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumného šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KUTNOHORSKÁ, J. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
NAKONEČNÝ, M. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
PLEVOVÁ, I. a kolektiv. Ošetřovatelství I. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0888-6.
VÉVODA, J. a kolektiv. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
VODÁK, J. a A. KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
WATSON, J. Human caring science. 2. vyd. United States: Jones & Bartlett Publishers, 2011. 122 s. ISBN 978-14-4962-810-9.
Seznam doporučené literatury
KUTNOHORSKÁ, J. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
NAKONEČNÝ, M. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
PLEVOVÁ, I. a kolektiv. Ošetřovatelství I. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0888-6.
VÉVODA, J. a kolektiv. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
VODÁK, J. a A. KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
WATSON, J. Human caring science. 2. vyd. United States: Jones & Bartlett Publishers, 2011. 122 s. ISBN 978-14-4962-810-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího: 1. Která legislativní norma upravuje v současné době vzdělávání všeobecných sester? "Je to zákon č. 201/2017..."
2. Jak si reálně představujete "náhradu cestovních výdajů", které uvádíte v příloze č. 3? "Vypisoval by se cestovní výkaz, ke kterému by se přikládaly jízdenky, zahrnula bych do něj i stravné,..."
Otázky oponenta: V jednotlivých otázkách dotazníku měli respondenti možnost označit položku "jiné". Proč jste nevyužila možnost zjistit "více"? "Tuto možnost jsem tam dala z toho důvodu, že jsem nechtěla jít do otevřených otázek.."
Měla v otázce číslo 19 odpověď b) středoškolské bez maturity konkrétní význam? "Konkrétní význam neměla..."
Co bylo největší motivací ke studiu pro respondenty s délkou praxe nad 20 let?
Co bylo největší motivací ke studiu po respondenty s vyšším odborným vzděláním? "Největší motivací byla prestiž a zvýšení kvalifikace..."
Koho řadíte mezi osobnosti současného "Ošetřovatelství"?
Domníváte se, že pouze podmíněnost odpracování určitého počtu let, by bylo u Vámi navržené motivační dohody pro zaměstnavatele ideální? "Myslím si, že ano."
Mají možnost využít studující zaměstnanci KNTB, a.s. pracovního volna i bez toho aniž by uzavírali motivační dohodu? "Informovala jsem se u mých spolužáků/studentů, dle nich tuto možnost nemají..."
Jaké konkrétní důsledky by mělo uplatnění Vámi navržených bodů motivační dohody na Vašem pracovišti v souvislosti s Vaším studiem? "Konkrétní důsledky jsem zaznamenala zejména ve vztazích mezi kolegy..."
Studentka odpovídala na dotazy komise adekvátně, v problematice se orientovala.