Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na problematiku kardiochirurgie, nejčastější výkony, operační přístupy a ošetřovatelskou péčí o pacienta po výkonu. Popsána je zde i kvalita péče ve zdravotnictví a její hodnocení. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit spokojenost pacientů s poskytovanou kvalitou péče na lůžkových standardních odděleních. V praktické části bylo použito kvantitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno technikou dotazníku.
Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že kvalita poskytované péče z hlediska pacientů je na vysoké úrovni. Hlavní cíl bakalářské práce, zhodnotit spokojenost s kvalitou poskytované péče u pacientů po kardiochirurgické operaci, byl splněn a byl vyhodnocen jako kvalitní. Výsledky jsou diskutovány s dostupnou literaturou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focused on the issue of cardiac surgery, the most common procedures, surgical ap-proaches and nursing care of the patient after the procedure. The quality of care in health care and its evaluation are also described here. The main goal of my bachelor's thesis was to determine the satisfaction of patients with the quality of care provided in standard wards. In the practical part, a quantitative research survey was used, which was carried out using the questionnaire technique.
The results of the research survey show that the quality of care provided in terms of patients is at a high level. The main goal of the bachelor's thesis, to evaluate the satisfaction of the quality of care provided to patients after cardiac surgery, was met and was evaluated as high quality. The results are discussed with the available literature.
quality, care, patient, cardiac surgery, satisfaction
Rozsah průvodní práce
93 s. (107 440 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na problematiku kardiochirurgie, nejčastější výkony, operační přístupy a ošetřovatelskou péčí o pacienta po výkonu. Popsána je zde i kvalita péče ve zdravotnictví a její hodnocení. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit spokojenost pacientů s poskytovanou kvalitou péče na lůžkových standardních odděleních. V praktické části bylo použito kvantitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno technikou dotazníku.
Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že kvalita poskytované péče z hlediska pacientů je na vysoké úrovni. Hlavní cíl bakalářské práce, zhodnotit spokojenost s kvalitou poskytované péče u pacientů po kardiochirurgické operaci, byl splněn a byl vyhodnocen jako kvalitní. Výsledky jsou diskutovány s dostupnou literaturou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focused on the issue of cardiac surgery, the most common procedures, surgical ap-proaches and nursing care of the patient after the procedure. The quality of care in health care and its evaluation are also described here. The main goal of my bachelor's thesis was to determine the satisfaction of patients with the quality of care provided in standard wards. In the practical part, a quantitative research survey was used, which was carried out using the questionnaire technique.
The results of the research survey show that the quality of care provided in terms of patients is at a high level. The main goal of the bachelor's thesis, to evaluate the satisfaction of the quality of care provided to patients after cardiac surgery, was met and was evaluated as high quality. The results are discussed with the available literature.
quality, care, patient, cardiac surgery, satisfaction
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti kvality péče o pacienta po kardiochirurgickém výkonu.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti kvality péče o pacienta po kardiochirurgickém výkonu.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BULAVA, A. Kardiologie pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2017. 223 s. ISBN 978-80-271-0468-0.
HAUSENLOY, D. J., E. BOSTON GRIFFITHS a D. M. YELLON. Cardioprotection during cardiac surgery. Cardiovasc Res, 2012, vol. 94, no. 2, p. 253-265 DOI: 10.1093/cvr/cvs131.
PLEVOVÁ, I. a kol. Management v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. 304 s. ISBN 978-80-247-3871-0.
VÁLKOVÁ, M. Hodnocení kvality poskytovaných zdravotnických služeb. Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví [online]. IPVZ, 2015, [cit. 2019-10-08]. Dostupné z: https://www.ipvz.cz/seznam-souboru/2364-hodnoceni-kvality-poskytovanych-zdravotnich-sluzeb.pdf
ZEMAN, M. a Z. KRŠKA. Speciální chirurgie. 3. doplněné a přepracované vyd. Praha: Galén, 2014. 511 s. ISBN 978-80-7492-128-5.
Seznam doporučené literatury
BULAVA, A. Kardiologie pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2017. 223 s. ISBN 978-80-271-0468-0.
HAUSENLOY, D. J., E. BOSTON GRIFFITHS a D. M. YELLON. Cardioprotection during cardiac surgery. Cardiovasc Res, 2012, vol. 94, no. 2, p. 253-265 DOI: 10.1093/cvr/cvs131.
PLEVOVÁ, I. a kol. Management v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. 304 s. ISBN 978-80-247-3871-0.
VÁLKOVÁ, M. Hodnocení kvality poskytovaných zdravotnických služeb. Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví [online]. IPVZ, 2015, [cit. 2019-10-08]. Dostupné z: https://www.ipvz.cz/seznam-souboru/2364-hodnoceni-kvality-poskytovanych-zdravotnich-sluzeb.pdf
ZEMAN, M. a Z. KRŠKA. Speciální chirurgie. 3. doplněné a přepracované vyd. Praha: Galén, 2014. 511 s. ISBN 978-80-7492-128-5.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V: Jak konkrétně probíhala distribuce dotazníků na jednotlivých pracovištích? Probíhala prostřednictvím sester, které rozdaly dotazníky pacientům a poté je vybíraly do zapečetěné krabice...
Jaká konkrétní kritéria pro stanovení spokojenosti s péčí jste stanovila?
Jakou míru spokojenosti s kvalitou péče vykazovali respondenti akutně a plánovaně přijatí k hospitalizaci? Míra spokojenosti byla velmi kvalitní, uspokojivá...
O: Kolik je v ČR kardiochirurgických center a proč jste si vybrala tato 2 pracoviště? V ČR je 13 nebo 14 kardiochirurgických center. Tyto pracoviště jsem si vybrala zejména proto, že jsem se chtěla zaměřit na fakultní nemocnice.
Proč jste nezjišťovala, o jaký typ operace u respondentů šlo? Nemyslíte, že je velký rozdíl v péči o pacienta s miniinvazivním operačním přístupem než o pacienta operovaného z podélné střední sternotomie aj.?
Vysvětlete pojem empatie. Opravdu se domníváte, že položky 10-14 cílí na schopnost či způsobilost rozeznávat a chápat emoce pacienta? Pojem empatie můžeme chápat jako schopnost vciťovat se do pocitů druhé osoby...
Říkají Vám něco teoretické přístupy a modely pacientovy spokojenosti? Viz. např. autoři Mareš nebo Ware?
Co bylo cílem Vaší práce? K čemu Vám toto téma posloužilo? Doplňte doporučení pro praxi.
Jakým způsobem jste zvolila věkové intervaly respondentů?
Tabulka 7. Oblast edukace - můžete popsat, jak se dá edukovat pacient v přivolání personálu?
Vysvětlete pojem edukace, informace, vzdělání, informovanost, poučení. Pojem edukace je poučení pacienta, informace je obsah údajů, které pacientům předáváme, všechny pojmy na sebe navazují...
Jaké znáte časopisy, kde jsou otištěny odborné články z kardiologie, kardiochirurgie?
Pokud by se dal vrátit čas, co byste udělala jinak?
Studentka reagovala na doplňující otázky komise velmi pohotově, komise měla k práci uričté výtky.