Bakalářská práce se zabývá nemocničními nákazami a dodržováním správné hygieny rukou. Bakalářská práce je členěna na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole jsou popsány nemocniční nákazy, jejich původci, zdroje a proces jejich šíření, druhá kapitola popisuje prevenci před nemocničními nákazami. Třetí kapitola je zaměřena na hygienu rukou, její rozdělení a také na používání dezinfekčního prostředku a rukavic. Součástí této kapitoly je také popsáno proč se nedodržuje hygiena rukou. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního šetření technikou dotazníku. Cílem šetření bylo zjistit úroveň dodržování hygieny rukou u nelékařských zdravotnických pracovníků. Výsledky šetření jsou shrnuty v diskuzi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with hospital acquired infections and compliance with proper hand hygiene. The bachelor thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes hospital diseases, their causes, sources, and the process of their spread, the second chapter describes the prevention of hospital diseases. The third chapter focuses on hand hygiene, its distribution, and also on the use of disinfectants and gloves. Part of this chapter is also the description of why hand hygiene is not observed. The practical part contains the results of a quantitative survey using the questionnaire technique. The aim of the survey was to determine the level of hand hygiene in non-medical healthcare professionals. The results of the survey are summarized in the discussion.
Klíčová slova
nemocniční nákazy, infekce spojené se zdravotní péčí, hygiena rukou, hygienická dezinfekce rukou, dodržování hygieny
Klíčová slova v angličtině
hospital acquired infections, healthcare-associated infections, hand hygiene, hygienic hand disinfection, compliance of hand hygiene
Rozsah průvodní práce
91 s. (88 767 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá nemocničními nákazami a dodržováním správné hygieny rukou. Bakalářská práce je členěna na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole jsou popsány nemocniční nákazy, jejich původci, zdroje a proces jejich šíření, druhá kapitola popisuje prevenci před nemocničními nákazami. Třetí kapitola je zaměřena na hygienu rukou, její rozdělení a také na používání dezinfekčního prostředku a rukavic. Součástí této kapitoly je také popsáno proč se nedodržuje hygiena rukou. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního šetření technikou dotazníku. Cílem šetření bylo zjistit úroveň dodržování hygieny rukou u nelékařských zdravotnických pracovníků. Výsledky šetření jsou shrnuty v diskuzi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with hospital acquired infections and compliance with proper hand hygiene. The bachelor thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes hospital diseases, their causes, sources, and the process of their spread, the second chapter describes the prevention of hospital diseases. The third chapter focuses on hand hygiene, its distribution, and also on the use of disinfectants and gloves. Part of this chapter is also the description of why hand hygiene is not observed. The practical part contains the results of a quantitative survey using the questionnaire technique. The aim of the survey was to determine the level of hand hygiene in non-medical healthcare professionals. The results of the survey are summarized in the discussion.
Klíčová slova
nemocniční nákazy, infekce spojené se zdravotní péčí, hygiena rukou, hygienická dezinfekce rukou, dodržování hygieny
Klíčová slova v angličtině
hospital acquired infections, healthcare-associated infections, hand hygiene, hygienic hand disinfection, compliance of hand hygiene
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti hygieny rukou a nemocničních nákaz.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti hygieny rukou a nemocničních nákaz.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GLUYAS, H. Understanding non-compliance with hand hygiene practices. Nursing Standard, 2015, vol. 29, no. 35, p. 40-46. DOI: 10.7748/ns.29.35.40.e9929.
JINDRÁK, V., D. HEDLOVÁ a P. URBÁŠKOVÁ, et al. Antibiotická politika a prevence infekcí v nemocnici. Praha: Mladá fronta, 2014. 709 s. ISBN 978-802-0428-158.
REICHARDT, Ch., K. BUNTE-SCHÖNBERGER a P. VAN DER LINDEN. Hygiena a dezinfekce rukou: 100 otázek a odpovědí. Překlad 2., akt. vyd. Praha: Grada Publishing, 2017. 70 s. ISBN 978-80-271-0217-4.
ŠRÁMOVÁ, H., et al. Nozokomiální nákazy. 3. vyd. Praha: Maxdorf, 2013. 400 s. ISBN 978-80-7345-286-5.
Seznam doporučené literatury
GLUYAS, H. Understanding non-compliance with hand hygiene practices. Nursing Standard, 2015, vol. 29, no. 35, p. 40-46. DOI: 10.7748/ns.29.35.40.e9929.
JINDRÁK, V., D. HEDLOVÁ a P. URBÁŠKOVÁ, et al. Antibiotická politika a prevence infekcí v nemocnici. Praha: Mladá fronta, 2014. 709 s. ISBN 978-802-0428-158.
REICHARDT, Ch., K. BUNTE-SCHÖNBERGER a P. VAN DER LINDEN. Hygiena a dezinfekce rukou: 100 otázek a odpovědí. Překlad 2., akt. vyd. Praha: Grada Publishing, 2017. 70 s. ISBN 978-80-271-0217-4.
ŠRÁMOVÁ, H., et al. Nozokomiální nákazy. 3. vyd. Praha: Maxdorf, 2013. 400 s. ISBN 978-80-7345-286-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V: 1. V čem je vaše práce inovativní? Inovaci shledávám v zaměření práce na více typů oddělení...
2. Jaký je přínos práce pro praxi? Stručnost práce při pomoci vyznat se v problematice; byl vyhotoven edukační materiál...
O: Připravte upravené oblasti, na které se zaměříte v edukační materiálu pro všeobecné a praktické sestry a oblasti, na které se zaměříte v edukačním materiálu pro sanitáře/ošetřovatele a vysvětlete proč? Na obory pro sanitáře bych se zaměřla na problematiku umývání rukou, u sester na výběr správného typu rukavic...
dr. Kudlová: "Kdo by se měl tímto tématem zabývat ve zdravotnickém zařízení?" - studentka odpověď na doplňující otázku neznala.
Vedoucí i oponent práce vytkli nesrovnalosti v práci, formální nedostatky...