Diplomová práce se zabývá sociální prací vychovatele ve výkonu trestu odnětí svobody
v zařízeních Vězeňské služby České republiky. Teoretická část stručně charakterizuje vězeňskou službu, popisuje práci vychovatele v prostředí vězeňské služby a snaží se přiblížit obsah sociální práce vychovatele a její dopad. Zabývá se také kompetencemi vychovatelů. Cílem praktické části je poskytnout ucelený náhled na problematiku sociální práce vychovatelů ve výkonu trestu odnětí svobody.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with a social work of an educator operating the execution
of sentence within the Prison Service of the Czech Republic. The theoretical part briefly characterizes the prison service, describes work of the educator in the prison service environment and tries to introduce the content of social work of the educator and its impact. It also concerns with the competencies of educators. The goal of the empiric part is to provide a comprehensive point of view into the field of the social work of educators within the czech penitentiary system.
Klíčová slova
vychovatel, osobnost vychovatele, Vězeňská služba ČR, odsouzený, vězeňské prostředí, převýchova
Klíčová slova v angličtině
educator, personality of educator, Prison Service of the Czech Republic,
convict, forensic environment, reducation
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá sociální prací vychovatele ve výkonu trestu odnětí svobody
v zařízeních Vězeňské služby České republiky. Teoretická část stručně charakterizuje vězeňskou službu, popisuje práci vychovatele v prostředí vězeňské služby a snaží se přiblížit obsah sociální práce vychovatele a její dopad. Zabývá se také kompetencemi vychovatelů. Cílem praktické části je poskytnout ucelený náhled na problematiku sociální práce vychovatelů ve výkonu trestu odnětí svobody.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with a social work of an educator operating the execution
of sentence within the Prison Service of the Czech Republic. The theoretical part briefly characterizes the prison service, describes work of the educator in the prison service environment and tries to introduce the content of social work of the educator and its impact. It also concerns with the competencies of educators. The goal of the empiric part is to provide a comprehensive point of view into the field of the social work of educators within the czech penitentiary system.
Klíčová slova
vychovatel, osobnost vychovatele, Vězeňská služba ČR, odsouzený, vězeňské prostředí, převýchova
Klíčová slova v angličtině
educator, personality of educator, Prison Service of the Czech Republic,
convict, forensic environment, reducation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální práce ve vězeňství, penitenciární péče a osobnosti vychovatele.
Příprava metodiky empirické částí, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včerně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální práce ve vězeňství, penitenciární péče a osobnosti vychovatele.
Příprava metodiky empirické částí, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včerně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁLA, J. Úvod do teorie a praxe vězeňství. 2. doplněné vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s., 2006. ISBN 80-86708-30-6.
HANUŠ, B. Primární základy penologie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola Jana Amose Komenského, s.r.o., 2005. ISBN 80-86723-14-3.
KAREBEC, Z. 1993. In HÁLA, J. Úvod do teorie a praxe vězeňství. 2. doplněné vydání. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s., 2006. ISBN 80-86708-30-6.
SOCHŮREK, J. Úvod do penologie. 1. vys. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-287-6.
ŠTĚRBA, V. Penologie. 1. vyd. Praha: Armex Publishing, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86795-48-5.
Seznam doporučené literatury
HÁLA, J. Úvod do teorie a praxe vězeňství. 2. doplněné vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s., 2006. ISBN 80-86708-30-6.
HANUŠ, B. Primární základy penologie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola Jana Amose Komenského, s.r.o., 2005. ISBN 80-86723-14-3.
KAREBEC, Z. 1993. In HÁLA, J. Úvod do teorie a praxe vězeňství. 2. doplněné vydání. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s., 2006. ISBN 80-86708-30-6.
SOCHŮREK, J. Úvod do penologie. 1. vys. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-287-6.
ŠTĚRBA, V. Penologie. 1. vyd. Praha: Armex Publishing, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86795-48-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále se zaměřila na stručný popis teoretické části. Studentka následně hovořila o praktické části práce, uvedla výzkumné otázky, použitou metodu a popsala výzkumný soubor. Členové komise se doptávali na zvolený design výzkumu, studentka nedokázala reagovat. Dále se studentka zaměřila na prezentaci výsledků výzkumu, členové komise se doptávali na stěžejní a nové výsledky, které z výzkumu vyplývají. Na závěr studentka odpovídala na otázky z posudků vedoucího a oponentky práce. Studentka byla připravená, avšak některé odpovědi byly spíše vágní.