Bakalářská práce se zabývá povědomím nelékařského zdravotnického personálu o péči
pacienta s anémií. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je vymezena 5 kapitolami. První kapitola charakterizuje lékařský obor
hematologie. Druhá, se zabývá nemocemi krve v hematologii. Třetí část teorie se věnuje
anémiím. Čtvrtá a pátá část se věnují edukaci a ošetřovatelské péči o pacienty s anémií.
Pro praktickou část bakalářské práce byl zvolen kvantitativní výzkum technikou
nestandardizovaného dotazníku. zaměřeného na povědomí a znalosti všeobecných sester o
péči pacienta s anémií. Praktickým výstupem práce je vytvoření informační brožury.
Anotace v angličtině
The content of my bachelor's thesis deals with the focus on sick health care, in the care of
patients with anemia. Thesis is divided into theoretical and practical parts.
The theoretical part is into five parts. The first chapter is focusing on medical field
hematology. The second part describe blood disease in hematology. The third part is
focusing on anemia. In the last two chapters are described education and nursing care of
patients with anemia disease.
The practical part of the bachelor study was done by quantitative research, a nonstandardized questionnaire technique, and the goal was to get results on how nurses have
awareness and knowledge in care of patients with anemia disease. This bachelor study output
is a handbook.
Klíčová slova
hematologie, anémie, léčba, ošetřovatelská péče, pacient, všeobecná sestra
Klíčová slova v angličtině
hematology, anemia, therapy, nursing care, patient, nurse
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá povědomím nelékařského zdravotnického personálu o péči
pacienta s anémií. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je vymezena 5 kapitolami. První kapitola charakterizuje lékařský obor
hematologie. Druhá, se zabývá nemocemi krve v hematologii. Třetí část teorie se věnuje
anémiím. Čtvrtá a pátá část se věnují edukaci a ošetřovatelské péči o pacienty s anémií.
Pro praktickou část bakalářské práce byl zvolen kvantitativní výzkum technikou
nestandardizovaného dotazníku. zaměřeného na povědomí a znalosti všeobecných sester o
péči pacienta s anémií. Praktickým výstupem práce je vytvoření informační brožury.
Anotace v angličtině
The content of my bachelor's thesis deals with the focus on sick health care, in the care of
patients with anemia. Thesis is divided into theoretical and practical parts.
The theoretical part is into five parts. The first chapter is focusing on medical field
hematology. The second part describe blood disease in hematology. The third part is
focusing on anemia. In the last two chapters are described education and nursing care of
patients with anemia disease.
The practical part of the bachelor study was done by quantitative research, a nonstandardized questionnaire technique, and the goal was to get results on how nurses have
awareness and knowledge in care of patients with anemia disease. This bachelor study output
is a handbook.
Klíčová slova
hematologie, anémie, léčba, ošetřovatelská péče, pacient, všeobecná sestra
Klíčová slova v angličtině
hematology, anemia, therapy, nursing care, patient, nurse
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti onemocnění anémie.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
COMBS, G. F. a J. P. MCCLUNG. The vitamins: fundamental aspects in nutrition and health. Fitfth edition. London, 2017. 612 s. ISBN 978-01-280-2983-1.
FÁBRYOVÁ, V. Anémie. Martin: Osveta, 2017, 254 s. ISBN 978-80-8063-452-0.
HERDMAN T. H. et al. NANDA: Definice a klasifikace. 11. Praha 7: Grada 2020. ISBN 978-80-271-0710-0.
Kapesní atlas hematologie. Praha: Grada, 2014. 230 s. ISBN 978-80-247-4787-3.
INDRÁK, K. Hematologie a transfuzní lékařství. Praha: Triton, 2014. 610 s. Lékařské repetitorium. ISBN 978-80-7387-722-4.
PENKA, M. a E. SLAVÍČKOVÁ. Hematologie a transfuzní lékařství. II, Transfuzní lékařství. Praha: Grada, 2012. 192 s., xvi s. obr. příl. ISBN 978-80-247-3460-6.
Seznam doporučené literatury
COMBS, G. F. a J. P. MCCLUNG. The vitamins: fundamental aspects in nutrition and health. Fitfth edition. London, 2017. 612 s. ISBN 978-01-280-2983-1.
FÁBRYOVÁ, V. Anémie. Martin: Osveta, 2017, 254 s. ISBN 978-80-8063-452-0.
HERDMAN T. H. et al. NANDA: Definice a klasifikace. 11. Praha 7: Grada 2020. ISBN 978-80-271-0710-0.
Kapesní atlas hematologie. Praha: Grada, 2014. 230 s. ISBN 978-80-247-4787-3.
INDRÁK, K. Hematologie a transfuzní lékařství. Praha: Triton, 2014. 610 s. Lékařské repetitorium. ISBN 978-80-7387-722-4.
PENKA, M. a E. SLAVÍČKOVÁ. Hematologie a transfuzní lékařství. II, Transfuzní lékařství. Praha: Grada, 2012. 192 s., xvi s. obr. příl. ISBN 978-80-247-3460-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky k obhajobě od vedoucího práce: Jak byste mohla dále pracovat s dosaženými výsledky vašeho výzkumného šetření? Je možné z Vašich výsledků udělat nějaký výstup pro praxi - např. na uvedených pracovištích? Výsledky mohou posloužit jako data pro další bakalářské práce, dále studentka vyhotovila brožurku.
Otázky od oponenta práce: Jako hlavní cíl jste si stanovila, zjistit povědomí NLZP o onemocnění anémie. V kapitole Diskuze popisujete povědomí respondentů o dílčích položkách dotazníku. Jaké je komplexní povědomí (míra) respondentů o onemocnění anémie? Dle výsledků dotazníku studentka zjistila, že respondenti povědomí mají.
Na str. 39 uvádíte, že pro hodnocení soběstačnosti pacienta využíváme Barthelův test. Kdo je autorem tohoto testu? Autorkami jsou Barthelová a Florenc Mahoney.
U postupu podání transfuzního přípravku uvádíte zdroj z roku 2001. Má tato skutečnost své opodstatnění a je v současné době tento uvedený postup aktuální? V době, kdy práci zpracovávala, neměla k dispozici aktuálnější zdroj.
Autorka prokázala schopnost zpracovat danou problematiku, a tak dojít k reálným výsledkům. Studentka práci prezentovala edukovaně a kvalifikovaně.