Sebereflexe je významným aspektem pro studium a práci ve zdravotnictví. Bakalářská práce se zabývá sebereflexí u studentů nelékařských zdravotnických oborů. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. V první kapitole jsou vymezeny pojmy týkající se sebereflexe, druhá kapitola se věnuje sebereflexi u studentů, třetí kapitola popisuje, jak lze rozvíjet sebereflexi v osobní rovině. Stěžejní oblastí praktické části je dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení. Výsledky dotazníků jsou vyhodnoceny a zpracovány pomocí tabulek, grafů a komentářů. Respondenty byli zvoleni pouze studenti a studentky oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka. Hlavním cílem práce je analyzovat zkušenost studentů zdravotnických nelékařských oborů s reflektivní praxí během studia a při praxích ve zdravotnických zařízeních. Na základě analýzy dat bylo zjištěno, že respondenti mají obstojné teoretické znalosti o sebereflexi.
Anotace v angličtině
Self-reflection is an important aspect for studying and working in healthcare. This bachelor's thesis is focused on self-reflection of students of non-medical study specialisation. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part has three chapters. The first chapter defines the concepts related to self-reflection, the second chapter deals with self-reflection of students, the third chapter describes how self-reflection can be amplified on a personal level. The main area of the practical part is the questionnaire survey and its evaluation. The results of the questionnaires are evaluated and processed using tables, graphs and comments. Only students in the field of General nurse and Midwife were selected as respondents. The aim of the thesis is to analyse the experience of students of non-medical disciplines with reflective practice during their studies and internships in medical facilities. Based on the analysis of the data, it was found out that the respondents have a solid knowledge of self-reflection.
self-reflection, non-medical health care student, supervision
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Sebereflexe je významným aspektem pro studium a práci ve zdravotnictví. Bakalářská práce se zabývá sebereflexí u studentů nelékařských zdravotnických oborů. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. V první kapitole jsou vymezeny pojmy týkající se sebereflexe, druhá kapitola se věnuje sebereflexi u studentů, třetí kapitola popisuje, jak lze rozvíjet sebereflexi v osobní rovině. Stěžejní oblastí praktické části je dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení. Výsledky dotazníků jsou vyhodnoceny a zpracovány pomocí tabulek, grafů a komentářů. Respondenty byli zvoleni pouze studenti a studentky oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka. Hlavním cílem práce je analyzovat zkušenost studentů zdravotnických nelékařských oborů s reflektivní praxí během studia a při praxích ve zdravotnických zařízeních. Na základě analýzy dat bylo zjištěno, že respondenti mají obstojné teoretické znalosti o sebereflexi.
Anotace v angličtině
Self-reflection is an important aspect for studying and working in healthcare. This bachelor's thesis is focused on self-reflection of students of non-medical study specialisation. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part has three chapters. The first chapter defines the concepts related to self-reflection, the second chapter deals with self-reflection of students, the third chapter describes how self-reflection can be amplified on a personal level. The main area of the practical part is the questionnaire survey and its evaluation. The results of the questionnaires are evaluated and processed using tables, graphs and comments. Only students in the field of General nurse and Midwife were selected as respondents. The aim of the thesis is to analyse the experience of students of non-medical disciplines with reflective practice during their studies and internships in medical facilities. Based on the analysis of the data, it was found out that the respondents have a solid knowledge of self-reflection.
self-reflection, non-medical health care student, supervision
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti sebereflexe u studentů nelékařských zdravotnických oborů.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumného šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti sebereflexe u studentů nelékařských zdravotnických oborů.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumného šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAŠTECKÁ, B., J. MACH, a kol. Klinická psychologie. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0617-0.
BEDRNOVÁ, E., D. PAUKNEROVÁ, E. JAROŠOVÁ, a kol. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. 2. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-381-6.
HOEVE, Y., G. JANSEN a P. ROODBOL. The nursing profession: public image, self concept and professional identity. A discussion paper. JAN Informing Practice and Policy Worldwide through Research and Scholarship [online]. USA: John Wiley & Sons Ltd, 2013, s. 295-309. [cit. 2019-10-02]. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jan.12177?fbclid=IwAR3CfJqVYusLEzqqnwHt_qUwuuKBHVJglsw93ewYFOH51GtjknNrREMUc04
KUIPER, R. A. a D. J. PESUT. Promoting cognitive and metacognitive reflective reasoning skills in nursing practice: self regulated learning theory. Issues And Innovations In Nursing Education [online]. USA: Blackwell Publishing Ltd, 2004, s. 381-391. [cit. 2019-10-02]. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.1365-2648.2003.02921.x
Seznam doporučené literatury
BAŠTECKÁ, B., J. MACH, a kol. Klinická psychologie. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0617-0.
BEDRNOVÁ, E., D. PAUKNEROVÁ, E. JAROŠOVÁ, a kol. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. 2. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-381-6.
HOEVE, Y., G. JANSEN a P. ROODBOL. The nursing profession: public image, self concept and professional identity. A discussion paper. JAN Informing Practice and Policy Worldwide through Research and Scholarship [online]. USA: John Wiley & Sons Ltd, 2013, s. 295-309. [cit. 2019-10-02]. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jan.12177?fbclid=IwAR3CfJqVYusLEzqqnwHt_qUwuuKBHVJglsw93ewYFOH51GtjknNrREMUc04
KUIPER, R. A. a D. J. PESUT. Promoting cognitive and metacognitive reflective reasoning skills in nursing practice: self regulated learning theory. Issues And Innovations In Nursing Education [online]. USA: Blackwell Publishing Ltd, 2004, s. 381-391. [cit. 2019-10-02]. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.1365-2648.2003.02921.x
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka si připravila prezentaci ke své práci. Práci obhajovala kultivovaně, jasně a věcně. Na otázky vedoucí, oponentů i komise zodpovídala erudovaně.