Diplomová práce se zabývá dobrovolnictvím v sociálně preventivním programu Pět P, podrobně také charakterizuje dobrovolnictví obecně, zmíněna je současná legislativa. V teoretické části podrobně popisuje cíle, zásady programu Pět P v České republice a zabývá se podrobněji účastníky programu, jejich náborem, výcvikem a supervizí. Cílem práce je porozumět významu, který má dobrovolnictví pro osobní a profesní život samotných dobrovolníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deal with the volunteering in the social-prevention program Five "P". It characterizes volunteering in general and it also mentions legislative regulation of volunteering. The theoretical part describes the objectives and principles of Five "P" program, participants of the program, their recruitment, training and supervision. The aim of this thesis is to understand the importance of volunteering for personal and professional life of volunteers.
Klíčová slova
dobrovolnictví, dobrovolník, program Pět P, profesní rozvoj, osobnostní rozvoj, přínos, význam, supervize, legislativa
Klíčová slova v angličtině
volunteering, volunteer, program Five "P", professional development, personality development, benefit, importance, supervision, legislation
Rozsah průvodní práce
87 s. (136 478 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá dobrovolnictvím v sociálně preventivním programu Pět P, podrobně také charakterizuje dobrovolnictví obecně, zmíněna je současná legislativa. V teoretické části podrobně popisuje cíle, zásady programu Pět P v České republice a zabývá se podrobněji účastníky programu, jejich náborem, výcvikem a supervizí. Cílem práce je porozumět významu, který má dobrovolnictví pro osobní a profesní život samotných dobrovolníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deal with the volunteering in the social-prevention program Five "P". It characterizes volunteering in general and it also mentions legislative regulation of volunteering. The theoretical part describes the objectives and principles of Five "P" program, participants of the program, their recruitment, training and supervision. The aim of this thesis is to understand the importance of volunteering for personal and professional life of volunteers.
Klíčová slova
dobrovolnictví, dobrovolník, program Pět P, profesní rozvoj, osobnostní rozvoj, přínos, význam, supervize, legislativa
Klíčová slova v angličtině
volunteering, volunteer, program Five "P", professional development, personality development, benefit, importance, supervision, legislation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dobrovolnictví, osobnosti dobrovolníků a sociálně preventivního programu Pět P.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dobrovolnictví, osobnosti dobrovolníků a sociálně preventivního programu Pět P.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
FRIČ, Pavol a Tereza POSPÍŠILOVÁ. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21. století. [1. vyd.]. Praha: Agnes, 2010. ISBN 978-80-903696-8-9.
HESTIA, o.s. Manuál programu Pět P [online] 2009. [cit. 2019-09-19]. Dostupné z: https://www.nadobrovolnictvi.cz/res/archive/001/000171.pdf?seek=1492785074.
MLČÁK, Zdeněk a Helena ZÁŠKODNÁ. Prosociální charakteristiky osobnosti dobrovolníků. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7464-462-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007, 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
FRIČ, Pavol a Tereza POSPÍŠILOVÁ. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21. století. [1. vyd.]. Praha: Agnes, 2010. ISBN 978-80-903696-8-9.
HESTIA, o.s. Manuál programu Pět P [online] 2009. [cit. 2019-09-19]. Dostupné z: https://www.nadobrovolnictvi.cz/res/archive/001/000171.pdf?seek=1492785074.
MLČÁK, Zdeněk a Helena ZÁŠKODNÁ. Prosociální charakteristiky osobnosti dobrovolníků. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7464-462-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007, 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně stručně představila teoretická východiska práce a popsala praktickou část práce. Uvedla výzkumný soubor, techniku sběru dat a metodu analýzy dat. Následně se věnovala popisu výsledků výzkumného šetření. Členové komise se doptávali na novost a závěry výzkumu. Studentka odpovídala na otázky z posudků. Pojetí výzkumu bylo více kvantitiativní než kvalitativní.