Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku podnikání v oboru oční optiky. Hlavním cílem práce je získat potřebné informace pro založení oční optiky ve Městě Olomouc. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je věnována základním informacím o podnikání v oboru oční optiky. Nejprve je popsáno, co je podnik a podnikání a jaké povinnosti musí být dodrženy, pokud chceme provozovat oční optiku. Dále je zde teoreticky popsána tvorba analýz a podnikatelského plánu což je následně využito v praktické části.
V praktické části je pak pomocí Porterova modelu pěti sil, PEST a OT analýzy proveden rozbor podnikatelského prostředí. Jako součást práce bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které zjišťuje potřeby a preference klientů oční optiky. Výsledky tohoto šetření jsou pak využity při tvorbě podnikatelského plánu. Jeho součástí je také časová a finanční analýza. V závěru práce je podnikatelský plán podroben analýze rizik.
Hlavním výsledkem práce je vytvoření podnikatelského plánu pro založení oční optiky ve městě Olomouc.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the problems of business in the field of optics. The main goal of this thesis is to obtain the necessary information for establishing an optics in Olomouc. The thesis is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part is focused on the basic information about the business in the field of optics. The first part describes what a business is and what obligations must be met if we want to run an optician's store. Next, there is a theoretical description of the creation of analysis and business plan which is then used in the practical part.
In the practical part, the business environment is analysed using Porter's five forces analysis, PEST and OT analysis. As part of the work, a questionnaire survey was developed to determine the needs and preferences of the optician's clients. The results of this survey are then used in the development of the business plan. It also includes time and financial analysis. At the end of the thesis, the business plan is subjected to a risk analysis.
The main result of the thesis is the creation of a business plan for the establishment of an optics in Olomouc.
optics, optometry, business, business plan, competition, marketing
Rozsah průvodní práce
108 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku podnikání v oboru oční optiky. Hlavním cílem práce je získat potřebné informace pro založení oční optiky ve Městě Olomouc. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je věnována základním informacím o podnikání v oboru oční optiky. Nejprve je popsáno, co je podnik a podnikání a jaké povinnosti musí být dodrženy, pokud chceme provozovat oční optiku. Dále je zde teoreticky popsána tvorba analýz a podnikatelského plánu což je následně využito v praktické části.
V praktické části je pak pomocí Porterova modelu pěti sil, PEST a OT analýzy proveden rozbor podnikatelského prostředí. Jako součást práce bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které zjišťuje potřeby a preference klientů oční optiky. Výsledky tohoto šetření jsou pak využity při tvorbě podnikatelského plánu. Jeho součástí je také časová a finanční analýza. V závěru práce je podnikatelský plán podroben analýze rizik.
Hlavním výsledkem práce je vytvoření podnikatelského plánu pro založení oční optiky ve městě Olomouc.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the problems of business in the field of optics. The main goal of this thesis is to obtain the necessary information for establishing an optics in Olomouc. The thesis is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part is focused on the basic information about the business in the field of optics. The first part describes what a business is and what obligations must be met if we want to run an optician's store. Next, there is a theoretical description of the creation of analysis and business plan which is then used in the practical part.
In the practical part, the business environment is analysed using Porter's five forces analysis, PEST and OT analysis. As part of the work, a questionnaire survey was developed to determine the needs and preferences of the optician's clients. The results of this survey are then used in the development of the business plan. It also includes time and financial analysis. At the end of the thesis, the business plan is subjected to a risk analysis.
The main result of the thesis is the creation of a business plan for the establishment of an optics in Olomouc.
optics, optometry, business, business plan, competition, marketing
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se podnikání ve zdravotnictví a podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Zmapujte a analyzujte konkurenci očních optik v Olomouci.
Na základě výsledků analýz vypracujte projekt založení oční optiky v Olomouci.
Vypracujte časovou a nákladovou analýzu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se podnikání ve zdravotnictví a podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Zmapujte a analyzujte konkurenci očních optik v Olomouci.
Na základě výsledků analýz vypracujte projekt založení oční optiky v Olomouci.
Vypracujte časovou a nákladovou analýzu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BUCHBINDER, Sharon Bell a Nancy H. SHANKS. Introduction to the health care management, 2nd ed. Burlington, Jones and Bartlett Learning, 2012, 494 s. ISBN 978-0-7637-9086-8.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. 1. vydání. Praha: C.H.Beck, 2014, 211 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
OLDEN, Peter C. Management of healthcare organizations: an introduction. 1st ed. Chicago, III.:Health Administration Press, 2011, 329 s. ISBN 978-1-56793-413-7.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. 1. vydání. Praha: Grada, 2011, 200 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H.Beck, 2015, 526 s. ISBN 978-80-7400-274-8.
Seznam doporučené literatury
BUCHBINDER, Sharon Bell a Nancy H. SHANKS. Introduction to the health care management, 2nd ed. Burlington, Jones and Bartlett Learning, 2012, 494 s. ISBN 978-0-7637-9086-8.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. 1. vydání. Praha: C.H.Beck, 2014, 211 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
OLDEN, Peter C. Management of healthcare organizations: an introduction. 1st ed. Chicago, III.:Health Administration Press, 2011, 329 s. ISBN 978-1-56793-413-7.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. 1. vydání. Praha: Grada, 2011, 200 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H.Beck, 2015, 526 s. ISBN 978-80-7400-274-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc., 28 b.
Oponent práce: Ing. Petra Benyahya, Ph.D., 25 b.
Otázky vedoucího práce:
1) Mzdové náklady máte v tzv. čisté, hrubé nebo ''superhrubé'' mzdě? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Jaká je pravděpodobnost realizace tohoto projektu? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Je v současné době v regionu prostor pro uživení se nové oční optiky? Z čeho tak usuzujete? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) V tabulkách (např. Tab. 18) uvádíte náklady na položku. Jaký způsob stanovení ceny budete ve firmě používat? Jak tento způsob stanovení ceny reflektuje skutečné náklady společnosti? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Kdo bude Vaše největší konkurence při realizaci projektu? Podle jakých kritérií to rozhodujete? OTÁZKA NEPOLOŽENA
4) Opravdu jsou náklady na správu sociálních sítí a účetnictví nulové? Budete to s úsilím dělat i po letech, když za to nebudete mít ani odměnu? ZODPOVĚZENO ZCELA
5) Pokud 20 % respondentů nenavštěvuje oční optiky vůbec, byly jejich odpovědi vyloučeny z prezentace výsledků na další otázky? OTÁZKA NEPOLOŽENA
6) Kdybyste měla možnost distribuovat dotazník znovu, jak byste ho distribuovala? OTÁZKA NEPOLOŽENA
7) Nenapadlo Vás zeptat se v dotazníku, kde respondenti nejčastěji kupují brýle (nejen sluneční)? Či podle čeho si vybírají optiku, kde je chtějí nakoupit? OTÁZKA NEPOLOŽENA
8) Pro další zvažování marketingových aktivit, měla byste se řídit marketingovým mixem výrobků, či marketingovým mixem služeb? OTÁZKA NEPOLOŽENA
Další otázky:
1) Ing. Kamil Dobeš, Ph.D., Jak probíhalo rozhodnutí o právní formě společnosti? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., Jaký byl důvod výběru zelené barvy v logu? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ}