Diplomová práce se zabývá vzděláváním státních zaměstnanců na vybraných správních úřadech. Cílem bylo analyzovat a zhodnotit průběh vzdělávání na dvou odlišných pracovištích orgánů státní správy, porovnat případné rozdíly a navrhnout možná řešení.
V teoretické části jsem zpracovala literární rešerši na téma vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě, na základě odborné literatury.
V praktické části jsem zhodnotila výsledky provedeného šetření na podkladě interních dokumentů, dotazníkového šetření a žádostí dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím a navrhla a zhodnotila možná řešení. Provedeným výzkumem byly zjištěny slabiny ve vzdělávání zejména ve správním úřadu ČÚZK.
Na základě zjištěných informací byly navrženy další možnosti v oblasti vzdělávání.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the education of civil servants in selected administrative offices. The aim was to analyze and evaluate the course of education at two different workplaces of state administration bodies and to compare possible differences.
In the theoretical part, I conducted a literary search on the topic of education of employees in public administration, based on professional literature.
In the practical part, I evaluated the results of the survey based on internal documents, questionnaire survey and applications under Act No. 106/1999 Coll., On Free Access to Information, and suggested and evaluated possible solutions. The research revealed weak-nesses in education, especially in the ČÚZK administrative office.
Based on the information obtained, other options in the field of education were proposed.
Klíčová slova
Veřejná správa, státní služba, služební zákon, státní zaměstnanci, vzdělávání, e-learning, gamifikace
Klíčová slova v angličtině
Public administration, state service, service law, civil servants, education, e-learning, gamification
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vzděláváním státních zaměstnanců na vybraných správních úřadech. Cílem bylo analyzovat a zhodnotit průběh vzdělávání na dvou odlišných pracovištích orgánů státní správy, porovnat případné rozdíly a navrhnout možná řešení.
V teoretické části jsem zpracovala literární rešerši na téma vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě, na základě odborné literatury.
V praktické části jsem zhodnotila výsledky provedeného šetření na podkladě interních dokumentů, dotazníkového šetření a žádostí dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím a navrhla a zhodnotila možná řešení. Provedeným výzkumem byly zjištěny slabiny ve vzdělávání zejména ve správním úřadu ČÚZK.
Na základě zjištěných informací byly navrženy další možnosti v oblasti vzdělávání.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the education of civil servants in selected administrative offices. The aim was to analyze and evaluate the course of education at two different workplaces of state administration bodies and to compare possible differences.
In the theoretical part, I conducted a literary search on the topic of education of employees in public administration, based on professional literature.
In the practical part, I evaluated the results of the survey based on internal documents, questionnaire survey and applications under Act No. 106/1999 Coll., On Free Access to Information, and suggested and evaluated possible solutions. The research revealed weak-nesses in education, especially in the ČÚZK administrative office.
Based on the information obtained, other options in the field of education were proposed.
Klíčová slova
Veřejná správa, státní služba, služební zákon, státní zaměstnanci, vzdělávání, e-learning, gamifikace
Klíčová slova v angličtině
Public administration, state service, service law, civil servants, education, e-learning, gamification
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na téma vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav vzdělávání zaměstnanců vybraného správního úřadu.
Vytvořte projekt vzdělávání zaměstnanců ve vybraném správním úřadu.
Projekt zhodnoťte z hlediska nákladů a rizik.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na téma vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav vzdělávání zaměstnanců vybraného správního úřadu.
Vytvořte projekt vzdělávání zaměstnanců ve vybraném správním úřadu.
Projekt zhodnoťte z hlediska nákladů a rizik.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DOUCET, Armand, Jelmer EVERS, Elisa GUERRA, Nadia LOPEZ, Michael SOSKIL a Koen TIMMERS. Teaching in the fourth industrial revolution: standing at the precipice. London: Routledge, 2018, 162 s. ISBN 978-11-384-8323-1.
KERLINOVÁ, Alena a Eva TOMÁŠKOVÁ. Management veřejné správy. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 130 s. ISBN 978-80-210-6918-3.
LOCHMANNOVÁ, Alena. Veřejná správa: základy veřejné správy. Prostějov: Computer Media, 2017, 116 s. ISBN 978-80-7402-295-1.
NOVOTNÝ, Vladimír, Karel KLÍMA, Kristína KRÁLIKOVÁ a Ladislav DUDOR. Veřejná správa v zemích Visegrádské čtyřky: (Česká republika, Maďarsko, Polská republika, Slovenská republika). Praha: Leges, 2017, 189 s. ISBN 978-80-7502-215-8.
STEWART, Jim a Patricia ROGERS. Studying learning and development: context, practice and measurement. London: Chartered Institute of Personnel and Development, 2017, 233 s. ISBN 978-18-4398-414-6.
Seznam doporučené literatury
DOUCET, Armand, Jelmer EVERS, Elisa GUERRA, Nadia LOPEZ, Michael SOSKIL a Koen TIMMERS. Teaching in the fourth industrial revolution: standing at the precipice. London: Routledge, 2018, 162 s. ISBN 978-11-384-8323-1.
KERLINOVÁ, Alena a Eva TOMÁŠKOVÁ. Management veřejné správy. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 130 s. ISBN 978-80-210-6918-3.
LOCHMANNOVÁ, Alena. Veřejná správa: základy veřejné správy. Prostějov: Computer Media, 2017, 116 s. ISBN 978-80-7402-295-1.
NOVOTNÝ, Vladimír, Karel KLÍMA, Kristína KRÁLIKOVÁ a Ladislav DUDOR. Veřejná správa v zemích Visegrádské čtyřky: (Česká republika, Maďarsko, Polská republika, Slovenská republika). Praha: Leges, 2017, 189 s. ISBN 978-80-7502-215-8.
STEWART, Jim a Patricia ROGERS. Studying learning and development: context, practice and measurement. London: Chartered Institute of Personnel and Development, 2017, 233 s. ISBN 978-18-4398-414-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení DP: vedoucí DP: 28 b. oponent DP: 22 b.
Otázky vedoucího práce:
1) V práci uvádíte jako jednu z metod dalšího vzdělávání tzv. "gamifikaci"( str. 65, kap. 9.3). Jaké výhody a nevýhody může přestavovat a jak budete tuto formu hodnotit, zejména z pohledu její efektivity? (Zodpovězeno zcela)
2) Jak zajistíte, že se investice do dalšího vzdělávání úředníků "neznehodnotí" jejich případným odchodem např. do privární oblasti nebo obecně jiného třeba lépe placeného zaměstnání? Nabízí zde nějaké řešení např. zákon č. 262/2006 Sb. zákoník práce, který by bylo možno subsidiárně použít? (Zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta práce:
1) Co považujete za největší problém vzděláváním úředníků v rámci státní správy? (Zodpovězeno zcela)
2) Domníváte se, že gamifikace procesu vzdělávání je vhodná pro všechny věkové skupiny úředníků? (Zodpovězeno zcela)