Cílem diplomové práce je vypracování návrhu na zřízení oční optiky s optometrickou ambulancí ve městě Zlíně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní informace o podnikání v oboru oční optiky a optometrie. Dále jsou zde vyjmenována specifika provozu a potřebné právní kroky, kterými je nutné se řídit při otevření nové pobočky oční optiky. Pomocí odborné literatury jsou popsány a vysvětleny nástroje pro analýzu makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí podniku, které jsou použity v praktické části práce. Pro rozbor podnikatelského prostředí je použit Porterův model pěti konkurenčních sil a nástroje PEST a OT analýzy. Součástí práce je i dotazníkový průzkum, který slouží ke zjištění preferencí a potřeb potencionálních zákazníků. Výsledky dotazníkového šetření jsou využity při zpracování podnikatelského plánu, který je podroben finanční a časové analýze. Nedílnou součástí práce je hodnocení rizik podnikatelského plánu. Hlavním cílem práce je návrh, který může sloužit jako podklad pro založení podobného zařízení v oblasti oční optiky a optometrie ve městě Zlíně.
Anotace v angličtině
This thesis focuses to create a project proposal for an optical shop establishment with an optometric clinic in the city of Zlín. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains basic information about business in the field of optics and optometry. Also here are mentioned the specifics of the operation and the necessary legal steps which needs to be followed when opening a new optical shop. With the help of professional literature describes and explains the tools for the analysis of the macroenvironment, mesoenvironment and microenvironment of the company, which are used in the practical parts of the thesis. Porter's five forces analysis and tools of PEST and OT analysis are used for the analysis of the business environment. Part of the thesis is also a questionnaire survey, which is to determine the preferences and needs of potential customers. The results of the questionnaire survey are utilized during the making of the business plan, which is subordinated by financial and time analysis. An integral part of the thesis is the evaluation of the risks of the business plan. The main goal of thesis is a project proposal which can serve as a basis for the establishing of optical shop with an optometric clinic in the city of Zlín.
optical shop, optometry, business plan, business, business environment, competition, marketing mix
Rozsah průvodní práce
140 s. (224 797 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vypracování návrhu na zřízení oční optiky s optometrickou ambulancí ve městě Zlíně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní informace o podnikání v oboru oční optiky a optometrie. Dále jsou zde vyjmenována specifika provozu a potřebné právní kroky, kterými je nutné se řídit při otevření nové pobočky oční optiky. Pomocí odborné literatury jsou popsány a vysvětleny nástroje pro analýzu makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí podniku, které jsou použity v praktické části práce. Pro rozbor podnikatelského prostředí je použit Porterův model pěti konkurenčních sil a nástroje PEST a OT analýzy. Součástí práce je i dotazníkový průzkum, který slouží ke zjištění preferencí a potřeb potencionálních zákazníků. Výsledky dotazníkového šetření jsou využity při zpracování podnikatelského plánu, který je podroben finanční a časové analýze. Nedílnou součástí práce je hodnocení rizik podnikatelského plánu. Hlavním cílem práce je návrh, který může sloužit jako podklad pro založení podobného zařízení v oblasti oční optiky a optometrie ve městě Zlíně.
Anotace v angličtině
This thesis focuses to create a project proposal for an optical shop establishment with an optometric clinic in the city of Zlín. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains basic information about business in the field of optics and optometry. Also here are mentioned the specifics of the operation and the necessary legal steps which needs to be followed when opening a new optical shop. With the help of professional literature describes and explains the tools for the analysis of the macroenvironment, mesoenvironment and microenvironment of the company, which are used in the practical parts of the thesis. Porter's five forces analysis and tools of PEST and OT analysis are used for the analysis of the business environment. Part of the thesis is also a questionnaire survey, which is to determine the preferences and needs of potential customers. The results of the questionnaire survey are utilized during the making of the business plan, which is subordinated by financial and time analysis. An integral part of the thesis is the evaluation of the risks of the business plan. The main goal of thesis is a project proposal which can serve as a basis for the establishing of optical shop with an optometric clinic in the city of Zlín.
optical shop, optometry, business plan, business, business environment, competition, marketing mix
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Charakterizujte specifika oční optiky.
Na základě odborné literatury definujte způsob vypracování podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Zmapujte a analyzujte současnou situaci očních optik ve městě Zlín.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt založení oční optiky ve městě Zlín.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Charakterizujte specifika oční optiky.
Na základě odborné literatury definujte způsob vypracování podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Zmapujte a analyzujte současnou situaci očních optik ve městě Zlín.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt založení oční optiky ve městě Zlín.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BUCHBINDER, Sharon Bell a Nancy H. SHANKS. Introduction to health care management. 2nd ed. Burlington, Jones and Bartlett Learning, 2012, 494 s. ISBN 978-0-7637-9086-8.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. Praha: C.H. Beck, 2014, 211 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
OLDEN, Peter C. Management of healthcare organizations: an introduction. 1st ed. Chicago, Ill.: Health Administration Press, 2011, 329 s. ISBN 978-1-56793-413-7.
SLOUKA, David. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení: příručka pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2017, 144 s. ISBN 978-80-271-0469-7.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 200 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
Seznam doporučené literatury
BUCHBINDER, Sharon Bell a Nancy H. SHANKS. Introduction to health care management. 2nd ed. Burlington, Jones and Bartlett Learning, 2012, 494 s. ISBN 978-0-7637-9086-8.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. Praha: C.H. Beck, 2014, 211 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
OLDEN, Peter C. Management of healthcare organizations: an introduction. 1st ed. Chicago, Ill.: Health Administration Press, 2011, 329 s. ISBN 978-1-56793-413-7.
SLOUKA, David. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení: příručka pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2017, 144 s. ISBN 978-80-271-0469-7.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 200 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Briš, CSc., 27 bodů
Oponent práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., 22 bodů
Otázky vedoucího práce: 1) Zdá se, že Vámi navrhovaná provozovna oční optiky a optometrie by mohla dobře fungovat. Jakou máte představu o řízení této provozovny? (Zodpovězeno zcela), Otázky oponenta práce: 1) Představte komisi hypotézy anebo výzkumné otázky k dotazníku. (Zodpovězeno zcela), 2) Bude Váš projekt realizován? (Zodpovězeno zcela). Další otázky: doc. Ing. Zuzana Dohnalová, Ph.D., Kde byste hledala finanční prostředky na realizaci projektu? Kdo by tvořil Váš tým, který uvádíte ve své práci? (Zodpovězeno zcela), MUDr. Dana Šviráková Uvažujete i o jiné lokalitě z hlediska konkurence, než je Zlín? (Zodpovězeno zcela), Ing. Bc. Šárka Papadaki, Ph.D., Kde konkrétně v obchodním domě plánujete prostory provozovny? Specifikujte výsledek Vaší analýzy, kdo je přesněji Vašim konkurentem? Kolik procent tržeb plánujete v rámci projektu? (Zodpovězeno zcela) prof. Ing. Beáta Gavurová, Ph.D. MBA, Upřesněte náplň práce zaměstnanců prodejny. (Zodpovězeno zcela), Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., Jak se chcete odlišit od své konkurence? (Zodpovězeno zcela).