Cílem diplomové práce je na základě teoretických a praktických poznatků navrhnout rozšířené uplatnění nástrojů managementu kvality na vybraném vysokoškolském výukovém pracovišti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část shrnuje poznatky o managementu kvality jak po stránce historického vývoje, tak po stránce metod a nástrojů managementu kvality, a také poznatky o systému řízení kvality. V praktické části je na základě pozorování a situační analýzy vypracován návrh k rozšířenému uplatnění nástrojů managementu kvality na vybraném vysokoškolském výukovém pracovišti.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is based on theoretical and practical knowledge to propose an extended application of quality management tools in a selected university teaching workplace. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part summarizes the knowledge about quality management both in terms of historical development and in terms of methods and tools of quality management, as well as knowledge about the quality management system. In the practical part, based on observation and situational analysis, a proposal is developed for the extended application of quality management tools in a selected university teaching workplace.
Klíčová slova
Angažovanost pracovníků, indikátory kvality, kvalita ve stomatologické péči, management kvality, měření a vyhodnocování kvality, řízení lidských zdrojů, strategické řízení.
Klíčová slova v angličtině
Employee Engagement, Human Resources Management, Quality in Dental Care, Quality Indicators, Quality Management, Quality Measurement and Evaluation, Strategic Management.
Rozsah průvodní práce
91
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je na základě teoretických a praktických poznatků navrhnout rozšířené uplatnění nástrojů managementu kvality na vybraném vysokoškolském výukovém pracovišti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část shrnuje poznatky o managementu kvality jak po stránce historického vývoje, tak po stránce metod a nástrojů managementu kvality, a také poznatky o systému řízení kvality. V praktické části je na základě pozorování a situační analýzy vypracován návrh k rozšířenému uplatnění nástrojů managementu kvality na vybraném vysokoškolském výukovém pracovišti.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is based on theoretical and practical knowledge to propose an extended application of quality management tools in a selected university teaching workplace. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part summarizes the knowledge about quality management both in terms of historical development and in terms of methods and tools of quality management, as well as knowledge about the quality management system. In the practical part, based on observation and situational analysis, a proposal is developed for the extended application of quality management tools in a selected university teaching workplace.
Klíčová slova
Angažovanost pracovníků, indikátory kvality, kvalita ve stomatologické péči, management kvality, měření a vyhodnocování kvality, řízení lidských zdrojů, strategické řízení.
Klíčová slova v angličtině
Employee Engagement, Human Resources Management, Quality in Dental Care, Quality Indicators, Quality Management, Quality Measurement and Evaluation, Strategic Management.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody práce.
I. Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky z oblasti managementu kvality.
Charakterizujte systém řízení kvality.
II. Praktická část
Popiste současný stav a činnosti vybraného pracoviště.
Proveďte situační analýzu a analýzu současného stavu managementu kvality vybraného pracoviště.
Vytvořte návrh uplatnění nástrojů managementu kvality na vybraném pracovišti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody práce.
I. Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky z oblasti managementu kvality.
Charakterizujte systém řízení kvality.
II. Praktická část
Popiste současný stav a činnosti vybraného pracoviště.
Proveďte situační analýzu a analýzu současného stavu managementu kvality vybraného pracoviště.
Vytvořte návrh uplatnění nástrojů managementu kvality na vybraném pracovišti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BUCHBINDER, S. B. a SHANKS, N. H. Introduction to Health Care Management. Burlington: Jones & Bartlett Publishers, 2011, 498 s. ISBN 9781449675592.
BUTTIGIEG, S. C., RATHERT, C. a VON EIFF, W. International Best Practices in Health Care Management. Bingley: Emerald Group Publishing, 2015, 280 s. ISBN 9781784412791.
KOŠTA, O. Management úspěšné ordinace praktického lékaře. Praha: Grada, 2013, 120 s. ISBN 9788024744223.
PLEVOVÁ, I. a kol. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012, 304 s. ISBN 9788024782416.
SPEJCHALOVÁ, D. Management kvality, bezpečnosti a environmentu. Praha: VSEM, 2012, 171 s. ISBN 9788086730875.
Seznam doporučené literatury
BUCHBINDER, S. B. a SHANKS, N. H. Introduction to Health Care Management. Burlington: Jones & Bartlett Publishers, 2011, 498 s. ISBN 9781449675592.
BUTTIGIEG, S. C., RATHERT, C. a VON EIFF, W. International Best Practices in Health Care Management. Bingley: Emerald Group Publishing, 2015, 280 s. ISBN 9781784412791.
KOŠTA, O. Management úspěšné ordinace praktického lékaře. Praha: Grada, 2013, 120 s. ISBN 9788024744223.
PLEVOVÁ, I. a kol. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012, 304 s. ISBN 9788024782416.
SPEJCHALOVÁ, D. Management kvality, bezpečnosti a environmentu. Praha: VSEM, 2012, 171 s. ISBN 9788086730875.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Briš, CSc., 22 bodů
Oponent práce: Ing. Petra Benyahya, Ph.D., 15 bodů
Otázky vedoucího práce:
1) Na straně 80 píšete o nově navržených indikátorech kvality poskytované péče, což pravděpodobně v praxi přinese vyšší výslednou kvalitu a s tím snížení počtu návštěv pacientů ve Vašem speciálním dentálním pracovišti. Myslíte si, že by se dalo obecným zavedením Vámi navrhovaných opatření předejít extrémnímu přetížení dentistů v ČR? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Je vhodné formulovat indikátory kvality pouze na základě názoru pracovníků? Pokud pracovníkům nepřijde vhodné informovat pacienty o blížícím se termínu pro objednání na preventivní prohlídku a nepovažují za indikátor kvality ošetření dětského pacienta se zachováním jeho psychické pohody, znamená to, že to nejsou vhodné indikátory kvality? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Jakým způsobem byste mohla provést situační analýzu současného stavu managementu kvality vybraného pracoviště? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Kdo má na tomto pracovišti zodpovídá za management kvality? Jakým způsobem to dělá? ZODPOVĚZENO ZCELA