Tato bakalářské práce se zabývá zájmem příslušníků Armády České republiky o další vzdělávání s ohledem na jejich budoucí pracovní uplatnění po ukončení služby v AČR a dále faktory, které je v tomto směru nejvíce ovlivňují. Teoretická část práce je zaměřena na seznámení s podstatou celoživotního učení a jeho dílčími aspekty, dále na faktory, které účast na dalším vzdělávání přímo ovlivňují a způsob nakládání s lidským kapitálem v podmínkách AČR. V praktické části bylo, formou kvantitativní výzkumu, provedeno výzkumné šetření, z jehož závěru vyplývá, že zlepšení možnosti pracovního uplatnění po skončení služby v AČR pro příslušníky armády je jedním z hlavních motivačních faktorů, avšak skutečný zájem v podobě aktivní účasti na dalším vzdělávání je velice nízký.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the Czech Armed Forces members interested in further education with regard to their potential future occupation in the civilian employment when their contract expires. Moreover, it concentrates on the critical factors which influence them most. The theoretical part of the thesis is focused on the core of lifelong learning and its partial aspects. Furthermore, it is aimed at factors that directly impact the education and, lastly, the way the Czech Armed Forces preserve the human potential. The quantitative research method was used to conduct an investigation. The results demonstrate that a pos-sibility of job opportunities after retirement from military service is one of the main moti-vational factors. However, the real interest in further education is in fact very low.main motivation factor. However, the real interest in further education is in fact very low.
Klíčová slova
Další vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry vzdělávání, příslušníci AČR, pracovní uplatnění.
Tato bakalářské práce se zabývá zájmem příslušníků Armády České republiky o další vzdělávání s ohledem na jejich budoucí pracovní uplatnění po ukončení služby v AČR a dále faktory, které je v tomto směru nejvíce ovlivňují. Teoretická část práce je zaměřena na seznámení s podstatou celoživotního učení a jeho dílčími aspekty, dále na faktory, které účast na dalším vzdělávání přímo ovlivňují a způsob nakládání s lidským kapitálem v podmínkách AČR. V praktické části bylo, formou kvantitativní výzkumu, provedeno výzkumné šetření, z jehož závěru vyplývá, že zlepšení možnosti pracovního uplatnění po skončení služby v AČR pro příslušníky armády je jedním z hlavních motivačních faktorů, avšak skutečný zájem v podobě aktivní účasti na dalším vzdělávání je velice nízký.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the Czech Armed Forces members interested in further education with regard to their potential future occupation in the civilian employment when their contract expires. Moreover, it concentrates on the critical factors which influence them most. The theoretical part of the thesis is focused on the core of lifelong learning and its partial aspects. Furthermore, it is aimed at factors that directly impact the education and, lastly, the way the Czech Armed Forces preserve the human potential. The quantitative research method was used to conduct an investigation. The results demonstrate that a pos-sibility of job opportunities after retirement from military service is one of the main moti-vational factors. However, the real interest in further education is in fact very low.main motivation factor. However, the real interest in further education is in fact very low.
Klíčová slova
Další vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry vzdělávání, příslušníci AČR, pracovní uplatnění.
Vymezení pojmů a teoritických východisek vztahujících se k motivaci, celoživotnímu učení a systému vzdělávání v AČR.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoritických východisek vztahujících se k motivaci, celoživotnímu učení a systému vzdělávání v AČR.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
Bílá kniha o obraně. 1. vyd. Praha: Ministerstvo obrany České republiky ? odbor komunikace a propagace, 2011. ISBN 978-80-7278-564-3.
BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. ISBN 978- 80-247-3434-7.
VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
Bílá kniha o obraně. 1. vyd. Praha: Ministerstvo obrany České republiky ? odbor komunikace a propagace, 2011. ISBN 978-80-7278-564-3.
BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. ISBN 978- 80-247-3434-7.
VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická a metodologická východiska práce. Následně podrobněji prezentovala výsledky výzkumu a komentovala je pomocí grafů. Zmínila významná výzkumná zjištění. Seznamovala komisi s výsledky vyhodnocení hypotéz. Na závěr studentka výsledky výzkumu krátce diskutovala s dalšími výzkumy v této oblasti. Studentka zmínila přínos výzkumu. Zazněly silné stránky práce pohledem vedoucího a oponenta práce. Byly uvedeny nedostatky v podobě nepřesného dodržování citační normy. Studentka odpovídala na otázky vedoucího práce.