Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje tématům jako jsou nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, 3. standard kvality sociálních služeb a zážitková pedagogika. Praktická část zkoumá, jakým způsobem nahlížejí sociální pracovnice na uplatňování tvořivých metod při přijímání nových klientů.
Anotace v angličtině
The bachelour thesis is divided to theoretical and practical parts. The theoretical part is focusing on the low-threshold facilities, 3rd quality standard, and lastly on the experience pedagogy. The practical part explains in which way the social workers look at the application of creative methods during the admission process.
Klíčová slova
nízkoprahové zařízení, standardy kvality, zážitková pedagogika, tvořivé metody
Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje tématům jako jsou nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, 3. standard kvality sociálních služeb a zážitková pedagogika. Praktická část zkoumá, jakým způsobem nahlížejí sociální pracovnice na uplatňování tvořivých metod při přijímání nových klientů.
Anotace v angličtině
The bachelour thesis is divided to theoretical and practical parts. The theoretical part is focusing on the low-threshold facilities, 3rd quality standard, and lastly on the experience pedagogy. The practical part explains in which way the social workers look at the application of creative methods during the admission process.
Klíčová slova
nízkoprahové zařízení, standardy kvality, zážitková pedagogika, tvořivé metody
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nízkoprahových zařízení, zážitkové pedagogiky a standardů kvality sociálních služeb.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nízkoprahových zařízení, zážitkové pedagogiky a standardů kvality sociálních služeb.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁMSKÝ, Pavel a kol.Manuál pro tvorbu a zavádění standardů kvality poskytovaných služeb. Praha: Centrum sociálních služeb, 2008. ISBN: 978-80-254-3427-7.
GEISSLEROVÁ, Eli.Mít přehled: průvodce informačními a poradenskými službami pro děti a mládež v ČR. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2012. ISBN: 978-80-87449-02-8.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-2816-2.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas: Vývojové trendy a současné možnosti. Praha: Portál, 2004. ISBN: 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Jan. Metody pedagogického výzkumu. Olomouc: UP, 1998. ISBN: 80-707-798-8.
Seznam doporučené literatury
ČÁMSKÝ, Pavel a kol.Manuál pro tvorbu a zavádění standardů kvality poskytovaných služeb. Praha: Centrum sociálních služeb, 2008. ISBN: 978-80-254-3427-7.
GEISSLEROVÁ, Eli.Mít přehled: průvodce informačními a poradenskými službami pro děti a mládež v ČR. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2012. ISBN: 978-80-87449-02-8.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-2816-2.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas: Vývojové trendy a současné možnosti. Praha: Portál, 2004. ISBN: 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Jan. Metody pedagogického výzkumu. Olomouc: UP, 1998. ISBN: 80-707-798-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na teoretická východiska. Studentka dále popsala praktickou část práce - uvedla výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Studentka dále prezentovala závěry výzkumného šetření a doporučení pro praxi. Studentka zodpověděla otázky z posudků, k obhajobě byla adekvátně připravená. Členové komise ocenili téma, nicméně závěry jsou spíše popisné.