Tato bakalářská práce se zabývá problematikou fenoménu influence a fenoménu YouTube. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vysvětluje socializaci, jako celoživotní proces, poukazuje na člověka, jako jedince v sociálním prostoru, dále se zabývá online světem, přičemž zmiňuje online závislosti a influencer marketing, a nakonec samotný fenomén YouTube. Praktická část se zaměřuje na výzkumné šetření provedené prostřednictvím metody dotazníku. Výzkumné šetření vede ke zjištění četnosti sledování videí a preferenci typů videí, dále ke zjištění oblíbených youtuberů a motivů oblíbenosti, ke zjištění oblastí influence, také zájmu ohledně vlastní produkce videí a na závěr zjištění identifikace vysokoškolských studentů s influencery.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the phenomenon of influence and the YouTube phenomenon. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part explains socialization, as a lifelong process, refers to a person as an individual in the social space, further deals with the online world, mentioning online addiction and influencer marketing, and finally the Very YouTube phenomenon. The practical part focuses on the research survey carried out through the questionnaire method. The research investigation leads to a finding of the frequency of video viewing and the preference of video types, to the identification of popular Youtubers and popularity motives, to the identification of influence areas, to the actual production of videos, and to conclude with the identification of college students with influencers.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou fenoménu influence a fenoménu YouTube. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vysvětluje socializaci, jako celoživotní proces, poukazuje na člověka, jako jedince v sociálním prostoru, dále se zabývá online světem, přičemž zmiňuje online závislosti a influencer marketing, a nakonec samotný fenomén YouTube. Praktická část se zaměřuje na výzkumné šetření provedené prostřednictvím metody dotazníku. Výzkumné šetření vede ke zjištění četnosti sledování videí a preferenci typů videí, dále ke zjištění oblíbených youtuberů a motivů oblíbenosti, ke zjištění oblastí influence, také zájmu ohledně vlastní produkce videí a na závěr zjištění identifikace vysokoškolských studentů s influencery.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the phenomenon of influence and the YouTube phenomenon. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part explains socialization, as a lifelong process, refers to a person as an individual in the social space, further deals with the online world, mentioning online addiction and influencer marketing, and finally the Very YouTube phenomenon. The practical part focuses on the research survey carried out through the questionnaire method. The research investigation leads to a finding of the frequency of video viewing and the preference of video types, to the identification of popular Youtubers and popularity motives, to the identification of influence areas, to the actual production of videos, and to conclude with the identification of college students with influencers.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti fenoménu youtuberů a influencerů, sociálních sítí a socializace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti fenoménu youtuberů a influencerů, sociálních sítí a socializace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BOYD, Danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-168-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4753-263.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
KUBÁTOVÁ, Helena. Sociologie životního způsobu. Praha: Grada, 2010. Sociologie (Grada). ISBN 978-802-4724-560.
SLAMĚNÍK, Ivan. Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4733-111.
Seznam doporučené literatury
BOYD, Danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-168-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4753-263.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
KUBÁTOVÁ, Helena. Sociologie životního způsobu. Praha: Grada, 2010. Sociologie (Grada). ISBN 978-802-4724-560.
SLAMĚNÍK, Ivan. Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4733-111.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně stručně popsala teoretickou část práce. Studentka následně popsala praktickou část práce a výzkumnou strategii. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumného šetření podle položek v dotazníku a odpovídala na otázky z posudků. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená. Členové komise se doptávali na některé položky v dotazníku a jejich formulaci.