Bakalářská práce se zabývá tématem zapojení rodičů do domácí přípravy dětí na prvním stupni základní školy. Celá práce se člení na dvě hlavní části. První část - teoretická - se zabývá danou problematikou, jako je domácí příprava, zapojení rodičů do této přípravy
a charakteristikami dítěte mladšího školního věku. Druhá část - praktická - je realizována na základě dotazníkového šetření a snaží se najít odpovědi na dané výzkumné otázky
a rozhodnutí daných hypotéz. V závěru práce se nachází výsledky tohoto výzkumu a přínos této práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the topic of parental involvement in the home preparation of children at the first stage of primary school. The whole thesis is divided into two main parts. The first theoretical part deals with the issue, such as home preparation, the involvement of parents in this preparation and characteristics of a younger school-age child. The second practical part is based on a questionnaire survey and endeavours to find answers to given research questions and decisions of the hypotheses. At the end of the thesis, there are presented results of this research and the benefit of this work.
Klíčová slova
domácí příprava, domácí úkol, žák, rodiče, první stupeň
Klíčová slova v angličtině
home preparation, homework, pupil, parents, primary school
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem zapojení rodičů do domácí přípravy dětí na prvním stupni základní školy. Celá práce se člení na dvě hlavní části. První část - teoretická - se zabývá danou problematikou, jako je domácí příprava, zapojení rodičů do této přípravy
a charakteristikami dítěte mladšího školního věku. Druhá část - praktická - je realizována na základě dotazníkového šetření a snaží se najít odpovědi na dané výzkumné otázky
a rozhodnutí daných hypotéz. V závěru práce se nachází výsledky tohoto výzkumu a přínos této práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the topic of parental involvement in the home preparation of children at the first stage of primary school. The whole thesis is divided into two main parts. The first theoretical part deals with the issue, such as home preparation, the involvement of parents in this preparation and characteristics of a younger school-age child. The second practical part is based on a questionnaire survey and endeavours to find answers to given research questions and decisions of the hypotheses. At the end of the thesis, there are presented results of this research and the benefit of this work.
Klíčová slova
domácí příprava, domácí úkol, žák, rodiče, první stupeň
Klíčová slova v angličtině
home preparation, homework, pupil, parents, primary school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vztahů mezi rodinou a školou, domácí přípravy na vyučování a mladšího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkuného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vztahů mezi rodinou a školou, domácí přípravy na vyučování a mladšího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkuného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
MAŇÁK, Josef. Problém domácích úkolů na základní škole. Brno: Masarykova univerzita, 1992.
POSPÍŠILOVÁ, R. Role rodičů v domácí přípravě do školy. Studia Paedagogika. 2011, č. 2, s. 171-182. ISSN 1803-7437.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004, 176 s. ISBN 80-210-3598-6.
ŠULOVÁ, Lenka. Raný psychický vývoj dítěte. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2010, 247 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1820-3.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
MAŇÁK, Josef. Problém domácích úkolů na základní škole. Brno: Masarykova univerzita, 1992.
POSPÍŠILOVÁ, R. Role rodičů v domácí přípravě do školy. Studia Paedagogika. 2011, č. 2, s. 171-182. ISSN 1803-7437.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004, 176 s. ISBN 80-210-3598-6.
ŠULOVÁ, Lenka. Raný psychický vývoj dítěte. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2010, 247 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1820-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její cíle a metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.