Tato bakalářská práce pojmenovaná "Názory učitelů na pozici sociálního pedagoga v základní škole" se zaměřuje především na přínos sociálního pedagoga pro školu, případnou spolupráci s ostatními zaměstnanci školy a na možné nedostatky vnímané v rámci sociálního pedagoga. Cílem práce je zjistit význam sociálního pedagoga pro základní školu. V teoretické části se zaměříme na objasnění klíčových pojmů, které jsou spojené se sociální pedagogikou, profesí sociálního pedagoga, základním školstvím a osobností učitele. Praktická část se zabývá již zmiňovanými názory a také spoluprací se sociálním pedagogem. Výzkumnou metodou byl zvolen dotazník, který byl následně zpracován pomocí čárkovací metody.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis entitled "The views of teachers on the position of a social pedagogue in primary school" deals with the contribution of the social pedagogue to the school, possible cooperation with other school employees and possible shortcomings perceived within the social educator. The aim of this work is to find out the importance of social pedagogue for primary school. The theoretical part is focused on clarifying the key concepts which are associated with social pedagogy, the profession of the social educator, primary school and teacher's personality. The practical part deals with the already mentioned opinions and also cooperation with a social pedagogue. As the research method is used a questionnaire, which was subsequently processed using the unary numeral system.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, základní škola, poradenská zařízení, učitel
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social educator, primary school, Counselling Offices, teacher
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojmenovaná "Názory učitelů na pozici sociálního pedagoga v základní škole" se zaměřuje především na přínos sociálního pedagoga pro školu, případnou spolupráci s ostatními zaměstnanci školy a na možné nedostatky vnímané v rámci sociálního pedagoga. Cílem práce je zjistit význam sociálního pedagoga pro základní školu. V teoretické části se zaměříme na objasnění klíčových pojmů, které jsou spojené se sociální pedagogikou, profesí sociálního pedagoga, základním školstvím a osobností učitele. Praktická část se zabývá již zmiňovanými názory a také spoluprací se sociálním pedagogem. Výzkumnou metodou byl zvolen dotazník, který byl následně zpracován pomocí čárkovací metody.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis entitled "The views of teachers on the position of a social pedagogue in primary school" deals with the contribution of the social pedagogue to the school, possible cooperation with other school employees and possible shortcomings perceived within the social educator. The aim of this work is to find out the importance of social pedagogue for primary school. The theoretical part is focused on clarifying the key concepts which are associated with social pedagogy, the profession of the social educator, primary school and teacher's personality. The practical part deals with the already mentioned opinions and also cooperation with a social pedagogue. As the research method is used a questionnaire, which was subsequently processed using the unary numeral system.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, základní škola, poradenská zařízení, učitel
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social educator, primary school, Counselling Offices, teacher
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, základního školství a osobnosti učitele.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, základního školství a osobnosti učitele.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 215 s. ISBN 978-80-262-0643-9.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012, 203 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, 154 s. Pedagogická praxe. ISBN 8071786217.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 215 s. ISBN 978-80-262-0643-9.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012, 203 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, 154 s. Pedagogická praxe. ISBN 8071786217.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, obsah teoretické a praktické části práce. Uvedla hlavní cíle a metodologii praktické části práce. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.