Tato bakalářská práce s názvem Sociální sítě v životě studentů sociální pedagogiky pojednává o tom, jak studenti využívají ve svém životě sociální sítě a ostatní chatovací aplikace. Dále se snaží nahlédnout do problematiky možné závislosti na sociálních sítích. Práce je členěna do části teoretické a části praktické. V teoretické části je kapitola věnována komunikaci, vymezení pojmu a druhům komunikace. V další kapitole jsou popsána specifika, výhody a nevýhody elektronické komunikace. Třetí kapitola popisuje jednotlivé nejpopulárnější sociální sítě, včetně historie a v poslední kapitola je věnována termínu netolismus. V praktické části je popsán samotný výzkum, výzkumné cíle a výzkumné otázky. Poté jsou interpretovány a analyzovány výsledky dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis titled Social Networks in the Lives of Social Pedagogy Students focuses on how students use social networks and messaging platforms in their lives, while trying to gain insight into a possible negative consequence of the use of social networks - getting addicted to them. The study is split into a theoretical and a practical part. The first chapter in the theoretical part is dedicated to communication, defining the term, as well as the various kinds of communication. The second chapter explains the specifics of electronic communication and its advantages and disadvantages. The next chapter describes the social networks and communication platforms themselves including their origin and brief history. The final chapter of the theoretical part addresses the Internet addiction disorder (IAD). In the practical part, an overview of the research method, objective and questions are provided. The answers are then represented in graphs and analysed.
Klíčová slova
sociální sítě, komunikace, elektronická komunikace, netolismus
Klíčová slova v angličtině
social networks, social media, communcation, electronic communication, internet addiction disorder, IAD
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce s názvem Sociální sítě v životě studentů sociální pedagogiky pojednává o tom, jak studenti využívají ve svém životě sociální sítě a ostatní chatovací aplikace. Dále se snaží nahlédnout do problematiky možné závislosti na sociálních sítích. Práce je členěna do části teoretické a části praktické. V teoretické části je kapitola věnována komunikaci, vymezení pojmu a druhům komunikace. V další kapitole jsou popsána specifika, výhody a nevýhody elektronické komunikace. Třetí kapitola popisuje jednotlivé nejpopulárnější sociální sítě, včetně historie a v poslední kapitola je věnována termínu netolismus. V praktické části je popsán samotný výzkum, výzkumné cíle a výzkumné otázky. Poté jsou interpretovány a analyzovány výsledky dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis titled Social Networks in the Lives of Social Pedagogy Students focuses on how students use social networks and messaging platforms in their lives, while trying to gain insight into a possible negative consequence of the use of social networks - getting addicted to them. The study is split into a theoretical and a practical part. The first chapter in the theoretical part is dedicated to communication, defining the term, as well as the various kinds of communication. The second chapter explains the specifics of electronic communication and its advantages and disadvantages. The next chapter describes the social networks and communication platforms themselves including their origin and brief history. The final chapter of the theoretical part addresses the Internet addiction disorder (IAD). In the practical part, an overview of the research method, objective and questions are provided. The answers are then represented in graphs and analysed.
Klíčová slova
sociální sítě, komunikace, elektronická komunikace, netolismus
Klíčová slova v angličtině
social networks, social media, communcation, electronic communication, internet addiction disorder, IAD
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti komunikace na sociálních sítích, sociálního kapitálu a období střední dospělosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti komunikace na sociálních sítích, sociálního kapitálu a období střední dospělosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním na internetu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5595-3.
VYMĚTAL, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2614-4.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním na internetu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5595-3.
VYMĚTAL, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2614-4.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na teoretická východiska práce a na popis praktické části práce. Následně studentka uvedla a popsala výzkumnou strategii a zaměřila se na výsledky výzkumného šetření. Následně se studentka zaměřila na odpovědi otázek z posudků, studentka byla k obhajobě připravená a dokázala reagovat i na otázky členů komise - možnosti zpracování výsledků, které se týkají rizika závislosti. Výsledky byly poněkud chaotické. Práce mohla být obohacena o podrobnější interpretaci.