Bakalářská práce má za cíl prověřit význam kurzů "Manželských večerů" jako nástrojů stabilizace manželství a zvýšení hodnoty rodiny. Výše uvedený kurz je jedním z možných nástrojů, kterými můžeme stabilizovat dlouhodobý partnerský vztah - manželství a tímto ukázat cestu pro mnohé manželské páry k udržení jejich manželství, nejlépe předejít vážnějším konfliktům, napomoci k řešení obtížných situací, zdokonalit komunikaci mezi manžely a navést ke každodennímu úsilí na tvorbě dobrého, funkčního vztahu. Dlouhodobý, spokojený a funkční vztah se promítá i do celkového psychického i fyzického stavu a vytváří nejvhodnější prostředí pro výchovu dětí. Stabilní manželství a stabilní rodina je zárukou společnosti i státu. Tato stabilita se významně promítá i v sociologickém, sociálním, zdravotním, psychologickém a ekonomickém kontextu ve fungování státu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis aims to verify the importance of the "Marriage Evenings" courses as instruments for stabilizing marriage and increasing the merit of the family. The course described above is one of the possible instruments by which we can stabilize a long-term partnership - marriage and thus show the way for many married couples to keep their marriage, prevent serious conflicts in marriage, help solve and understand difficult situations between partners, improve communication skills and support each of the couples to create a healthy, natural, and functional relationship. A long-term, satisfied, and functional relationship is reflected in the overall mental and physical condition and creates the most suitable environment for the upbringing of children. A healthy marriage and a anchored family is a guarantee of society and the state. This stability is significantly reflected in the sociological, social, health, psychological, and economic context in the functioning of the state.
marriage, partnership, family, parenthood, education/training of married couples, divorce rate, marriage evenings courses
Rozsah průvodní práce
66 s. (130 729 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má za cíl prověřit význam kurzů "Manželských večerů" jako nástrojů stabilizace manželství a zvýšení hodnoty rodiny. Výše uvedený kurz je jedním z možných nástrojů, kterými můžeme stabilizovat dlouhodobý partnerský vztah - manželství a tímto ukázat cestu pro mnohé manželské páry k udržení jejich manželství, nejlépe předejít vážnějším konfliktům, napomoci k řešení obtížných situací, zdokonalit komunikaci mezi manžely a navést ke každodennímu úsilí na tvorbě dobrého, funkčního vztahu. Dlouhodobý, spokojený a funkční vztah se promítá i do celkového psychického i fyzického stavu a vytváří nejvhodnější prostředí pro výchovu dětí. Stabilní manželství a stabilní rodina je zárukou společnosti i státu. Tato stabilita se významně promítá i v sociologickém, sociálním, zdravotním, psychologickém a ekonomickém kontextu ve fungování státu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis aims to verify the importance of the "Marriage Evenings" courses as instruments for stabilizing marriage and increasing the merit of the family. The course described above is one of the possible instruments by which we can stabilize a long-term partnership - marriage and thus show the way for many married couples to keep their marriage, prevent serious conflicts in marriage, help solve and understand difficult situations between partners, improve communication skills and support each of the couples to create a healthy, natural, and functional relationship. A long-term, satisfied, and functional relationship is reflected in the overall mental and physical condition and creates the most suitable environment for the upbringing of children. A healthy marriage and a anchored family is a guarantee of society and the state. This stability is significantly reflected in the sociological, social, health, psychological, and economic context in the functioning of the state.
marriage, partnership, family, parenthood, education/training of married couples, divorce rate, marriage evenings courses
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, manželství, partnerství, rodičovství, vzdělávání manželů, výchovy a výcviku manželů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru a případové studie.
Zpracování získaných informací, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, manželství, partnerství, rodičovství, vzdělávání manželů, výchovy a výcviku manželů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru a případové studie.
Zpracování získaných informací, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Bakošová Z., 2008, Sociálna pedagogika ako životná pomoc, Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, public promotion, s. r. o. 249 s. ISBN 978-80-969944-0-3.
Chráska M., 2007, Metody pedagogického výzkumu, Praha, GRADA Publishing, a. s. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Kraus B., 2008, 2014, Základy sociální pedagogiky, Praha, Portál, s. r. o., 216 s. ISBN 978-80-262-0643-9.
Matoušek O., Parlarová H. a kol., 2014, Podpora rodiny, Praha, Portál, 176 s. ISBN 978-80-262-0697-2.
Kraus B., Poláčková V., 2001, Člověk, prostředí, výchova, Brno, Paidu, 199 s. ISBN 8073150042.
Rabušicová M., Kamanová L., Pevná K., 2011, O mezigeneračním učení, Brno, Masarykova univerzita, 212 s. ISBN 9788021057500.
Seznam doporučené literatury
Bakošová Z., 2008, Sociálna pedagogika ako životná pomoc, Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, public promotion, s. r. o. 249 s. ISBN 978-80-969944-0-3.
Chráska M., 2007, Metody pedagogického výzkumu, Praha, GRADA Publishing, a. s. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Kraus B., 2008, 2014, Základy sociální pedagogiky, Praha, Portál, s. r. o., 216 s. ISBN 978-80-262-0643-9.
Matoušek O., Parlarová H. a kol., 2014, Podpora rodiny, Praha, Portál, 176 s. ISBN 978-80-262-0697-2.
Kraus B., Poláčková V., 2001, Člověk, prostředí, výchova, Brno, Paidu, 199 s. ISBN 8073150042.
Rabušicová M., Kamanová L., Pevná K., 2011, O mezigeneračním učení, Brno, Masarykova univerzita, 212 s. ISBN 9788021057500.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii praktické části práce. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.