Tématem bakalářské práce je výchova a její metody u dětí předškolního věku. Teoretická část zahrnuje vztah daného tématu a sociální pedagogiky, základní pojmy a poznatky týkající se výchovy předškolních dětí. Praktická část se zaměřuje na prezentaci a vyhodnocení výzkumného šetření. Data z výzkumného šetření byla získána formou dotazníků. Cílem kvantitativního výzkumu bylo zjistit, jaké výchovné metody nejčastěji používají rodiče dětí v předškolním věku v Jihomoravském kraji.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is upbringing and its methods for the preschool children. Theoretical part includes mutual relation of this theme and social pedagogic, general terms and findings related to the upbringing of preschool children. The practical part is focused on presentation and evaluation of research inquiry. The data of research inquiry were gained through questionnaire. The aim of the quantitative research was to find out, which upbringing methods are mostly used by parents of preschool children in Jihomoravský kraj.
Klíčová slova
výchova, předškolní věk, rodina, výchovné metody, proměny ve vývoji
Klíčová slova v angličtině
upbringing, preschool age, family, upbringing methods, changes in development
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je výchova a její metody u dětí předškolního věku. Teoretická část zahrnuje vztah daného tématu a sociální pedagogiky, základní pojmy a poznatky týkající se výchovy předškolních dětí. Praktická část se zaměřuje na prezentaci a vyhodnocení výzkumného šetření. Data z výzkumného šetření byla získána formou dotazníků. Cílem kvantitativního výzkumu bylo zjistit, jaké výchovné metody nejčastěji používají rodiče dětí v předškolním věku v Jihomoravském kraji.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is upbringing and its methods for the preschool children. Theoretical part includes mutual relation of this theme and social pedagogic, general terms and findings related to the upbringing of preschool children. The practical part is focused on presentation and evaluation of research inquiry. The data of research inquiry were gained through questionnaire. The aim of the quantitative research was to find out, which upbringing methods are mostly used by parents of preschool children in Jihomoravský kraj.
Klíčová slova
výchova, předškolní věk, rodina, výchovné metody, proměny ve vývoji
Klíčová slova v angličtině
upbringing, preschool age, family, upbringing methods, changes in development
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy a výchovných postupů u dětí v předškolním období.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy a výchovných postupů u dětí v předškolním období.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-6835-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7.
NOVÁK, Tomáš. Jak vychovat sebevědomé dítě. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4522-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-0956-0.
Seznam doporučené literatury
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-6835-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7.
NOVÁK, Tomáš. Jak vychovat sebevědomé dítě. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4522-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-0956-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka předsatvila obsah práce, dále se zaměřila na popis teoretických východisek a zaměřila se na praktickou část práce. Následně prezentovala design kvalitativního výzkumu, výzkumné cíle a výzkumné otázky. Studentka popsala výzkumný soubor a zaměřila se na výsledky výzkumného šetření. Studentka uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky z posudků. Členové komise se doptávali na formulaci otázek, práce byla hodnocena jako velmi tématicky šikorá, studentka mohla téma zúžit. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.