Tato práce se zabývá výchovou dětí v českých rodinách, kde žije pohromadě více generací a tím, jaké hodnoty jsou dětem předávány. Teoretická část práce pojednává o rodině, jejích typech, významu a úloze v dnešní společnosti. Dále je zde popsán výchovný proces dětí k tradičním hodnotám a vliv prarodičů na tuto výchovu. V praktické části práce byly vytvořeny dva dotazníky kvantitativního výzkumu (první pro rodiče a druhý pro prarodiče)
zaměřené na výchovu dětí a soužití s dalšími generacemi. Oba dotazníky byly navrženy pro dosažení hlavních cílů této práce. Tyto cíle jsou následující: Jak moc ovlivňuje výchova prarodičů výchovu rodičům, porovnání výchovy předchozí generace se současnou generací a dále spokojenost soužití v rodině pro obě generace.
Anotace v angličtině
This work deals with the education of children in Czech families, where several
generations live together and what values are passed on to children. The theoretical part deals with the family, its types, importance and role in today's society. It also describes the educational process of children to traditional values and the influence of grandparents on this education. In the practical part of the work two questionnaires of quantitative research
were created (the first one was for parents and the second one for grandparents). The questionnaires focuse on the upbringing of children and coexistence with future generations. Both questionnaires were designed to achieve the main objectives of this work. These goals are as follows: How much does the education of grandparents affect the education of parents, the comparison of the education of the previous generation with the current generation and the satisfaction of cohabitation in the family for both generations.
Tato práce se zabývá výchovou dětí v českých rodinách, kde žije pohromadě více generací a tím, jaké hodnoty jsou dětem předávány. Teoretická část práce pojednává o rodině, jejích typech, významu a úloze v dnešní společnosti. Dále je zde popsán výchovný proces dětí k tradičním hodnotám a vliv prarodičů na tuto výchovu. V praktické části práce byly vytvořeny dva dotazníky kvantitativního výzkumu (první pro rodiče a druhý pro prarodiče)
zaměřené na výchovu dětí a soužití s dalšími generacemi. Oba dotazníky byly navrženy pro dosažení hlavních cílů této práce. Tyto cíle jsou následující: Jak moc ovlivňuje výchova prarodičů výchovu rodičům, porovnání výchovy předchozí generace se současnou generací a dále spokojenost soužití v rodině pro obě generace.
Anotace v angličtině
This work deals with the education of children in Czech families, where several
generations live together and what values are passed on to children. The theoretical part deals with the family, its types, importance and role in today's society. It also describes the educational process of children to traditional values and the influence of grandparents on this education. In the practical part of the work two questionnaires of quantitative research
were created (the first one was for parents and the second one for grandparents). The questionnaires focuse on the upbringing of children and coexistence with future generations. Both questionnaires were designed to achieve the main objectives of this work. These goals are as follows: How much does the education of grandparents affect the education of parents, the comparison of the education of the previous generation with the current generation and the satisfaction of cohabitation in the family for both generations.
PREKOPOVÁ, Jiřina. Malý tyran. Vyd. 6., rozš. Přeložil Zdena LOMOVÁ, přeložil Zdeněk JANČAŘÍK. Praha: Portál, 2009. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-589-9.
ROGGE, Jan-Uwe. Děti potřebují hranice. Vydání šesté. Přeložil Alžběta SIROVÁTKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1152-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
Seznam doporučené literatury
EYRE, Linda a Richard M. EYRE. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 3. Přeložil Ladislav S. DVOŘÁK. Praha: Portál, 2013. ISBN 80-262-0399-5.
PREKOPOVÁ, Jiřina. Malý tyran. Vyd. 6., rozš. Přeložil Zdena LOMOVÁ, přeložil Zdeněk JANČAŘÍK. Praha: Portál, 2009. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-589-9.
ROGGE, Jan-Uwe. Děti potřebují hranice. Vydání šesté. Přeložil Alžběta SIROVÁTKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1152-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii praktické části práce. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.
dr. Skarupská upozornila na fakt, že formulované výzkumné otázky se výrazně odklání od tématu bakalářské práce.