Bakalářská práce se zabývá metodami a postupy při práci s finanční gramotností rodin v sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi v České republice. Teoretická část se v první části zabývá tématem finanční gramotnosti, jejím dělením ale také sociálními dávkami a problematikou předlužení. Ve druhé kapitole teoretické části jsou představeny sociální služby a také pracovníci, kteří v sociálních službách pracují. Poslední kapitola teoretické části se zabývá metodami práce a také pracovními postupy v sociálních službách. V praktické části je představen výzkum. Ten byl proveden dotazníkovým šetřením a osloveny byly všechny registrované sociálně aktivizační služby v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with methods and procedures of working with financial literacy of families in social activation services for families with children in the Czech Republic. The theoretical part deals in the first part with the topic of financial literacy, its division but also social benefits and the issue of over-indebtedness. The second chapter of the theoreti-cal part presents social services and also workers who work in social services. The last chap-ter of the theoretical part deals with methods of work and work procedures in social services. The practical part presents research. This was carried out by a questionnaire survey and all registered social activation services in the Czech Republic were addressed.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, sociální služby, sociální pracovník, metody práce s rodinou
Klíčová slova v angličtině
Financial literacy, social services, social worker, methods of working with the family
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá metodami a postupy při práci s finanční gramotností rodin v sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi v České republice. Teoretická část se v první části zabývá tématem finanční gramotnosti, jejím dělením ale také sociálními dávkami a problematikou předlužení. Ve druhé kapitole teoretické části jsou představeny sociální služby a také pracovníci, kteří v sociálních službách pracují. Poslední kapitola teoretické části se zabývá metodami práce a také pracovními postupy v sociálních službách. V praktické části je představen výzkum. Ten byl proveden dotazníkovým šetřením a osloveny byly všechny registrované sociálně aktivizační služby v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with methods and procedures of working with financial literacy of families in social activation services for families with children in the Czech Republic. The theoretical part deals in the first part with the topic of financial literacy, its division but also social benefits and the issue of over-indebtedness. The second chapter of the theoreti-cal part presents social services and also workers who work in social services. The last chap-ter of the theoretical part deals with methods of work and work procedures in social services. The practical part presents research. This was carried out by a questionnaire survey and all registered social activation services in the Czech Republic were addressed.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, sociální služby, sociální pracovník, metody práce s rodinou
Klíčová slova v angličtině
Financial literacy, social services, social worker, methods of working with the family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti finanční gramotnosti, sociálních služeb pro rodiny s dětmi a metod práce s rodinou.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti finanční gramotnosti, sociálních služeb pro rodiny s dětmi a metod práce s rodinou.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, Věra a Marta KONVIČKOVÁ. Sanace rodiny: [sociální práce s dysfunkčními rodinami]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0031-4.
SYROVÝ, Petr a Tomáš TYL. Osobní finance: řízení financí pro každého. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Finance (Grada). ISBN 978-80-247-4832-0.
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026202134.
MATOUŠEK, Oldřich, Pavla KODYMOVÁ a Jana KOLÁČKOVÁ, ed., 2010. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-818-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024753263.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, Věra a Marta KONVIČKOVÁ. Sanace rodiny: [sociální práce s dysfunkčními rodinami]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0031-4.
SYROVÝ, Petr a Tomáš TYL. Osobní finance: řízení financí pro každého. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Finance (Grada). ISBN 978-80-247-4832-0.
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026202134.
MATOUŠEK, Oldřich, Pavla KODYMOVÁ a Jana KOLÁČKOVÁ, ed., 2010. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-818-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024753263.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na popis teoretické a praktické části práce. Studentka představila výzkumnou strategii a zaměřila se na popis výsledků výzkumného šetření. Studentka dále odpovídala na otázky z posudků. Studentka byla k obhajobě připravená. Členové komise se doptávali na obsah a vymezení aktivizačních služeb, a na nedostatečné vymezení metod.