Teoretická část se zaměřuje na oblast tělesného postižení, vlivu tělesného postižení na vývoj a vzdělávání jedince s tělesným postižením, včetně specifik ve vývoji a vzdělávání. V neposlední řadě se teoretická část zaměřuje také na legislativu v oblasti vzdělávání osob s tělesným postižením.
V praktické části se zaměřujeme na zmapování zkušeností skupiny mladých dospělých s viktimizací v průběhu jejich vzdělávání. Praktická část se věnuje problematice šikany mladých dospělých v procesu edukace.
Anotace v angličtině
The theoretical part focuses on the field of physical disability, the impact of physical disability on the development and education of individuals with disabilities, including the specifics of development and education. Last but not least, the theoretical part also focuses on legislation in the field of education of people with disabilities.
In the practical part we focus on mapping the experience of a group of young adults with victimization during their education. The practical part deals with the issue of bullying young adults in the process of education.
Klíčová slova
Tělesné postižení, šikana, vzdělávání žáků s postižením
Klíčová slova v angličtině
Physical disability, bullying, education of pupils with disabilities.
Rozsah průvodní práce
71 s. (118 448)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část se zaměřuje na oblast tělesného postižení, vlivu tělesného postižení na vývoj a vzdělávání jedince s tělesným postižením, včetně specifik ve vývoji a vzdělávání. V neposlední řadě se teoretická část zaměřuje také na legislativu v oblasti vzdělávání osob s tělesným postižením.
V praktické části se zaměřujeme na zmapování zkušeností skupiny mladých dospělých s viktimizací v průběhu jejich vzdělávání. Praktická část se věnuje problematice šikany mladých dospělých v procesu edukace.
Anotace v angličtině
The theoretical part focuses on the field of physical disability, the impact of physical disability on the development and education of individuals with disabilities, including the specifics of development and education. Last but not least, the theoretical part also focuses on legislation in the field of education of people with disabilities.
In the practical part we focus on mapping the experience of a group of young adults with victimization during their education. The practical part deals with the issue of bullying young adults in the process of education.
Klíčová slova
Tělesné postižení, šikana, vzdělávání žáků s postižením
Klíčová slova v angličtině
Physical disability, bullying, education of pupils with disabilities.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání studentů s tělesným postižením, příčin vzniku šikany, její typologie a prevence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání studentů s tělesným postižením, příčin vzniku šikany, její typologie a prevence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 9788073151850.
KRHUTOVÁ, Lenka. Autonomie v kontextu zdravotního postižení. Ostrava: Albert, 2013. ISBN 9788073262327.
MATTHEWS, Andrew. Stop šikaně! Jihlava: Baroque Partners, 2015. ISBN 9788087923061.
NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál, 2011. ISBN 9788073678739.
POTMĚŠIL, Miloň. Sociální prostředí ve škole a inkluzivní vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 9788024452951.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 9788073151850.
KRHUTOVÁ, Lenka. Autonomie v kontextu zdravotního postižení. Ostrava: Albert, 2013. ISBN 9788073262327.
MATTHEWS, Andrew. Stop šikaně! Jihlava: Baroque Partners, 2015. ISBN 9788087923061.
NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál, 2011. ISBN 9788073678739.
POTMĚŠIL, Miloň. Sociální prostředí ve škole a inkluzivní vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 9788024452951.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce zmínila teoretická východiska práce. Zmínila oblast legislativy. Následně studentka stručně popsala empirickou část práce, zmínila cíle výzkumného šetření. Popsala metody sběru dat a techniky analýzy dat. Následně podrobně prezentovala významná výsledná zjištění. Následně byly zmíněny výhrady oponentky k práci. Komise se vyjádřila k slabším stránkám teoretické a praktické části práce. Studentka tyto výtky akceptovala.