Cílem mé bakalářské práce je zjistit jaké hodnoty má dnešní mládež a jak nejčastěji tráví svůj volný čas.
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První - teoretická část popisuje a vymezuje problematiku období dospívání, dále se zabývá pojmy jako jsou hodnoty, volný čas a životní styl. Druhá - praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum, kdy je pro výzkumné šetření zvolena forma dotazníku, kterým se bude zjišťovat, jaké hodnoty má dnešní mládež, jak a s kým dospívající nejčastěji tráví svůj volný čas a také zda životní hodnoty dospívajících souvisí s trávením jejich volného času.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to find out what values the youth of today have and how they spend their free time most often.
My bachelor thesis is composed of two parts. The first - theoretical part - describes and defines the issue of adolescence, it also deals with concepts such as values, free time and lifestyle. The second - practical part - is focused on quantitative research. I have chosen the form of questionnaire for this research investigation. I am going to find out what values the youth of today have and how adolescents spend their free time most often and with whom and whether adolescents' livingvalues are related to spendingtheir free time.
Klíčová slova
období dospívání, mládež, hodnoty, volný čas, životní styl
Klíčová slova v angličtině
theperiodof adolescence, youth, values, free time, lifestyle
Rozsah průvodní práce
64 s. (83 724 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je zjistit jaké hodnoty má dnešní mládež a jak nejčastěji tráví svůj volný čas.
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První - teoretická část popisuje a vymezuje problematiku období dospívání, dále se zabývá pojmy jako jsou hodnoty, volný čas a životní styl. Druhá - praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum, kdy je pro výzkumné šetření zvolena forma dotazníku, kterým se bude zjišťovat, jaké hodnoty má dnešní mládež, jak a s kým dospívající nejčastěji tráví svůj volný čas a také zda životní hodnoty dospívajících souvisí s trávením jejich volného času.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to find out what values the youth of today have and how they spend their free time most often.
My bachelor thesis is composed of two parts. The first - theoretical part - describes and defines the issue of adolescence, it also deals with concepts such as values, free time and lifestyle. The second - practical part - is focused on quantitative research. I have chosen the form of questionnaire for this research investigation. I am going to find out what values the youth of today have and how adolescents spend their free time most often and with whom and whether adolescents' livingvalues are related to spendingtheir free time.
Klíčová slova
období dospívání, mládež, hodnoty, volný čas, životní styl
Klíčová slova v angličtině
theperiodof adolescence, youth, values, free time, lifestyle
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti období dospívání, hodnot mládeže a volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti období dospívání, hodnot mládeže a volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KAPLÁNEK, Michal. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1250-8.
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogická dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.
KRAUS, Blahoslav. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.
MACEK, Petr. Adolescence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KAPLÁNEK, Michal. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1250-8.
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogická dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.
KRAUS, Blahoslav. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.
MACEK, Petr. Adolescence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na teoretická vývhodiska a jejich popis. Dále se studentka zaměřila na praktickou část práce, kde uvedla obsah a popsala výzkumnou strategii. Následně studentka popisovala výsledky výzkumného šetření. Členové komise se doptávali na výzkumné cíle a na obsah některých položek v dotazníku. Závěry mohou být položkami zkreslené. Závěry byly spíše obecné, nebyl prezentován způsob ověřování hypotéz. Hypotézy nebyly vhodně formulované, ani zpracování nebylo adekvátní.