Bakalářská práce se věnuje problematice klimatu konkrétně ve školní družině. Cílem práce je charakterizovat vývoj klimatu v jednotlivých odděleních školní družiny. V teoretické části se práce zabývá klimatem třídy i školy, školní družinou, jako formou zájmového vzdělávání a v neposlední řadě charakteristikou dítěte mladšího školního věku. V praktické části je na základě kvalitativního výzkumu metodou pozorování zjišťován vývoj klimatu ve dvou odděleních školní družiny základní školy.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the subject of climate specifically in after-school club. The aim is to characterize climate development in individual department of after-school club. Theoretical part deals with class and school climate, after-school club as form of leisure-based education and last but not least, characteristic children of younger school age. Practical part is based on a qualitative research with observation method climate development in two department of after-school club in elementary school.
Klíčová slova
Klima, školní družina, zájmové vzdělávání, dítě mladšího školního věku.
Klíčová slova v angličtině
Climate, after-school club, leisure-based education, children of younger school age.
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice klimatu konkrétně ve školní družině. Cílem práce je charakterizovat vývoj klimatu v jednotlivých odděleních školní družiny. V teoretické části se práce zabývá klimatem třídy i školy, školní družinou, jako formou zájmového vzdělávání a v neposlední řadě charakteristikou dítěte mladšího školního věku. V praktické části je na základě kvalitativního výzkumu metodou pozorování zjišťován vývoj klimatu ve dvou odděleních školní družiny základní školy.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the subject of climate specifically in after-school club. The aim is to characterize climate development in individual department of after-school club. Theoretical part deals with class and school climate, after-school club as form of leisure-based education and last but not least, characteristic children of younger school age. Practical part is based on a qualitative research with observation method climate development in two department of after-school club in elementary school.
Klíčová slova
Klima, školní družina, zájmové vzdělávání, dítě mladšího školního věku.
Klíčová slova v angličtině
Climate, after-school club, leisure-based education, children of younger school age.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti klimatu školní družiny, mimoškolního vzdělávání a vývojové psychologie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti klimatu školní družiny, mimoškolního vzdělávání a vývojové psychologie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
GERŠICOVÁ, Zuzana a Slávka HLÁSNA. Sociálna klíma triedy v edukačnej teórii a praxi. Brno: Tribun EU, 2013. Librix.eu. ISBN 978-80-263-0389-3.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
GERŠICOVÁ, Zuzana a Slávka HLÁSNA. Sociálna klíma triedy v edukačnej teórii a praxi. Brno: Tribun EU, 2013. Librix.eu. ISBN 978-80-263-0389-3.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně popsala teoretická východiska a následně se zaměřila na obsah praktické části. Studentka prezentovala výzkumnou strategii, uvedla výzkumný soubor, výzkumné cíle a výzkumné otázky. Následně se zaměřila na popis výsledků výzkumného šetření. Studentka dokázala reagovat na otázky členů komise, vhodně odpověděla na otázky z posudků. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.