Téma bakalářské práce je "Ochrana oběti násilí ve škole před agresivitou násilníků" Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část charakterizuje teoretická východiska, jako je vymezení pojmů týkajících se násilí, jeho příčiny a následky ve školním prostředí. Zaměřili jsme se i na sociální vztahy aktérů násilí ve školním prostředí, prevenci násilí a důsledky prevence na eliminaci násilí. Zdůraznily jsme význam tvorby preventivních programů. Závěrečná část teoretických východisek je směřována na shrnutí teoretických východisek a cíl práce, kterým je přiblížení problematiky násilí ve školním prostředí žáků na druhém stupni základního vzdělávání. Praktická část navazuje na teoretickou část. V praktické části práce zjišťujeme, zda se žáci setkávají ve škole s násilím, proč si myslí, že někdo činí násilí na jiných. Zaměřili jsme se na jejich ochotu pomoci oběti násilí, co si myslí, že pomoci může ke snížení násilí a k ochraně obětí násilí ve školním prostředí.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is "Protection of victims of violence at school from aggression of aggressors". The work is divided into two main parts. The theoretical and practical part. The theoretical part characterizes the theoretical background, such as the definition of concept related to violence, its causes and consequences in the school environment. We also focused on the social relations of actors in violence in the school environment, violence prevention programs. The final part of the theoretical background is aimed at summarizing the theoretical background and the aim of the work, which is to approach the issue of violence in the school environment of pupils at the second stage of basic education. The practical part follows the theoretical part. In the practical part, we find out whether students encouter violence at school, why they think that someone is doing violence against others. We focused on their willingness to help victims of violence, which they think can help reduce violence and protect victims of violence in the school environment.
Téma bakalářské práce je "Ochrana oběti násilí ve škole před agresivitou násilníků" Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část charakterizuje teoretická východiska, jako je vymezení pojmů týkajících se násilí, jeho příčiny a následky ve školním prostředí. Zaměřili jsme se i na sociální vztahy aktérů násilí ve školním prostředí, prevenci násilí a důsledky prevence na eliminaci násilí. Zdůraznily jsme význam tvorby preventivních programů. Závěrečná část teoretických východisek je směřována na shrnutí teoretických východisek a cíl práce, kterým je přiblížení problematiky násilí ve školním prostředí žáků na druhém stupni základního vzdělávání. Praktická část navazuje na teoretickou část. V praktické části práce zjišťujeme, zda se žáci setkávají ve škole s násilím, proč si myslí, že někdo činí násilí na jiných. Zaměřili jsme se na jejich ochotu pomoci oběti násilí, co si myslí, že pomoci může ke snížení násilí a k ochraně obětí násilí ve školním prostředí.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is "Protection of victims of violence at school from aggression of aggressors". The work is divided into two main parts. The theoretical and practical part. The theoretical part characterizes the theoretical background, such as the definition of concept related to violence, its causes and consequences in the school environment. We also focused on the social relations of actors in violence in the school environment, violence prevention programs. The final part of the theoretical background is aimed at summarizing the theoretical background and the aim of the work, which is to approach the issue of violence in the school environment of pupils at the second stage of basic education. The practical part follows the theoretical part. In the practical part, we find out whether students encouter violence at school, why they think that someone is doing violence against others. We focused on their willingness to help victims of violence, which they think can help reduce violence and protect victims of violence in the school environment.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti šikany na základní škole, osoby agresora, osoby oběti a prevence jako ochrany před násilím na základní škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti šikany na základní škole, osoby agresora, osoby oběti a prevence jako ochrany před násilím na základní škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JANOŠOVÁ, Pavlína. KOLLEROVÁ, Lenka. ZÁBORSKÁ, Kateřina. KRESSA, Jiří. DĚDOVÁ, Mária. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-2992-3.
KRAUS, Blahoslav a Jolana HRONCOVÁ. Sociální patologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-080-1.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Terminologický výkladový slovník zo sociálnej pedagogiky. Trnava: Vydala Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2013. ISBN 978-80-8105-514-0.
ŘÍČAN, Pavel a Pavlína JANOŠOVÁ. Jak na šikanu. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, 2.,aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
Seznam doporučené literatury
JANOŠOVÁ, Pavlína. KOLLEROVÁ, Lenka. ZÁBORSKÁ, Kateřina. KRESSA, Jiří. DĚDOVÁ, Mária. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-2992-3.
KRAUS, Blahoslav a Jolana HRONCOVÁ. Sociální patologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-080-1.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Terminologický výkladový slovník zo sociálnej pedagogiky. Trnava: Vydala Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2013. ISBN 978-80-8105-514-0.
ŘÍČAN, Pavel a Pavlína JANOŠOVÁ. Jak na šikanu. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, 2.,aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka popisovala teoretická východiska práce a vysvětlila stěžejní pojmy. Následně studentka popisovala postup ve výzkumu. Podrobněji se věnovala odpovědím na výzkumné otázky, závěrem shrnula naplnění cílů práce a uvedla stručná doporučení do sociálně-pedagogické praxe. Studentka se vyjádřila ke slabým stránkám práce. Komise ocenila obhajobu studentky.