Výsledkem této bakalářské práce je autorský interaktivní příběh, který je hratelný na počítači, doplněný o vlastní fotografie, cinemagrafy a krátká videa. Teoretická část zkoumá vznik, vývoj a rozšíření po světě tzv. japonských i západních vizuálních novel, her, kde je hráč především čtenářem, ale svými rozhodnutími ovlivňuje větvící se děj.
Anotace v angličtině
The result of this bachelor's thesis is an authorial interactive story, that can be played on computer, from my own photographs, cinemagraphs and short videos. The theoretical part examines the origin, development and spread around the world of so-called Japanese and Western visual novels, games where the player is primarily a reader, but his decisi-ons influence the branching plot.
Klíčová slova
vizuální novela, interaktivní příběh, Japonsko, rozvětvený děj, fotografie, cinemagraf, video
Klíčová slova v angličtině
visual novel, interactive story, Japan, branching plot, photography, cinemagraph, video
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Výsledkem této bakalářské práce je autorský interaktivní příběh, který je hratelný na počítači, doplněný o vlastní fotografie, cinemagrafy a krátká videa. Teoretická část zkoumá vznik, vývoj a rozšíření po světě tzv. japonských i západních vizuálních novel, her, kde je hráč především čtenářem, ale svými rozhodnutími ovlivňuje větvící se děj.
Anotace v angličtině
The result of this bachelor's thesis is an authorial interactive story, that can be played on computer, from my own photographs, cinemagraphs and short videos. The theoretical part examines the origin, development and spread around the world of so-called Japanese and Western visual novels, games where the player is primarily a reader, but his decisi-ons influence the branching plot.
Klíčová slova
vizuální novela, interaktivní příběh, Japonsko, rozvětvený děj, fotografie, cinemagraf, video
Klíčová slova v angličtině
visual novel, interactive story, Japan, branching plot, photography, cinemagraph, video
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
DOČEKALOVÁ, Markéta. Tvůrčí psaní pro každého. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2091-3.
FIELD, Syd. Screenplay: the foundations of screenwriting. Rev. ed. New York, N.Y.: Delta Trade Paperbacks, 2005. ISBN 0385339038.
MILLER, Carolyn Handler. Digital storytelling: a creator's guide to interactive entertainment. Third edition. New York: Focal Press, Taylor & Francis Group, [2014]. ISBN 9780415836944.
TAYLOR, David. The advanced photography guide. New York, New York: DK Publishing, [2018]. ISBN 1465473564.
Seznam doporučené literatury
DOČEKALOVÁ, Markéta. Tvůrčí psaní pro každého. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2091-3.
FIELD, Syd. Screenplay: the foundations of screenwriting. Rev. ed. New York, N.Y.: Delta Trade Paperbacks, 2005. ISBN 0385339038.
MILLER, Carolyn Handler. Digital storytelling: a creator's guide to interactive entertainment. Third edition. New York: Focal Press, Taylor & Francis Group, [2014]. ISBN 9780415836944.
TAYLOR, David. The advanced photography guide. New York, New York: DK Publishing, [2018]. ISBN 1465473564.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svůj autorský projekt - vizuální novelu. Autor se v tomto projektu ocitá v roli scénáristy, fotografa, kóduje, produkuje, režíruje a je také grafikem. V této interaktivní počítačové hře, kde si uživatel vytváří svůj vlastní příběh, namísto ilustrací používá autor pro jednotlivé fáze příběhu fotografie. Komise zhodnotila práci jako rozsáhlou a komplexní.