Bakalářská práce se zabývá spotřebitelským chováním při nákupu kávy ve Zlínském kraji. Cílem práce je zhodnotit chování a preference spotřebitelů na základě provedené analýzy. Analýza byla provedena v rámci kvantitativního výzkumu u spotřebitelů a kvalitativního výzkumu u místní pražírny Trobica. Respondenti dotazníkového šetření byli obyvatelé Zlínského kraje ve věku od 18 let. Teoretická část obsahuje obecné poznatky z oblasti spotřebitelského chování z marketingového a ekonomického hlediska. V praktické části jsou poté zhodnocena dotazníková šetření u spotřebitelů i firmy a vyhodnoceny stanovené hypotézy. Obliba produktu pražená káva ve společnosti stoupá napříč všemi věkovými kategoriemi, což potvrzuje tento výzkum i národní statistiky. Součástí je také SWOT analýza firmy. V závěru práce jsou zpracovány návrhy a doporučení vybrané firmě pro lepší zacílení spotřebitelů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with consumer behaviour when purchasing coffee in the Zlín region. The aim of the thesis is to evaluate behaviour and preferences of consumers on basis of analysis that had been made. The analysis was made by quantitative research between consumers and qualitative research at local coffee roaster Trobica. Respondents of the questionnaire survey were residents of the Zlín region from the age of 18. The theoretical part contains general knowledge about consumer behaviour from the side of economy and marketing. The practical part evaluates questionnaire survey between the consumers and at the company, and also hypothesis which were determined. Popularity of the product roasted coffee is raising across all age categories what was confirmed by this survey as well as the national statistics. There is also a SWOT analysis included. At the end, there are some recommendation how company can target their customers better.
Bakalářská práce se zabývá spotřebitelským chováním při nákupu kávy ve Zlínském kraji. Cílem práce je zhodnotit chování a preference spotřebitelů na základě provedené analýzy. Analýza byla provedena v rámci kvantitativního výzkumu u spotřebitelů a kvalitativního výzkumu u místní pražírny Trobica. Respondenti dotazníkového šetření byli obyvatelé Zlínského kraje ve věku od 18 let. Teoretická část obsahuje obecné poznatky z oblasti spotřebitelského chování z marketingového a ekonomického hlediska. V praktické části jsou poté zhodnocena dotazníková šetření u spotřebitelů i firmy a vyhodnoceny stanovené hypotézy. Obliba produktu pražená káva ve společnosti stoupá napříč všemi věkovými kategoriemi, což potvrzuje tento výzkum i národní statistiky. Součástí je také SWOT analýza firmy. V závěru práce jsou zpracovány návrhy a doporučení vybrané firmě pro lepší zacílení spotřebitelů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with consumer behaviour when purchasing coffee in the Zlín region. The aim of the thesis is to evaluate behaviour and preferences of consumers on basis of analysis that had been made. The analysis was made by quantitative research between consumers and qualitative research at local coffee roaster Trobica. Respondents of the questionnaire survey were residents of the Zlín region from the age of 18. The theoretical part contains general knowledge about consumer behaviour from the side of economy and marketing. The practical part evaluates questionnaire survey between the consumers and at the company, and also hypothesis which were determined. Popularity of the product roasted coffee is raising across all age categories what was confirmed by this survey as well as the national statistics. There is also a SWOT analysis included. At the end, there are some recommendation how company can target their customers better.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky z oblasti spotřebitelského chování a nákupu produktu kávy.
II. Praktická část
Popiště a analyzujte spotřebitelské chování při nákupu kávy ve Zlínském regionu.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vybrané firmě doporučení pro lepší zacílení spotřebitelů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky z oblasti spotřebitelského chování a nákupu produktu kávy.
II. Praktická část
Popiště a analyzujte spotřebitelské chování při nákupu kávy ve Zlínském regionu.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vybrané firmě doporučení pro lepší zacílení spotřebitelů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017, 206 s. Verbum. ISBN 9788087500903.
JUREČKA, Václav. Makroekonomie. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2017, 368 s. ISBN 9788027102518.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276.
SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE. Consumer behaviour. 3rd edition. Los Angeles: SAGE, 2016, 499 s. ISBN 9781473919136.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017, 206 s. Verbum. ISBN 9788087500903.
JUREČKA, Václav. Makroekonomie. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2017, 368 s. ISBN 9788027102518.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276.
SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE. Consumer behaviour. 3rd edition. Los Angeles: SAGE, 2016, 499 s. ISBN 9781473919136.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Monika Horáková Ph.D. , 25 bodů
Oponent práce: Ing. Kamil Dobeš Ph.D., 25 bodů
Otázky vedoucí práce:
Jaké významné rozdíly jsou v preferencích typu spotřebovávané kávy u různých cílových skupin? Zodpovězeno zcela
Otázky oponent:
Je běžný spotřebitel schopen objektivně posoudit kvalitu kávy nebo je to spíše subjektivní hledisko? Zodpovězeno zcela
doc. Gregar - Jak lze charakterizovat spotřebitelské chování? Zodpovězeno zcela