Cílem této bakalářské práce je srovnání studentských bankovních účtů devíti vybraných bankovních institucí, které působí na českém bankovním trhu. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce se zabývá teoretickými poznatky z oblasti bankovnictví. V praktické části charakterizuji a porovnávám vybrané banky a jejich nabízené studentské bankovní účty pro retailovou klientelu, zjišťuji preference studentů pomocí dotazníkového šetření a na základě těchto údajů sestavuji různé modely studentů. Porovnávám jednotlivé položky studentských účtů podle sazebníků a na základě těchto údajů určuji nejlepší banku pro zvolení studentského účtu.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to compare student bank accounts of nine banking institutions operating on the Czech banking market. The paper consists of two parts. The first part of the thesis deals with theoretical knowledge in the field of banking. In the second part I try to characterize and compare selected banks and by them offered student bank accounts for retail clients, find out students' preferences using a questionnaire survey and based on the data I happen to compile various modelling examples of students. I compare individual items of student accounts according to tariffs and on the basis of these data I determine the best bank for choosing a student account.
Klíčová slova
banka, běžný účet, studentský účet, poplatky
Klíčová slova v angličtině
bank, bank account, student bank account, fees
Rozsah průvodní práce
80 s. (104 986 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je srovnání studentských bankovních účtů devíti vybraných bankovních institucí, které působí na českém bankovním trhu. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce se zabývá teoretickými poznatky z oblasti bankovnictví. V praktické části charakterizuji a porovnávám vybrané banky a jejich nabízené studentské bankovní účty pro retailovou klientelu, zjišťuji preference studentů pomocí dotazníkového šetření a na základě těchto údajů sestavuji různé modely studentů. Porovnávám jednotlivé položky studentských účtů podle sazebníků a na základě těchto údajů určuji nejlepší banku pro zvolení studentského účtu.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to compare student bank accounts of nine banking institutions operating on the Czech banking market. The paper consists of two parts. The first part of the thesis deals with theoretical knowledge in the field of banking. In the second part I try to characterize and compare selected banks and by them offered student bank accounts for retail clients, find out students' preferences using a questionnaire survey and based on the data I happen to compile various modelling examples of students. I compare individual items of student accounts according to tariffs and on the basis of these data I determine the best bank for choosing a student account.
Klíčová slova
banka, běžný účet, studentský účet, poplatky
Klíčová slova v angličtině
bank, bank account, student bank account, fees
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na problematiku obchodních bank v České republice.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné nabídky studentských účtů vybraných obchodních bank v České republice nabízených retailové klientele a zhodnoťte přednosti a nedostatky jednotlivých produktů.
Proveďte srovnání nabízených studentských účtů vybraných bank v České republice.
Navrhněte praktická doporučení k výběru studentského účtu pro Vámi specifikovaného klienta.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na problematiku obchodních bank v České republice.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné nabídky studentských účtů vybraných obchodních bank v České republice nabízených retailové klientele a zhodnoťte přednosti a nedostatky jednotlivých produktů.
Proveďte srovnání nabízených studentských účtů vybraných bank v České republice.
Navrhněte praktická doporučení k výběru studentského účtu pro Vámi specifikovaného klienta.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JUREČKA, Václav. Makroekonomie. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2017, 368 s. ISBN 978-80-271-0251-8.
KRÁĽ, Miloš. Bankovnictví a jeho produkty. 1., vyd. Žilina: Georg, 2009, 265 s. ISBN 978-80-89401-07-9.
LIŠKA, Petr, Štefan ELEK a Karel MAREK. Bankovní obchody. 1., vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 216 s. ISBN 978-80-7478-510-8.
MISHKIN, Frederic S. The Economics of Money, Banking, and Financial Markets. 11th edit. Boston: Pearson, 2016, 727 s. The Pearson Series in Economics. ISBN 978-1-292-09418-2.
REVENDA, Zbyněk a kol. Peněžní ekonomie a bankovnictví. 6., vyd. Praha: Management Press, 2014, 426 s. ISBN 978-80-7261-279-6.
Seznam doporučené literatury
JUREČKA, Václav. Makroekonomie. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2017, 368 s. ISBN 978-80-271-0251-8.
KRÁĽ, Miloš. Bankovnictví a jeho produkty. 1., vyd. Žilina: Georg, 2009, 265 s. ISBN 978-80-89401-07-9.
LIŠKA, Petr, Štefan ELEK a Karel MAREK. Bankovní obchody. 1., vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 216 s. ISBN 978-80-7478-510-8.
MISHKIN, Frederic S. The Economics of Money, Banking, and Financial Markets. 11th edit. Boston: Pearson, 2016, 727 s. The Pearson Series in Economics. ISBN 978-1-292-09418-2.
REVENDA, Zbyněk a kol. Peněžní ekonomie a bankovnictví. 6., vyd. Praha: Management Press, 2014, 426 s. ISBN 978-80-7261-279-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D., 25 bodů
Oponent práce: Jan Kramoliš, Ph.D., 17 bodů
Otázky vedoucí:
S ohledem na Vaše zjištění se nabízí otázka, zda je ještě možné vnímat významné rozdíly mezi studentskými a běžnými účty? Vyplatí se tedy studentský nebo běžný účet? Zodpovězeno částečně
Otázky oponent:
Proč jste přidělila v benchmarkingu v tab. 2 v řádku RB 1 bod? - Jak to klientovi pomůže? Zodpovězeno částečně
dr. Mikeska - Proč je pro mě výhodné, že má ČS tolik poboček? Jakou roli hraje kvantita? Zodpovězeno částečně
doc. Zámečník - Není pro Vaši generaci irelevantní mít pobočku v místě bydliště? Zodpovězeno částečně
doc. Krabec - Dokážete vysvětlit pojem demokratizace financí? Zodpovězeno částečně