Bakalářská práce je zaměřena na spotřebitelské chování v oblasti využití elektrické energie. Cílem práce je analyzovat aspekty spotřebitelské chování z pohledu marketingového a ekonomického zahrnující zjištění preferencí spotřebitelů při komunikaci s dodavatelem elektrické energie a dílčí parametry zjišťující ekonomickou stránku spotřeby elektrické energie. Práce byla vypracována na základě kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Sekundární data byla získána z dostupných online informací. Teoretická část je zaměřená na obecné poznatky spotřebitelského chování a objasňuje fungování trhu s energiemi. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření zaměřené na domácnosti a vybranou firmu. V závěru praktické části je vypracována SWOT analýza, která je podkladem pro předložené návrhy na zlepšení komunikace dodavatele elektrické energie
za účelem lepšího oslovení zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor 's thesis is focused on consumer behaviour of the electricity usage. The aim of the thesis is to analyse aspects of consumer behaviour from the marketing and economic point of view, including finding out the preferences of consumers in communication
with the distributor of the electrical energy and partial parameters finding out the economic side of electricity consumption. Secondary data were acquired from available online information. Thesis was processed on the basis of quantitative analysis via questionnaire survey. The theoretical part is focused on basic terms of consumer behaviour and clarifies functioning of the energy market. The practical part evaluates questionnaire survey focussed on households and on selected company. At the end of the practical part, a SWOT analysis is prepared, which is the basis for the submitted suggestions to improve the communication of the distributor of electric energy in order to address customers better.
Bakalářská práce je zaměřena na spotřebitelské chování v oblasti využití elektrické energie. Cílem práce je analyzovat aspekty spotřebitelské chování z pohledu marketingového a ekonomického zahrnující zjištění preferencí spotřebitelů při komunikaci s dodavatelem elektrické energie a dílčí parametry zjišťující ekonomickou stránku spotřeby elektrické energie. Práce byla vypracována na základě kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Sekundární data byla získána z dostupných online informací. Teoretická část je zaměřená na obecné poznatky spotřebitelského chování a objasňuje fungování trhu s energiemi. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření zaměřené na domácnosti a vybranou firmu. V závěru praktické části je vypracována SWOT analýza, která je podkladem pro předložené návrhy na zlepšení komunikace dodavatele elektrické energie
za účelem lepšího oslovení zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor 's thesis is focused on consumer behaviour of the electricity usage. The aim of the thesis is to analyse aspects of consumer behaviour from the marketing and economic point of view, including finding out the preferences of consumers in communication
with the distributor of the electrical energy and partial parameters finding out the economic side of electricity consumption. Secondary data were acquired from available online information. Thesis was processed on the basis of quantitative analysis via questionnaire survey. The theoretical part is focused on basic terms of consumer behaviour and clarifies functioning of the energy market. The practical part evaluates questionnaire survey focussed on households and on selected company. At the end of the practical part, a SWOT analysis is prepared, which is the basis for the submitted suggestions to improve the communication of the distributor of electric energy in order to address customers better.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů vztahující se k dané problematice.
II. Praktická část
Popište a analyzujte spotřebitelské chování v oblasti využití elektrické energie.
Zpracujte návrh pro lepší oslovení zákazníků vybrané společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů vztahující se k dané problematice.
II. Praktická část
Popište a analyzujte spotřebitelské chování v oblasti využití elektrické energie.
Zpracujte návrh pro lepší oslovení zákazníků vybrané společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DRÁBOVÁ, Dana a Václav PAČES. Perspektivy české energetiky: současnost a budoucnost. Praha: Novela bohemica, 2014, 335 s. ISBN 9788087683262.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 9788025127957.
SCHWAB, Klaus. The fourth industrial revolution. London: Portfolio Penguin, 2017, 192 s. ISBN 9780241300756.
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018, 198 s. ISBN 9788072615544.
Seznam doporučené literatury
DRÁBOVÁ, Dana a Václav PAČES. Perspektivy české energetiky: současnost a budoucnost. Praha: Novela bohemica, 2014, 335 s. ISBN 9788087683262.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 9788025127957.
SCHWAB, Klaus. The fourth industrial revolution. London: Portfolio Penguin, 2017, 192 s. ISBN 9780241300756.
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018, 198 s. ISBN 9788072615544.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Monika Horáková, Ph.D., 18 bodů
Oponent práce: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D., 16 bodů
Otázky vedoucí:
1. Jak společnost komunikuje se zákazníky v porovnání s alternativními menšími dodavateli? V čem vidíte hlavní rozdíl? zodpovězeno částečně
Otázky oponent:
1. Jedním ze závěrů, který vyplývá z Vaší práce, je i to, že s růstem využívání úsporných technologií (moderních spotřebičů) dochází k růstu spotřeby elektrické energie. Jak si tento vývoj vysvětlujete a je zde možné uplatnit tzv. Jevonsův paradox? zodpovězeno částečně
doc. Gregar: Kdo byli vašimi respondenti, jak jste je vybírala? zodpovězeno částečně