Bakalářská práce se zabývá řízením kvality vzdělávacích a tvůrčích procesů na součásti vysoké školy. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje definování základních pojmů, jako je kvalita, řízení kvality, proces a jeho řízení. Dále popisuje ustanovení právních předpisů, které je nutno dodržovat, a také se věnuje vnitřním předpisům vysoké školy. Praktická část je zaměřena na analýzu požadavků externích a interních legislativních předpisů na řízení kvality vzdělávacích
a tvůrčích procesů na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a také na analýzu stavu zajištění řízení kvality těchto procesů a stěžejních činností systému hodnocení kvality na ústavu fakulty. Cílem práce je tedy navrhnutí zlepšení v rámci procesu hodnocení akademických pracovníků na základě analýzy současného stavu zajišťování kvality.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with quality management of educational and creative processes at a university parts. The work is divided into two parts, theoretical and practical one. The theoretical part deals with the definition of basic concepts such as quality, quality management, process and its management. It also describes the provisions of legal regulations that must be observed, and also deals with the internal regulations of the university. The practical part is focused on the analysis of the requirements of external
and internal legislative regulations for quality management of educational and creative processes at Tomas Bata University in Zlín and also on the analysis of the state of quality management of these processes and key activities of the quality evaluation system at the department. The aim of the work is to analyse the current state of quality assurance and propose improvements in the process of evaluation of academic staff.
Klíčová slova
kvalita, proces, právní předpisy, vnitřní předpisy, hodnocení pracovníků, vysoká škola
Klíčová slova v angličtině
quality, process, legal regulations, internal regulations, staff evaluation, university
Rozsah průvodní práce
82 s. (139 843 znaků) + 27 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá řízením kvality vzdělávacích a tvůrčích procesů na součásti vysoké školy. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje definování základních pojmů, jako je kvalita, řízení kvality, proces a jeho řízení. Dále popisuje ustanovení právních předpisů, které je nutno dodržovat, a také se věnuje vnitřním předpisům vysoké školy. Praktická část je zaměřena na analýzu požadavků externích a interních legislativních předpisů na řízení kvality vzdělávacích
a tvůrčích procesů na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a také na analýzu stavu zajištění řízení kvality těchto procesů a stěžejních činností systému hodnocení kvality na ústavu fakulty. Cílem práce je tedy navrhnutí zlepšení v rámci procesu hodnocení akademických pracovníků na základě analýzy současného stavu zajišťování kvality.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with quality management of educational and creative processes at a university parts. The work is divided into two parts, theoretical and practical one. The theoretical part deals with the definition of basic concepts such as quality, quality management, process and its management. It also describes the provisions of legal regulations that must be observed, and also deals with the internal regulations of the university. The practical part is focused on the analysis of the requirements of external
and internal legislative regulations for quality management of educational and creative processes at Tomas Bata University in Zlín and also on the analysis of the state of quality management of these processes and key activities of the quality evaluation system at the department. The aim of the work is to analyse the current state of quality assurance and propose improvements in the process of evaluation of academic staff.
Klíčová slova
kvalita, proces, právní předpisy, vnitřní předpisy, hodnocení pracovníků, vysoká škola
Klíčová slova v angličtině
quality, process, legal regulations, internal regulations, staff evaluation, university
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k řízení kvality procesů vysokoškolského vzdělávání.
II. Praktická část
Analyzujte požadavky externích a interních legislativních předpisů na řízení kvality vzdělávacích a tvůrčích procesů na UTB ve Zlíně.
Zhodnoťte stav naplňování stanovených požadavků na Fakultě managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně.
Navrhněte případná rámcová doporučení pro zlepšení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k řízení kvality procesů vysokoškolského vzdělávání.
II. Praktická část
Analyzujte požadavky externích a interních legislativních předpisů na řízení kvality vzdělávacích a tvůrčích procesů na UTB ve Zlíně.
Zhodnoťte stav naplňování stanovených požadavků na Fakultě managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně.
Navrhněte případná rámcová doporučení pro zlepšení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Kvalita a zákazník. Praha: Ekopress, 2015, 160 s. ISBN 978-80-87-865-20-0.
FIALA, Alois, Anna KRÁSOVÁ a Aleš NOSEK. Systém managementu kvality ITV/VŠ (Metodická příručka pro vnitřní a vnější hodnocení kvality vzdělávacího procesu). Praha: MŠMT, 2014, 59 s. ISBN 978-80-87601-27-3.
GOETSCH, David L. a Stanley DAVIS. Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. 8th edition. Harlow: Pearson Education, 2016, 434 s. ISBN 978-0-13-379185-3.
TUČEK, David, Martin HRABAL a Lukáš TRČKA. Procesní řízení v praxi podniků a vysokých škol. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 270 s. ISBN 978-80-7478-674-7.
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Kvalita a zákazník. Praha: Ekopress, 2015, 160 s. ISBN 978-80-87-865-20-0.
FIALA, Alois, Anna KRÁSOVÁ a Aleš NOSEK. Systém managementu kvality ITV/VŠ (Metodická příručka pro vnitřní a vnější hodnocení kvality vzdělávacího procesu). Praha: MŠMT, 2014, 59 s. ISBN 978-80-87601-27-3.
GOETSCH, David L. a Stanley DAVIS. Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. 8th edition. Harlow: Pearson Education, 2016, 434 s. ISBN 978-0-13-379185-3.
TUČEK, David, Martin HRABAL a Lukáš TRČKA. Procesní řízení v praxi podniků a vysokých škol. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 270 s. ISBN 978-80-7478-674-7.
Přílohy volně vložené
bez příloh
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Roman Bobák, Ph.D., 22 bodů
Oponent práce: RNDr. Jitka Kaňovská, 27 bodů
Otázky vedoucího práce: 1) Jaké hlavní výhody a nevýhody má podle Vás použitý model procesního řízení vysoké školy? Zodpovězeno zcela. 2) Jak přínosné pro Vás jako studentku mohou být změny v systému řízení a hodnocení kvality vysoké školy vyplývající z legislativních úprav? Zodpovězeno zcela.
Otázky oponenta práce: 1) Proč si myslíte, že je toto téma aktuální? Zodpovězeno zcela.
Další otázky: doc. Ing. Josef Sedlák, Ph.D., Co byste udělala pro to, aby byli studenti na FaME více spokojení v oblasti výuky? Zodpovězeno částečně. Pracovala jste s mzdovým řádem UTB? Zodpovězeno částečně. Ing. Michal Pivnička, Ph.D., Jaké jsou stanovené požadavky pro fakultu v řešené problematice, jak máte uvedeno v zadání bakalářské práce? Zodpovězeno zcela. Jakým způsobem pandemie koronaviru ohrožuje fakultu, viz vypracovaná SWOT analýza? Zodpovězeno zcela. Jedná se pouze o hrozbu? Pokud ne, co dalšího představuje? Zodpovězeno částečně. Tušíte příčiny, proč 60 % studentů po bakalářském studiu nepokračuje v navazujícím studiu? A co by se v této oblasti mělo změnit? Zodpovězeno zcela. Ing. Monika Horáková, Ph.D., Jaký je váš konkrétní přínos, který vyplývá z vaší bakalářské přínos? Zodpovězeno částečně. Může fakulta ovlivnit doučování v rámci různých předmětů? O jaký faktor v rámci SWOT analýza se jedná? Zodpovězeno zcela. Proč máte ve SWOT analýze zkombinovány faktory týkající se FaME a UTB? Zodpovězeno zcela. Do jaké míry je hodnocení akademických pracovníků ze strany studentů relevantní? Zodpovězeno částečně. Ing. Eva Juřičková, Ph.D., Hraje v nepokračování v navazujícím studiu roli i zájem o studenty/absolventy ze strany firem? Zodpovězeno zcela. Ing. Lucie Hrbáčková, Ishikawa diagram jste zpracovávala sama nebo v týmu lidí? Zodpovězeno zcela.