Předmětem bakalářské práce je analýza konkurence ve vybrané firmě. Práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou vysvětleny teoretické poznatky týkající se konkurence a jejich základních pojmů. Praktická část analyzuje konkurenci dané firmy, která je podložena analýzami z vnějšího i vnitřního prostředí. V této práci je aplikovaná SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, PEST analýza a benchmarking. Hlavním cílem práce je prozkoumání současné situace firmy na trhu vůči konkurenci.
Anotace v angličtině
The subject of this Bachelor's thesis is the Analysis of Competition in the Selected Company. This paper consist of two sections. The first one describes theoretical information about competition and their basic concepts. The practical part analyzes the competition of the company, which is based on analyzes from external and internal environment. Among other applied analyses are the SWOT analysis, Porter's five force analysis, PEST analysis and benchmarking. The main purpose of this thesis examining the current situation of the company on the market against the competition.
Klíčová slova
konkurence, strategické plánování, SWOT analýza, konkurenční prostředí, Porterův model pěti konkurenčních sil
Předmětem bakalářské práce je analýza konkurence ve vybrané firmě. Práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou vysvětleny teoretické poznatky týkající se konkurence a jejich základních pojmů. Praktická část analyzuje konkurenci dané firmy, která je podložena analýzami z vnějšího i vnitřního prostředí. V této práci je aplikovaná SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, PEST analýza a benchmarking. Hlavním cílem práce je prozkoumání současné situace firmy na trhu vůči konkurenci.
Anotace v angličtině
The subject of this Bachelor's thesis is the Analysis of Competition in the Selected Company. This paper consist of two sections. The first one describes theoretical information about competition and their basic concepts. The practical part analyzes the competition of the company, which is based on analyzes from external and internal environment. Among other applied analyses are the SWOT analysis, Porter's five force analysis, PEST analysis and benchmarking. The main purpose of this thesis examining the current situation of the company on the market against the competition.
Klíčová slova
konkurence, strategické plánování, SWOT analýza, konkurenční prostředí, Porterův model pěti konkurenčních sil
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se konkurence a jejich základních pojmů.
II. Praktická část
Popište vybranou firmu.
Pro vybranou firmu zpracujte situační analýzu.
Na základě analýzy navrhněte možnosti pro zlepšení konkurenceschopnosti vybrané firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se konkurence a jejich základních pojmů.
II. Praktická část
Popište vybranou firmu.
Pro vybranou firmu zpracujte situační analýzu.
Na základě analýzy navrhněte možnosti pro zlepšení konkurenceschopnosti vybrané firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. Thirteenth edition. Boston: Pearson, 2017, 669 s. ISBN 9781292146508.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. V Praze: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 9788074002243.
FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012, 381 s. ISBN 9788024739854.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 9788024746708.
ZICH, Robert. Koncepce úspěchuschopnosti: konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2012, 125 s. ISBN 9788072048182.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. Thirteenth edition. Boston: Pearson, 2017, 669 s. ISBN 9781292146508.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. V Praze: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 9788074002243.
FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012, 381 s. ISBN 9788024739854.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 9788024746708.
ZICH, Robert. Koncepce úspěchuschopnosti: konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2012, 125 s. ISBN 9788072048182.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Lucie Tomancová, Ph.D. 18 bodů. Jaká je (dle výsledků vašich analýz) největší konkurenční slabina zkoumaného podniku? Zodpovězeno částečně. Oponent: Ing. Jana Matošková, Ph.D. 14 bodů. Vysvětlete větu: ''Další metody obsahovaly výroční zprávy.'' (s. 10) Zodpovězeno částečně. Objasněte, co znamená agresivní nábor nových zaměstnanců (viz s. 49), který uvádíte jako příležitost pro firmu. Zodpovězeno částečně. Vysvětlete, jakými konkrétními kroky by měla firma začít, má-li ''narovnat svou image'', jak na s. 59 doporučujete. Zodpovězeno částečně.