Hlavním zaměření této bakalářské práce je na marketingovou strategii podniku poskytující služby EBE Cafe. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje základní pojmy zpracované na základě odborné literatury. Vysvětlují se zde pojmy jako marketingová strategie či marketingový mix rozšířený pro sektor služeb. Dále první část tvoří analýza prostředí provedena pomocí analýz PEST, Porteroyy a SWOT a uzavírá ji tvorba marketingového výzkumu. Praktická část se věnuje seznámení s podnikem EBE Cafe. V úvodu jsou zpracovány rozhovory s cílovými zákazníky kavárny, kdy bylo možno srovnat pohled zákazníka s pohledem majitelů, kteří také umožnili provedení rozhovoru. Získané informace byly podstatné pro popsání současného stavu marketingového mixu, a také pro další analýzy. V praktické části se nachází také analýza konkurence a následné doporučení na případné změny v marketingové strategii.
Anotace v angličtině
The main focus of this bachelor thesis is on the marketing strategy of a company providing services EBE Cafe. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains basic concepts developed on the basis of professional literature. Terms such as marketing strategy or marketing mix extended to the service sector are explained here. Furthermore, the first part consists of an analysis of the environment performed using PEST, Porter's and SWOT analysis and concludes with the marketing research. The practical part is devoted to getting acquainted with the EBE Cafe organization. In the introduction, interviews with the target customers of the café are processed, where it was possible to compare the customer's view with the view of the owners, who also allow interviews to be conducted. The information obtained was essential for describing the current state of the marketing mix, as well as for further analysis. The practical part also includes an analysis of the competition and the following recommendations for possible changes in marketing strategies.
Klíčová slova
marketingová strategie, marketingový mix, SWOT, PEST, konkurence, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing strategy, marketing mix, SWOT analysis, PEST, competition, marketing research
Rozsah průvodní práce
95 s. (24 130 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním zaměření této bakalářské práce je na marketingovou strategii podniku poskytující služby EBE Cafe. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje základní pojmy zpracované na základě odborné literatury. Vysvětlují se zde pojmy jako marketingová strategie či marketingový mix rozšířený pro sektor služeb. Dále první část tvoří analýza prostředí provedena pomocí analýz PEST, Porteroyy a SWOT a uzavírá ji tvorba marketingového výzkumu. Praktická část se věnuje seznámení s podnikem EBE Cafe. V úvodu jsou zpracovány rozhovory s cílovými zákazníky kavárny, kdy bylo možno srovnat pohled zákazníka s pohledem majitelů, kteří také umožnili provedení rozhovoru. Získané informace byly podstatné pro popsání současného stavu marketingového mixu, a také pro další analýzy. V praktické části se nachází také analýza konkurence a následné doporučení na případné změny v marketingové strategii.
Anotace v angličtině
The main focus of this bachelor thesis is on the marketing strategy of a company providing services EBE Cafe. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains basic concepts developed on the basis of professional literature. Terms such as marketing strategy or marketing mix extended to the service sector are explained here. Furthermore, the first part consists of an analysis of the environment performed using PEST, Porter's and SWOT analysis and concludes with the marketing research. The practical part is devoted to getting acquainted with the EBE Cafe organization. In the introduction, interviews with the target customers of the café are processed, where it was possible to compare the customer's view with the view of the owners, who also allow interviews to be conducted. The information obtained was essential for describing the current state of the marketing mix, as well as for further analysis. The practical part also includes an analysis of the competition and the following recommendations for possible changes in marketing strategies.
Klíčová slova
marketingová strategie, marketingový mix, SWOT, PEST, konkurence, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing strategy, marketing mix, SWOT analysis, PEST, competition, marketing research
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši k tématu marketingové strategie podniku v sektoru služeb.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM, 2015, 68 s. ISBN 978-808-7500-637.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson, 2014, 630 s. ISBN 9781292020037.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
SHARP, Byron. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018, 241 s. ISBN 978-807-3906-184.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 336 s. ISBN 978-80-247-4520-6.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM, 2015, 68 s. ISBN 978-808-7500-637.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson, 2014, 630 s. ISBN 9781292020037.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
SHARP, Byron. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018, 241 s. ISBN 978-807-3906-184.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 336 s. ISBN 978-80-247-4520-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Chovancová, 14 b
Oponent práce: Dr. Bejtkovský, 14 b
Otázky vedoucího:
1) Naformulujete, prosím, jasný a srozumitelný cíl Vaší BP. Zodpovězeno zcela
2) Vysvětlete zpracování analýzy SWOT (str. 67) Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
1. Jakým způsobem lze charakterizovat kavárnu EBE Cafe na základě růstové strategie podle Ansoffa, dle Porterovy generické strategie a podle Kotlerovy strategie prostřednictvím velikosti tržního podílu? Zodpovězeno zcela
2. Měla již studentka možnost projednat svá navrhovaná doporučení s představiteli vybrané kavárny EBE Cafe, jaké byly případné reakce? Zodpovězeno zcela