Bakalářská práce se zabývá hodnocením vzděláváním v oblasti etiky na Městském úřadu Uherský Ostroh. V teoretické části upřesňujeme pojmy veřejná správa, vzdělávání a etika. Rozdělujeme členění jednotlivých pojmů. V kapitole vzdělávání si představujeme obecné fáze vzdělávání dospělých a následně se zaměříme na vzdělávání ve veřejné správě. Následuje třetí část etika, kde rozebereme vznik neetického jednání, morální chování a etika ve veřejné správě. V praktické části charakterizujeme Městský úřad Uherský Ostroh a komplexní vzdělání na pracovišti. V kapitole vzdělávání pracovníků je zahrnut i dotační pro-gram, kterého se město účastnilo. Cílem této práce je zjistit, zda občané vyžadují změnu v etickém chování zaměstnanců a jak vnímá potřeby zaměstnanců samotný tajemník města. Následně je vypracována ze zjištěných skutečností SWOT analýza a navržena doporučení o zařezaní etické oblasti do vzdělávání úředníků.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the evaluation of education in the field of ethics at the Municipal Office of Uherský Ostroh. In the theoretical part we specify the concepts of public administration, education and ethics. We divide the division of individual concepts.
In the chapter on education, we present the general phases of adult education and then focus on education in public administration. The third part of ethics follows, where we discuss the origin of unethical behavior, moral behavior and ethics in public administration. In the practical part we characterize the Municipal Office of Uherský Ostroh and compre-hensive education in the workplace. The chapter on employee training also includes a sub-sidy program in which the city participated. The aim of this work is to find out whether citizens require a change in the ethical behavior of employees and how the city secretary himself perceives the needs of employees. The aim of this work is to find out whether citi-zens require a change in the ethical behavior of employees and how the city secretary hi-mself perceives the needs of employees.
Klíčová slova
etika, hodnocení vzdělávání zaměstnanců, etické jednání, Městský Úřad Uherský Ostroh
Klíčová slova v angličtině
ethics, evaluation of employee training, ethical conduct, Municipal Office of Uherský Os-troh
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnocením vzděláváním v oblasti etiky na Městském úřadu Uherský Ostroh. V teoretické části upřesňujeme pojmy veřejná správa, vzdělávání a etika. Rozdělujeme členění jednotlivých pojmů. V kapitole vzdělávání si představujeme obecné fáze vzdělávání dospělých a následně se zaměříme na vzdělávání ve veřejné správě. Následuje třetí část etika, kde rozebereme vznik neetického jednání, morální chování a etika ve veřejné správě. V praktické části charakterizujeme Městský úřad Uherský Ostroh a komplexní vzdělání na pracovišti. V kapitole vzdělávání pracovníků je zahrnut i dotační pro-gram, kterého se město účastnilo. Cílem této práce je zjistit, zda občané vyžadují změnu v etickém chování zaměstnanců a jak vnímá potřeby zaměstnanců samotný tajemník města. Následně je vypracována ze zjištěných skutečností SWOT analýza a navržena doporučení o zařezaní etické oblasti do vzdělávání úředníků.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the evaluation of education in the field of ethics at the Municipal Office of Uherský Ostroh. In the theoretical part we specify the concepts of public administration, education and ethics. We divide the division of individual concepts.
In the chapter on education, we present the general phases of adult education and then focus on education in public administration. The third part of ethics follows, where we discuss the origin of unethical behavior, moral behavior and ethics in public administration. In the practical part we characterize the Municipal Office of Uherský Ostroh and compre-hensive education in the workplace. The chapter on employee training also includes a sub-sidy program in which the city participated. The aim of this work is to find out whether citizens require a change in the ethical behavior of employees and how the city secretary himself perceives the needs of employees. The aim of this work is to find out whether citi-zens require a change in the ethical behavior of employees and how the city secretary hi-mself perceives the needs of employees.
Klíčová slova
etika, hodnocení vzdělávání zaměstnanců, etické jednání, Městský Úřad Uherský Ostroh
Klíčová slova v angličtině
ethics, evaluation of employee training, ethical conduct, Municipal Office of Uherský Os-troh
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se tématu vzdělávání zaměstnanců se zaměřením na etické jednání ve veřejné správě.
Praktická část
Analyzujte a vyhodnoťte současný stav aktivit a působení městského úřadu ve vzdělávání zaměstnanců.
Analyzujte možnosti efektivního vzdělání zaměstnanců v oblasti obecní samosprávy.
Navrhněte vhodné řešení implementace etiky do vzdělávání zaměstnanců v oblasti obecní samosprávy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se tématu vzdělávání zaměstnanců se zaměřením na etické jednání ve veřejné správě.
Praktická část
Analyzujte a vyhodnoťte současný stav aktivit a působení městského úřadu ve vzdělávání zaměstnanců.
Analyzujte možnosti efektivního vzdělání zaměstnanců v oblasti obecní samosprávy.
Navrhněte vhodné řešení implementace etiky do vzdělávání zaměstnanců v oblasti obecní samosprávy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GEURAS, Dean. a Charles. GAROFALO. Practical ethics in public administration. Vienna, VA: Management Concepts, 2010, 362 p. ISBN 978-156-7262-957.
HEGER, V. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada, 2012, 256 s. ISBN 978-80-247-3779-9.
POMAHAČ, R. a kol. Veřejná správa. Praha: C. H. Beck, 2013, 315 s. ISBN 978-80-7400-447-6.
Seznam doporučené literatury
GEURAS, Dean. a Charles. GAROFALO. Practical ethics in public administration. Vienna, VA: Management Concepts, 2010, 362 p. ISBN 978-156-7262-957.
HEGER, V. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada, 2012, 256 s. ISBN 978-80-247-3779-9.
POMAHAČ, R. a kol. Veřejná správa. Praha: C. H. Beck, 2013, 315 s. ISBN 978-80-7400-447-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: 14 b. Hodnocení oponenta: 22 b.
Otázky oponenta práce:
1) Jaké prvky by měl podle studentky obsahovat etický kodex, tak, aby nedubloval zákon??? (Zodpovězeno zcela)
Další (doplňující) otázka:
doc. JUDr. Radek Jurčík, Ph.D.: Definujte pojem etický kodex a jakým způsobem ho vnímáte pro účely Vaší práce? (Zodpovězeno zcela)