Tato bakalářská práce se zabývá lingvisticko-stylistickou analýzou textů reklam na rtěnky v angličtině, které se nachází na Instagramových profilech kosmetických značek.
Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje klíčové pojmy, které jsou důležité pro analýzu reklamních textů. Samotná analýza Instagramových reklam na rtěnky se nachází v praktické části a zkoumá jazyk reklamy a jeho rysy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the linguostylistic analysis of lipstick advertisements in English, which can be found on Instagram profiles of cosmetic brands. The thesis consists of two chapters. The theoretical part describes the key terms, which are important for the analysis of advertising texts. The analysis of Instagram lipstick advertisements can be found in Chapter II, which examines the language of those advertisements and their features.
Tato bakalářská práce se zabývá lingvisticko-stylistickou analýzou textů reklam na rtěnky v angličtině, které se nachází na Instagramových profilech kosmetických značek.
Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje klíčové pojmy, které jsou důležité pro analýzu reklamních textů. Samotná analýza Instagramových reklam na rtěnky se nachází v praktické části a zkoumá jazyk reklamy a jeho rysy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the linguostylistic analysis of lipstick advertisements in English, which can be found on Instagram profiles of cosmetic brands. The thesis consists of two chapters. The theoretical part describes the key terms, which are important for the analysis of advertising texts. The analysis of Instagram lipstick advertisements can be found in Chapter II, which examines the language of those advertisements and their features.
Analýza reklamních textů dle definovaných kritérií
Formulace závěru
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Teoretické zpracování tématu
Formulace cílů a specifikace metod práce
Analýza reklamních textů dle definovaných kritérií
Formulace závěru
Seznam doporučené literatury
Cook, Guy. 2001. The Discourse of Advertising. 2nd ed. London: Routledge.
Crystal, David. 2010. The Cambridge Encyclopedia of Language. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Fahnestock, Jeanne. 2011. Rhetorical Style: The Uses of Language in Persuasion. New York: Oxford University Press.
Page, Ruth E. 2014. Researching Language and Social Media: A Student Guide. London: Routledge.
Ringrow, Helen. 2016. The Language of Cosmetics Advertising. London: Palgrave Macmillan. Kindle.
Seznam doporučené literatury
Cook, Guy. 2001. The Discourse of Advertising. 2nd ed. London: Routledge.
Crystal, David. 2010. The Cambridge Encyclopedia of Language. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Fahnestock, Jeanne. 2011. Rhetorical Style: The Uses of Language in Persuasion. New York: Oxford University Press.
Page, Ruth E. 2014. Researching Language and Social Media: A Student Guide. London: Routledge.
Ringrow, Helen. 2016. The Language of Cosmetics Advertising. London: Palgrave Macmillan. Kindle.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q: What was the most liked insta-ad and how, from your perspective, its language contributed to its popularity?
Q: In your opinion, how may the language of advertising on social media influence our everyday communication? Q: Does geographical, possibly social placement of a product influence the way of how a product is advertised?
Q: Do you think that a name for a product, in general, plays a role? Can it influence whether a customer will buy a product or not?
Q: How would the same products be advertised in other online media and in printed media?