Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit podnikatelský plán pro fiktivní zážitkovou agenturu specializující se ve vodních sportech a dále stanovit, zda je zřízení takovéto společnosti realizovatelné. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část má za účel prozkoumat jak je definován pojem podnikatel v českém Občanském zákoně, jaké existují typy podniků a jak by měl být strukturován podnikatelský plán. Cílem praktické části je zhotovení podnikatelského plánu pro společnost Miluo včetně detailní analýzy trhu a potenciálních zákazníků podle předem rozvrhnuté šablony.
Anotace v angličtině
The main objective of this bachelor's thesis is to create a business plan for a fictional event agency specializing in water sports and further determine whether the establishment of such business is viable or not. The bachelor's thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part aims to inspect the topics of how an entrepreneur is defined in the civil law of Czech Republic, what are the types of business entities and what is the expected structure of a business plan. The practical part is set to directly capitalize on the outlined template of a business plan in theoretical part and create one for the fictional event agency Miluo including a detailed analysis of the market and potential customers.
Klíčová slova
podnikatel, podnikatelský plán, typologie podniků, trh a konkurence, spotřebitelé, zážitková společnost, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
entrepreneur, business plan, business entities, market and competition, consumers, event agency, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
78 s. (105 281 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit podnikatelský plán pro fiktivní zážitkovou agenturu specializující se ve vodních sportech a dále stanovit, zda je zřízení takovéto společnosti realizovatelné. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část má za účel prozkoumat jak je definován pojem podnikatel v českém Občanském zákoně, jaké existují typy podniků a jak by měl být strukturován podnikatelský plán. Cílem praktické části je zhotovení podnikatelského plánu pro společnost Miluo včetně detailní analýzy trhu a potenciálních zákazníků podle předem rozvrhnuté šablony.
Anotace v angličtině
The main objective of this bachelor's thesis is to create a business plan for a fictional event agency specializing in water sports and further determine whether the establishment of such business is viable or not. The bachelor's thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part aims to inspect the topics of how an entrepreneur is defined in the civil law of Czech Republic, what are the types of business entities and what is the expected structure of a business plan. The practical part is set to directly capitalize on the outlined template of a business plan in theoretical part and create one for the fictional event agency Miluo including a detailed analysis of the market and potential customers.
Klíčová slova
podnikatel, podnikatelský plán, typologie podniků, trh a konkurence, spotřebitelé, zážitková společnost, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
entrepreneur, business plan, business entities, market and competition, consumers, event agency, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů
Analýza trhu a zákazníků
Vyhodnocení konkurence
Vytvoření podnikatelského plánu
Shrnutí navrženého plánu
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů
Analýza trhu a zákazníků
Vyhodnocení konkurence
Vytvoření podnikatelského plánu
Shrnutí navrženého plánu
Seznam doporučené literatury
Baines, Paul, Chris Fill, and Kelly Page. 2013. Essentials of Marketing. Oxford: Oxford University Press.
Gattis, Chris. 2010. Business Plan Template: How to Write a Business Plan. Huntsville, AL: Blue Point.
Johnson, Mark W. 2010. Seizing the White Space: Business Model Innovation for Growth and Renewal. Boston: Harvard Business Press.
Kotler, Philip, Gary Armstrong, and Marc O. Opresnik. 2017. Principles of Marketing. 17th ed. Harlow: Pearson.
Synek, Miroslav, and Eva Kislingerová, et al. 2015. Podniková ekonomika. 6th ed. Prague: C.H.Beck.
Seznam doporučené literatury
Baines, Paul, Chris Fill, and Kelly Page. 2013. Essentials of Marketing. Oxford: Oxford University Press.
Gattis, Chris. 2010. Business Plan Template: How to Write a Business Plan. Huntsville, AL: Blue Point.
Johnson, Mark W. 2010. Seizing the White Space: Business Model Innovation for Growth and Renewal. Boston: Harvard Business Press.
Kotler, Philip, Gary Armstrong, and Marc O. Opresnik. 2017. Principles of Marketing. 17th ed. Harlow: Pearson.
Synek, Miroslav, and Eva Kislingerová, et al. 2015. Podniková ekonomika. 6th ed. Prague: C.H.Beck.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q: How can Covid-19 affect your business?
Q: What about later? Do you think that all the teambuilding events will be postponed?
Q: Can you specify a marketing mix for services?
Q: Is it a real plan? Do you want to start this business?
Q: How does it work when it comes to earning money?
Q: Why should we choose your company?
Q: Any idea from marketing point of view? Are there any strategies that would bring you customers?
Q: How about the name, where did you get the name from?
Q: Why did you miss the environmental factor completely?