Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie pro neziskovou organizaci zabývající se ochranou zvířat. Teoretická část slouží jako podklad pro vypracování praktické části. Je v ní vysvětlen pojem neziskovost, neziskové organizace, marketing takových organizací a v neposlední řadě je zde pozornost věnována ochraně a právům zvířat zejména v České republice. Praktická část obsahuje metodiku šetření konkurence, včetně Porterovy analýzy. Dále je zde proveden kvalitativní výzkum (individuální rozhovory) a kvantitativní výzkum (dotazník). Projektová část má za cíl vytvořit takovou komunikační strategii, jež pomůže zkoumané organizaci zlepšit nynější stav.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with a design of a communication strategy of non-profit organization which is focused on helping and protecting animals. The theoretical includes theoretical background needed for elaboration of the practical part. The terms non-profit, non-profit organizations, marketing of such organizations are explained here. Last but not least, the theoretical part deals with rights of animals in Czech republic. The practical part deals with analysis of competitors, the Porter analysis is included as well. This part also includes quantitative analysis (questionnaire) and qualitative analysis (individual interviews). In the project part, the outline of the communication strategy can be found that hopes to improve the current state.
Klíčová slova
nezisková organizace, komunikační strategie, marketing, fundraising, práva a ochrana zvířat
Klíčová slova v angličtině
non-profit organizations, communication strategy, marketing, fundraising, animal's right
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie pro neziskovou organizaci zabývající se ochranou zvířat. Teoretická část slouží jako podklad pro vypracování praktické části. Je v ní vysvětlen pojem neziskovost, neziskové organizace, marketing takových organizací a v neposlední řadě je zde pozornost věnována ochraně a právům zvířat zejména v České republice. Praktická část obsahuje metodiku šetření konkurence, včetně Porterovy analýzy. Dále je zde proveden kvalitativní výzkum (individuální rozhovory) a kvantitativní výzkum (dotazník). Projektová část má za cíl vytvořit takovou komunikační strategii, jež pomůže zkoumané organizaci zlepšit nynější stav.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with a design of a communication strategy of non-profit organization which is focused on helping and protecting animals. The theoretical includes theoretical background needed for elaboration of the practical part. The terms non-profit, non-profit organizations, marketing of such organizations are explained here. Last but not least, the theoretical part deals with rights of animals in Czech republic. The practical part deals with analysis of competitors, the Porter analysis is included as well. This part also includes quantitative analysis (questionnaire) and qualitative analysis (individual interviews). In the project part, the outline of the communication strategy can be found that hopes to improve the current state.
Klíčová slova
nezisková organizace, komunikační strategie, marketing, fundraising, práva a ochrana zvířat
Klíčová slova v angličtině
non-profit organizations, communication strategy, marketing, fundraising, animal's right
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou rešerši k tématu práce se zaměřením na neziskové organizace.
2. Stanovte metodiku diplomové práce. Určete cíl práce a výzkumné otázky.
3. V rámci výzkumné části proveďte analýzu konkurence, navhrněte a zrealizujte marketingový výzkum relevantní ke zkoumané problematice.
4. Na základě zjištěných výsledků vyplývajících z praktické části navrhněte komunikační strategii pro zkoumanou neziskovou organizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou rešerši k tématu práce se zaměřením na neziskové organizace.
2. Stanovte metodiku diplomové práce. Určete cíl práce a výzkumné otázky.
3. V rámci výzkumné části proveďte analýzu konkurence, navhrněte a zrealizujte marketingový výzkum relevantní ke zkoumané problematice.
4. Na základě zjištěných výsledků vyplývajících z praktické části navrhněte komunikační strategii pro zkoumanou neziskovou organizaci.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. 190 s. ISBN 97880875000019.
BOUKAL, Petr, 2009. Nestátní neziskové organizace: (teorie a praxe). V Praze: Oeconomica. Vysokoškolská učebnice. ISBN 9788024516509.
DOBROZEMSKÝ, Václav a Jan STEJSKAL, 2016. Nevýdělečné organizace v teorii. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 9788075521033.
REKTOŘÍK, Jaroslav, 2010. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress. ISBN 9788086929545.
ŠEDIVÝ, Marek, MEDLÍKOVÁ Olga. 2017. Úspěšná nezisková organizace. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 9788027102495.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. 190 s. ISBN 97880875000019.
BOUKAL, Petr, 2009. Nestátní neziskové organizace: (teorie a praxe). V Praze: Oeconomica. Vysokoškolská učebnice. ISBN 9788024516509.
DOBROZEMSKÝ, Václav a Jan STEJSKAL, 2016. Nevýdělečné organizace v teorii. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 9788075521033.
REKTOŘÍK, Jaroslav, 2010. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress. ISBN 9788086929545.
ŠEDIVÝ, Marek, MEDLÍKOVÁ Olga. 2017. Úspěšná nezisková organizace. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 9788027102495.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Eva Šikl Burešová, PhD.):
1. V praktické části práce zmiňujete fakt, že spolek nemá uzavřené partnerství s žádnou firmou. Jaké jsou první kroky, které musí spolek udělat k nastavení komunikace s partnery? Můžeme využívat prvky B2B marketingu? Které a proč?
- Studentka uvedla, že v rámci projektové části připravila kroky pro tuto spolupráci.
2. Myslíte si, že v návaznosti na online aktivity spolku by bylo vhodné podpořit komunikaci i PPC kampaní? Jaké byste volila pro kampaň persony?
- Studentka uvedla několik konkrétních osobností.
3. Domníváte se, že by bylo pro spolek přínosné, pokud by ho propagovala nějaká známá tvář? Proč ano/ne? Jaká osobnost by to případně měla být?
- Studentka uvedla vhodnou persónu a zodpověděla tak položenou otázku.
V posudku vedoucí práce byla položena tato otázka (Doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, PhD.):
1. Které nástroje marketingové komunikace jsou pro neziskové organizace (obecně) zásadní a efektivní?
- Studentka uvedla řadu efektivních nástrojů využitelných pro neziskové organizace.