Cílem diplomové práce s názvem Marketingová komunikace aplikované behaviorální analýzy je navrhnout způsob, jakým o tomto specifickém typu intervence pro děti s poruchou autistického spektra informovat jejich rodiče a poskytnout jim informace pro rozhodování. Teoretická část práce pokládá teoretický základ témat neziskové marketingové komunikace, autismu a aplikované behaviorální analýzy. Praktická část využívá dva typy výzkumných metod k zjištění postojů rodičů dětí s PAS. Výsledky výzkumné činnosti jsou následně využity v projektové části k navržení edukačního projektu.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis named Marketing Communication od Applied Behavioral Analysis is to propose the way, how to promote this specific type of intervention for children with autism to their parents and provide them with information for decision-making. Theoretical part of this work sets the theoretical base for the topics of marketing communication in non-profit sector, autism and applied behavioral analysis. Practical part uses two types of research to find out the attitudes of parents of children with autism. The result of practical part is used for creating the educational project in project part.
Klíčová slova
aplikovaná behaviorální analýza, autismus, poruchy autistického spektra, marketingová komunikace v neziskovém sektoru, marketingová komunikace, online marketingová ko-munikace
Klíčová slova v angličtině
applied behavioral analysis, autism, autism spectrum, marketing communication in nonprofit organizations, marketing communication, online marketing communication
Rozsah průvodní práce
94 s. (141 331 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce s názvem Marketingová komunikace aplikované behaviorální analýzy je navrhnout způsob, jakým o tomto specifickém typu intervence pro děti s poruchou autistického spektra informovat jejich rodiče a poskytnout jim informace pro rozhodování. Teoretická část práce pokládá teoretický základ témat neziskové marketingové komunikace, autismu a aplikované behaviorální analýzy. Praktická část využívá dva typy výzkumných metod k zjištění postojů rodičů dětí s PAS. Výsledky výzkumné činnosti jsou následně využity v projektové části k navržení edukačního projektu.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis named Marketing Communication od Applied Behavioral Analysis is to propose the way, how to promote this specific type of intervention for children with autism to their parents and provide them with information for decision-making. Theoretical part of this work sets the theoretical base for the topics of marketing communication in non-profit sector, autism and applied behavioral analysis. Practical part uses two types of research to find out the attitudes of parents of children with autism. The result of practical part is used for creating the educational project in project part.
Klíčová slova
aplikovaná behaviorální analýza, autismus, poruchy autistického spektra, marketingová komunikace v neziskovém sektoru, marketingová komunikace, online marketingová ko-munikace
Klíčová slova v angličtině
applied behavioral analysis, autism, autism spectrum, marketing communication in nonprofit organizations, marketing communication, online marketing communication
Zásady pro vypracování
Připravte teoretické podklady pojednávající o marketingové komunikaci v neziskovém sektoru, poruchách autistického spektra a aplikované behaviorální analýze v kontextu Českého prostředí. Zpracujte metodiku práce.
Zpracujte analýzu mediálních výstupů zmiňujících aplikovanou behaviorální analýzu u osob s poruchami autistického spektra. Proveďte dotazníkové šetření zaměřené na rodiče dětí s poruchami autistického spektra určené ke zjištění povědomí o aplikované behaviorální analýze a vztahu k ní.
Na základě výsledků z praktické části navrhněte komunikační aktivity pro osvětu o aplikované behaviorální analýze u rodičů dětí s poruchami autistického spektra.
Zásady pro vypracování
Připravte teoretické podklady pojednávající o marketingové komunikaci v neziskovém sektoru, poruchách autistického spektra a aplikované behaviorální analýze v kontextu Českého prostředí. Zpracujte metodiku práce.
Zpracujte analýzu mediálních výstupů zmiňujících aplikovanou behaviorální analýzu u osob s poruchami autistického spektra. Proveďte dotazníkové šetření zaměřené na rodiče dětí s poruchami autistického spektra určené ke zjištění povědomí o aplikované behaviorální analýze a vztahu k ní.
Na základě výsledků z praktické části navrhněte komunikační aktivity pro osvětu o aplikované behaviorální analýze u rodičů dětí s poruchami autistického spektra.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
RICHMAN, Shira, 2015. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vydání třetí. Přeložil Miroslava JELÍNKOVÁ. Praha: Portál. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-262-0984-3.
THOROVÁ, Kateřina, 2016.Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0768-9.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
RICHMAN, Shira, 2015. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vydání třetí. Přeložil Miroslava JELÍNKOVÁ. Praha: Portál. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-262-0984-3.
THOROVÁ, Kateřina, 2016.Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0768-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Jak probíhá terapeutická "praxe" v USA prostřednictvím metody ABA, kde ABA je již zavedena jako standardní intervenční terapeutická metoda? Jak dopadá srovnání s českou praxí?
" Jaké jsou základní limity, úskalí, perspektivy Vašeho diplomového projektu?
" Máte informace o tom, zdali a jak covid 19 zasáhl v ČR do procesu zavádění a prosazování ABA terapie?
Studentka plně odpověděla na otázky.
Pan Podzimek položil otázku: Jak byste v čase vyhodnocovala, zdali se web povedl, na základě jakých parametrů a jakými nástroji.
Studentka plně odpověděla na otázku.