Diplomová práce řeší otázku marketingové komunikace výrobkové řady Garnier Organic od firmy Garnier. Garnier s přívalem zájmu o přírodní bio kosmetiku, která není testovaná na zvířatech vytvořila právě tuto produktovou řadu, jejíž marketing je zaměřen na komunikaci environmentálně pozitivních vlastností těchto produktů. Cílem této práce je zhodnotit marketingovou kampaň Garnier Organic a zjistit, kde se nachází v této kampani hranice mezi green marketingem a greenwashingem, tedy prozkoumat tvrzení, které firma o svých výrobcích předkládá, nadále také zhodnotit, jestli jejich marketingová kampaň vhodně komunikuje tyto tvrzení.
Teoretická část se zabývá teoretickým vymezením green marketingu, greenwashingu. Analytická část se zabývá samotnou marketingovou historií firmy Garnier a L´Oréal s jejich dobovými claimy, hodnotami a kontroverzemi.
Na základě teoretické a analytické části vzniká v projektové části návrh na marketingovou komunikaci formou green marketingu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis concerns itself with the marketing communication of the Garnier Organic product line, that is made by the Garnier company. With ever inceasing interest in Organic cosmetics, that is not tested on animals, in recent years the Garnier company created Garnier Organic line, the maketing communincation of which is targeted to enlighten the positive aspects of these products. The aim of this diploma thesis is to evaluate marketing campaign of Garnier Organic and to find the difference between the greenwashing and green markenting aspects concerning this campaign. That is to consider the claims that the company is spreading about the Organic product line and to evaluate the use of the communication of these claims.
Theoretical part of the thesesis concerned with the definition fo greenwashing and green marketing. Practical part deals with the history of marketing in the Garnier and L´Oréal companies and their at that time claims, values and controversies.
In the project part of the theses the new marketing communication based on green marketing is proposed, based on findings from theoretical and analytical part.
Klíčová slova
greenwashing, green marketing, Garnier, Organic, L'Oreál, výrobek, kosmetická řada, produktová řada
Klíčová slova v angličtině
greenwashing, green marketing, Garnier, Organic, L'Oreál, product, cosmetics line, product line
Rozsah průvodní práce
90
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce řeší otázku marketingové komunikace výrobkové řady Garnier Organic od firmy Garnier. Garnier s přívalem zájmu o přírodní bio kosmetiku, která není testovaná na zvířatech vytvořila právě tuto produktovou řadu, jejíž marketing je zaměřen na komunikaci environmentálně pozitivních vlastností těchto produktů. Cílem této práce je zhodnotit marketingovou kampaň Garnier Organic a zjistit, kde se nachází v této kampani hranice mezi green marketingem a greenwashingem, tedy prozkoumat tvrzení, které firma o svých výrobcích předkládá, nadále také zhodnotit, jestli jejich marketingová kampaň vhodně komunikuje tyto tvrzení.
Teoretická část se zabývá teoretickým vymezením green marketingu, greenwashingu. Analytická část se zabývá samotnou marketingovou historií firmy Garnier a L´Oréal s jejich dobovými claimy, hodnotami a kontroverzemi.
Na základě teoretické a analytické části vzniká v projektové části návrh na marketingovou komunikaci formou green marketingu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis concerns itself with the marketing communication of the Garnier Organic product line, that is made by the Garnier company. With ever inceasing interest in Organic cosmetics, that is not tested on animals, in recent years the Garnier company created Garnier Organic line, the maketing communincation of which is targeted to enlighten the positive aspects of these products. The aim of this diploma thesis is to evaluate marketing campaign of Garnier Organic and to find the difference between the greenwashing and green markenting aspects concerning this campaign. That is to consider the claims that the company is spreading about the Organic product line and to evaluate the use of the communication of these claims.
Theoretical part of the thesesis concerned with the definition fo greenwashing and green marketing. Practical part deals with the history of marketing in the Garnier and L´Oréal companies and their at that time claims, values and controversies.
In the project part of the theses the new marketing communication based on green marketing is proposed, based on findings from theoretical and analytical part.
Klíčová slova
greenwashing, green marketing, Garnier, Organic, L'Oreál, výrobek, kosmetická řada, produktová řada
Klíčová slova v angličtině
greenwashing, green marketing, Garnier, Organic, L'Oreál, product, cosmetics line, product line
Zásady pro vypracování
1. Kvalitativními a kvantitativními metodami analyzujte dotazování s cílovou skupinou kosmetiky Garnier Organic. Předložte návrh na úpravy marketingové komunikace v případě nedostatků a zjistěte metody greenwashingu.
2. V rámci práce hledejte odpovědi na následující výzkumné otázky:
- Je podle cílové skupiny Garnier Organic marketingová komunikace této výrobkové řady Greenwashing, nebo Green Marketing?
- Jak by měla vypadat komunikace následujícího výrobku kosmetické řady, aby byla jednoznačně považována za green marketing?
Zásady pro vypracování
1. Kvalitativními a kvantitativními metodami analyzujte dotazování s cílovou skupinou kosmetiky Garnier Organic. Předložte návrh na úpravy marketingové komunikace v případě nedostatků a zjistěte metody greenwashingu.
2. V rámci práce hledejte odpovědi na následující výzkumné otázky:
- Je podle cílové skupiny Garnier Organic marketingová komunikace této výrobkové řady Greenwashing, nebo Green Marketing?
- Jak by měla vypadat komunikace následujícího výrobku kosmetické řady, aby byla jednoznačně považována za green marketing?
Seznam doporučené literatury
DANN, Stephen a Susan J. DANN., 2011, E-marketing: theory and application. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 474 s. ISBN 978-0-230-20396-9.
FISCHER, Joachim, 2005, Beauty design. Köln: Daab, 399 s. ISBN 3-937718-33-8.
GRANT, John., 2007, The green marketing manifesto. Chichester: John Wiley, 304 s. ISBN 978-0-470-72324-1.
HOLLENSEN, Svend,2007,Global marketing: a decision-oriented approach. 4th ed. Harlow: Financial Times/Prentice Hall, 714 s. ISBN 978-0-273-706786
IANNUZZI, Al, 2012, Greener products: the making and marketing of sustainable brands. Boca Raton: CRC Press, 204 p. ISBN 9781439854990
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN, 2010, Marketing 3.0: from products to customers to the human spirit. Hoboken: Wiley, 1 online zdroj (188 stran). DOI: 978-1-118-25788-3.
MCEACHERN, Morven G. a Marylyn CARRIGAN, 2014, Contemporary issues in green and ethical marketing. London: Routledge, 324 s. Key issues in marketing management. ISBN 978-0-415-72382-4.
ORTH, Donald S., 2010, Insights into cosmetic microbiology. Carol Stream: Allured Books, [26], 336 s. ISBN 978-1-932633-62-7.
OTTMAN, Jacquelyn A., 2011,The new rules of green marketing: strategies, tools, and inspiration for sustainable branding.
Seznam doporučené literatury
DANN, Stephen a Susan J. DANN., 2011, E-marketing: theory and application. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 474 s. ISBN 978-0-230-20396-9.
FISCHER, Joachim, 2005, Beauty design. Köln: Daab, 399 s. ISBN 3-937718-33-8.
GRANT, John., 2007, The green marketing manifesto. Chichester: John Wiley, 304 s. ISBN 978-0-470-72324-1.
HOLLENSEN, Svend,2007,Global marketing: a decision-oriented approach. 4th ed. Harlow: Financial Times/Prentice Hall, 714 s. ISBN 978-0-273-706786
IANNUZZI, Al, 2012, Greener products: the making and marketing of sustainable brands. Boca Raton: CRC Press, 204 p. ISBN 9781439854990
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN, 2010, Marketing 3.0: from products to customers to the human spirit. Hoboken: Wiley, 1 online zdroj (188 stran). DOI: 978-1-118-25788-3.
MCEACHERN, Morven G. a Marylyn CARRIGAN, 2014, Contemporary issues in green and ethical marketing. London: Routledge, 324 s. Key issues in marketing management. ISBN 978-0-415-72382-4.
ORTH, Donald S., 2010, Insights into cosmetic microbiology. Carol Stream: Allured Books, [26], 336 s. ISBN 978-1-932633-62-7.
OTTMAN, Jacquelyn A., 2011,The new rules of green marketing: strategies, tools, and inspiration for sustainable branding.
Přílohy volně vložené
CD ROM - audio focus group
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Kupková, oponent):
1. Co bylo přesně cílem práce? Analyzovat komunikaci nebo celý marketingový mix? (Cíl práce není v Metodice uveden).
2. Na základě čeho hodnotíte, že na image značky Garnier v ČR mají negativní dopady kauzy jejího vlastníka? Kolik lidí v ČR ví, že Garnier spadá pod L'oreal?
3. Prosím, prezentujte stručné přehledné srovnání výsledků ze všech tří "analýz", v čem se shodují, v čem nikoliv.
Studentka plně odpověděla na položené otázky.