Cílem diplomové práce bylo vytvoření marketingového plánu pro nově vznikající společnosti v oblasti gastronomie. Práce se skládala z teoretické, praktické a projektové části. V teoretické části byly vymezeny základní pojmy související s marketingem služeb, základy strategického marketingu, základy marketingového výzkumu, a především s tvorbou marketingového plánu. Praktická část analyzovala trh a konkurenci, věnovala se situační analýze podniku, SWOT analýze a následně vyhodnotila uskutečněné výzkumy. Projektová část využila poznatků z výzkumů z praktické části diplomové práce, které následně aplikovala k vytvoření marketingového plánu, zahrnující marketingový mix, komunikačního plánu, charakteristiku cílové skupiny, návrhy marketingové strategie. Navržený projekt byl dále podroben časové, nákladové a rizikové analýze. Finálně byl celý projekt vyhodnocen a následně bylo zhodnoceno, zda je vhodný k realizaci.
Anotace v angličtině
The aim of this master's thesis was to create a marketing plan for a newly forming company in gastronomy. The thesis was composed of a theoretical, a practical and a project part. In the theoretical part was defined the basic terms connected with marketing services, with the basics of strategic marketing, with the basics of marketing research and especially with the creation of a marketing plan. The practical part analyzed the market and competition, dedicated to situational analysis, SWOT analysis and then evaluated the researches. The project part used the knowledge of the research from the practical part of the thesis, which then applied to the creation of a marketing plan, which contained marketing mix, a communication plan, characteristic of target groups, proposals of marketing strategy. The project underwent time, expense and risk analysis. Finally the whole project was evaluated and was stated whether it is suitable for implementation.
Cílem diplomové práce bylo vytvoření marketingového plánu pro nově vznikající společnosti v oblasti gastronomie. Práce se skládala z teoretické, praktické a projektové části. V teoretické části byly vymezeny základní pojmy související s marketingem služeb, základy strategického marketingu, základy marketingového výzkumu, a především s tvorbou marketingového plánu. Praktická část analyzovala trh a konkurenci, věnovala se situační analýze podniku, SWOT analýze a následně vyhodnotila uskutečněné výzkumy. Projektová část využila poznatků z výzkumů z praktické části diplomové práce, které následně aplikovala k vytvoření marketingového plánu, zahrnující marketingový mix, komunikačního plánu, charakteristiku cílové skupiny, návrhy marketingové strategie. Navržený projekt byl dále podroben časové, nákladové a rizikové analýze. Finálně byl celý projekt vyhodnocen a následně bylo zhodnoceno, zda je vhodný k realizaci.
Anotace v angličtině
The aim of this master's thesis was to create a marketing plan for a newly forming company in gastronomy. The thesis was composed of a theoretical, a practical and a project part. In the theoretical part was defined the basic terms connected with marketing services, with the basics of strategic marketing, with the basics of marketing research and especially with the creation of a marketing plan. The practical part analyzed the market and competition, dedicated to situational analysis, SWOT analysis and then evaluated the researches. The project part used the knowledge of the research from the practical part of the thesis, which then applied to the creation of a marketing plan, which contained marketing mix, a communication plan, characteristic of target groups, proposals of marketing strategy. The project underwent time, expense and risk analysis. Finally the whole project was evaluated and was stated whether it is suitable for implementation.
1. Zpracujte teoretická východiska pro tvorbu marketingové strategie v oblasti gastronomie. Pozornost věnujte trendům v komunikaci a specifikům oboru.
2. Charakterizujte záměr nově vznikajícího podniku.
3. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárních šetření analyzujte současnou situaci a potencionál projektu.
4. Zpracujte návrh marketingového a komunikačního plánu se všemi jeho náležitostmi.
5. Proveďte časovou, nákladovou a rizikovou analýzu projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro tvorbu marketingové strategie v oblasti gastronomie. Pozornost věnujte trendům v komunikaci a specifikům oboru.
2. Charakterizujte záměr nově vznikajícího podniku.
3. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárních šetření analyzujte současnou situaci a potencionál projektu.
4. Zpracujte návrh marketingového a komunikačního plánu se všemi jeho náležitostmi.
5. Proveďte časovou, nákladovou a rizikovou analýzu projektu.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 362 s. Expert. ISBN 9788024746708.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS, 2014. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson, ii, 630 s. ISBN 9781292020037.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 9788027107872.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert. ISBN 9788027102068.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 268 s. Manažer. ISBN 9788024750378.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 362 s. Expert. ISBN 9788024746708.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS, 2014. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson, ii, 630 s. ISBN 9781292020037.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 9788027107872.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert. ISBN 9788027102068.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 268 s. Manažer. ISBN 9788024750378.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V čom vidíte príčiny neúspechu reštaurácie prevádzkovanej v Kongresovom centre Zlín (okrem energetickej náročnosti) a v minulosti ponúkajúcej podobnú ponuku ako v práci prezentovaná vznikajúca reštaurácia?
2. Identifikujte vzťahy podnikateľského a marketingového plánu v kontexte skúmanej problematiky.
3. Je vhodné kombinovať ponuku zážitkovej gastronómie a obedového menu? Zdôvodnite Vašu odpoveď vo vzťahu k štyrom Vami identifikovaným cieľovým segmentom trhu.
Studentka plně zodpověděla otázky.